Türkiye’de endüstriyel ormanlar kurulsun

OMÜD Genel Sekreteri Levent Deniz ülkemizde oluklu mukavva üretiminin yüzde 70’inin geri dönüşümden, yüzde 30’unun ithalattan karşılandığını belirtti. Endüstriyel ormanların ülkemizde de geliştirilmesi için düzenleme yapılması gerektiğini söyledi.

Türkiye’de endüstriyel ormanlar kurulsun

OMÜD Genel Sekreteri Levent Deniz ülkemizde oluklu mukavva üretiminin yüzde 70’inin geri dönüşümden, yüzde 30’unun ithalattan karşılandığını belirtti. Endüstriyel ormanların ülkemizde de geliştirilmesi için düzenleme yapılması gerektiğini söyledi.

05 Nisan 2013 Cuma 13:55
Türkiye’de endüstriyel ormanlar kurulsun

Üretim ve ihracat, ülkemizin 2023 hedeflerine ulaşmasında önde tutulan en önemli kalemler. Arzulanan rakamlara ulaşmak için daha çok üretmek., ürettiğimizi dünyanın dört bir tarafına ulaştırmak gerek. Üretilen ürünün ulaşması ise şüphe yok ki iyi bir ambalajlamadan geçiyor. Ambalajlama içindeyse oluklu mukavvanın ayrı bir önemi var. Bugün ülkemizde 91 şirket, 114 fabrikada oluklu mukavva üretiyor. Sektörün hedeflerini, beklentilerini Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği Genel Sekreteri Levent Deniz, Sanayi Gazetesi’ne değerlendirdi. En önemli konulardan birinin hammadde olduğuna dikkat çeken Deniz hammadde temininin ise endüstriyel ormanlardan karşılanması gerektiğini belirtti.

 

Sektörünüz 2011 yılına göre nasıl bir performans gösterdi? 2012 hedef ve beklentilerine ulaşabildi mi?

 

Oluklu mukavva üretiminde dünyada Çin ve Vietnam’ın ardından en hızlı büyüyen ülke olarak, 2011 yılında 1 milyon 564 bin ton üretim gerçekleştirdik. 2011 yılında Türkiye’de sektör yüzde 8.8 büyüdü. 2011 yılında Batı Avrupa ülkelerinde ortalama kişi başına düşen oluklu mukavva üretimi 42 kg’yi geçti. Oysa ülkemizde geçtiğimiz yıl bu miktar sadece 21 kg idi. Bu eğilimler ışığında ülkemizde kişi başı üretimin ancak 2023 yılında, Batı Avrupa ülkelerinin 2010 üretim rakamını biraz geçerek 48 kg’ye ulaşacağını öngörüyoruz. Bu da 2023 yılında ülkemizde oluklu mukavva üretiminin yaklaşık 4 milyon tona ulaşacağı anlamına geliyor. Tüm bu verileri göz önüne aldığımızda ülkemizin ciddi bir potansiyele sahip olduğunu söyleyebiliriz.

 

Sektörünüzün 2013’te yılı beklentisi nedir?

 

2012 yılında sektörümüz bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 4 büyümüş ve yıllık toplam 1 milyon 772 bin ton üretime ulaşılmıştır. Sektör açısından bu rakamlar tatminkar olmakla birlikte 2013 yılının performansının daha yüksek olacağı beklentisi sektöre hakimdir. Sektörümüzün 2013 yılında da en az gayrisafi milli hâsıladaki artış oranı kadar büyümesini beklemekteyiz.

 

Hükümetin izlemekte olduğu genel ekonomik programın sektörünüze yansımalarının hangi düzeyde olmasını bekliyorsunuz?

 

İzlenen politikaları olumlu bulmakla birlikte sektörün yaşadığı sıkıntılar ve beklentiler dört ana başlıkta özetlenebilir:

 

Sektörümüzün karşılaştığı en ciddi sorunların başında, oluklu mukavva üretiminin ham maddesi olan atık kâğıt sıkıntısı gelmektedir. Bizler yasal durumlar gereği ihtiyacımız olan hammaddeyi ya belediyelerden ya da firmalardan elde edebiliyoruz. Bu da oluklu mukavva üreticileri için maliyetin artması anlamına geliyor. Fiyatların toplayıcı firmalar tarafından belirlenmesi spekülasyonlara neden oluyor. Ülkemizde ayrıca atık kâğıt konusunda ciddi bir bilinçsizlik sorunu var. Kağıdı ve oluklu mukavvayı bir “çöp” olarak değil, sanayimizin temel ham maddelerinden biri olarak görmemizin zamanı geldi. Geri dönüşümle çevreye, ormana ve ekonomiye önemli katkıda bulunduğumuzu 7’den 77’ye herkese anlatmamız gerekiyor.

 

Sektörümüzün ikinci sorunu, oluklu mukavvanın atık kâğıdın yanı sıra bir diğer hammaddesi olan kâğıdın sürdürülebilir çevre ilkesi doğrultusunda sağlanmasına zemin hazırlayan plantasyon ormanlarının ülkemizde bulunmayışı.  Endüstriyel ormanların ülkemizde de geliştirilmesi için düzenlemelerin ivedilikle yapılması gerekiyor. Böylece sadece oluklu mukavva sektöründe değil, mobilya ve ağaç ürünleri sektörleri de daha çevreci bir iş anlayışına kavuşabilir.

 

Sektörümüzün bir diğer sorunu ise ihracatta benimsenen AB normlarının yurt içinde henüz yerleşmemiş olması. Bu standartların ülkemizde oluşması, hem Türkiye’nin Avrupa’daki itibarını güçlendirecek hem de sektörümüzün büyümesine destek olacak.

 

Son başlık ise Gümrük mevzuatında yaşanan sıkıntılarla ilgili. OMÜD olarak biz Türkiye’de faaliyet gösteren oluklu mukavva üreticilerinin yüzde 80’ini temsil ediyoruz. Sektörün her türlü ihtiyacını, gelişiminin önünde bulunan engelleri birebir yaşayarak takip ediyoruz. Bu konularda hükümetimizle işbirliği içinde çalışmayı, birlikte projeler üretmeyi önemsiyoruz. Bizler ülke ekonomisinin kilit noktalarından birinde bulunan sektörümüzün global ölçekte rekabet gücünü artırabilmek için her türlü desteği vermeye hazırız.

 

2023 hedeflerine sektörünüzün etkisi ne olacak?

 

2010 yılında Batı Avrupa ülkelerinde kişi başı düşen oluklu mukavva üretimi 42 kg iken ülkemizde bu miktar sadece 21 kg idi. Bu eğilimler ışığında ülkemizde kişi başı üretimin ancak 2023 yılında, Batı Avrupa ülkelerinin 2010 üretim rakamını biraz geçerek 48 kg’ye ulaşacağını öngörüyoruz. Bu da 2023 yılında ülkemizde üretiminin yaklaşık 4 milyon tona ulaşacağı anlamına gelmektedir.

 

 Eklemek istedikleriniz…

 

25. yılımıza girerken vizyonumuzu da genişletmemizin sonucunda bundan sonraki yıllarımızda oluklu mukavva ambalajı son kullanıcıya kadar uzanan skalanın her aşamasına ulaştırmak için çalışacağız. Aynı zamanda sektörümüzün paydaşlarının arasındaki iletişim ve etkileşimi daha da güçlendireceğiz. Bu bağlamda geçen yıl başladığımız etkinliklerimizi bu sene Türkiye geneline yayarak devam ettiriyoruz. Amacımız Türkiye genelindeki farklı bölgelerde sektör paydaşlarımızla; oluklu mukavva üreticisinden makine tedarikçisine, kâğıt üreticisinden safiyacısına kadar herkesle kucaklaşmak ve böylece bizleri daha doğru ve daha verimli kılacak bir sinerjinin ortaya çıkmasını sağlamaktır. 

Son Güncelleme: 20.07.2017 18:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.