banner250

SEKTÖRÜN KABINA SIĞMAYANI

Dayanıklı, güvenilir ve verimli enerji çözümlerinin adresi Teksan Jeneratör’ün Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Ata Tuncer; firmanın müşteri memnuniyeti, rekabet ve verimlilik metotlarıyla her dönemde olduğu gibi pandemi döneminde de marka kimliğini koruduğunu söyledi. Tuncer, “İlklerimizi ise AR-GE merkezimiz vasıtasıyla sektöre kazandırmayı sürdürüyoruz” dedi.

SEKTÖRÜN KABINA SIĞMAYANI

Dayanıklı, güvenilir ve verimli enerji çözümlerinin adresi Teksan Jeneratör’ün Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Ata Tuncer; firmanın müşteri memnuniyeti, rekabet ve verimlilik metotlarıyla her dönemde olduğu gibi pandemi döneminde de marka kimliğini koruduğunu söyledi. Tuncer, “İlklerimizi ise AR-GE merkezimiz vasıtasıyla sektöre kazandırmayı sürdürüyoruz” dedi.

14 Eylül 2020 Pazartesi 14:15
SEKTÖRÜN KABINA SIĞMAYANI

Röportaj: Nuran AYAR

1994’te 600 metrekarelik bir atölyede serüvenine başlayan Teksan Jeneratör’ün, günümüzde toplam 60 bin metrekarede hizmet verdiğini Sanayi TV’ye söyleyen Teksan Jeneratör Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Ata Tuncer, “Fabrikalarımızdan biri Sancaktepe’de, diğeri de Kocaeli Serbest Bölgesi (KOSBAŞ)'nde. KOSBAŞ, tamamen ihracata yönelik bir kurduğumuz fabrika. AR-GE merkezimizi ise 2005’te kurduk” dedi. 5 yıldır İSO 500 içinde yer alarak istikrarlı yapılarını kanıtladıklarını söyleyen Tuncer, AR-GE merkezlerinde sektör ilklerini ürettiklerinin altını çizerek, “Hem jeneratör, hem de çözüm firmasıyız. Farklılığımızı ise AR-GE’yle yaratıyoruz. Teknik destek ve danışmanlık noktalarında da müşterilerimizin sonuna kadar yanında duruyoruz” diye konuştu. Enerjiyi mega miktarlarda kullanan sanayi sektörünün ve fabrikaların en büyük müşterileri olduğunu vurgulayan Tuncer, pandemi dönemindeki olumsuzlukları çalışanlarına yansıtmamaya özen gösterdiklerini ve kısa çalışma ödeneğine başvurmadan yollarına devam ettiklerini ifade etti. İsraf ve kaybın önüne geçerek, gider kalemlerindeki kayıpları azaltmak için bir çalışma grubu oluşturduklarını dile getiren Tuncer, pandemi sürecinde değişen algıya ve Teksan’ın konumlanmasına da ayrıca parantez açtı.

   

EN BÜYÜK MÜŞTERİ: SANAYİ

Ağırlıklı olarak dizel jeneratör üreticisi olduklarını söyleyen Tuncer, “Toplamda 6 farklı kategori altında ürünlerimizi sıralayabiliriz. 650’den fazla modelimiz var. Gazlı jeneratörler var, hem enerji verimli hem de yenilenebilir enerji geçiş noktasında daha temiz ve verimli enerji çözümleri sunan bir kategorimiz. Kojenerasyon, trijenerasyon sistemleri var. Portatif jeneratörler ve güç ihtiyaçlarına çözüm sunan ürünlerimiz var. Onun haricinde hibrit güç sistemlerimiz var” açıklamalarını yaptı. Enerjinin birincil ve ön planda olduğu alanların önemli olduğuna değinen Tuncer, “Sanayide ürünlerimizden nasıl yararlanıyorlar araştırıyoruz; enerjiyi bolca tüketen sanayi kuruluşları, endüstriyel tesisler, TOKİ’ler, siteler, data merkezleri ve bilhassa hastaneler önemli. Data merkezlerinde enerjinin saniyelik kesintisi bile büyük bir malı kayıptır. Hastanede ise hayati risktir. Dolayısıyla firmalar bunu istemiyorlar. Burada da daha fazla yedek enerji ve onun da yedeği kullanılıyor” değerlendirmesini yaptı.

   

İLKLERİN DOĞUM YERİ

2005 yılında AR-GE merkezi kurduklarını söyleyen Tuncer, “AR-GE kabiliyetlerimiz sayesinde sektöre yön veriyoruz. Sektörde ilk ürünleri hep AR-GE sayesinde verdik. Kurulduğumuzda ilk yerli doğalgaz jeneratörü biz ürettik. 2 sene gibi kısa sürede kojenerasyon sistemini sektöre kazandırdık. 2012 yılında uluslararası sertifikasyonlarını aldık. 2015 yılında ilk hibrit sistemi ürettik. Demin de bahsettiğim gibi aslında sektörde enerji verimliliği anlamında bir atılım olarak sayabileceğimiz bir ürün, çünkü dünyada bunu üretenler var ama Türkiye’de üreten firma yoktu. Şu anda bu kabiliyette Türkiye'de tek sayabiliriz. 2016 yılında hemen ardından ürünün ilk ihracatını yaptık. Süper sessiz kabin aletini geliştirdik. 2017 yılında da İSO enerji verimliliği ödülünü aldık. Yine biyogaz tesisi tasarladık ve ürettik, yani çeşitli senelerde çeşitli atılımlarla aslında kendimizi hep geliştirmeye yönelik yerinde saymayan öncü bir şirket olmaya, kazandığımızı sektöre yatırmaya ve Türkiye'nin de dolaylı olarak aslında kazanmasını sağlamaya kilitlendik” dedi.

   

ÖDENEĞE BAŞVURMADI

Pandemide durmadan çalışan nadir şirketlerden olduklarını söyleyen Tuncer, “Covid-19 boyunca üretimi sekteye uğratmadık. Çalışanlarımız evden, uzaktan çalıştı ve haklarından asla mahrum kalmadı. 5 aşamalı planımız var. İlk aşamada Türkiye’deki hasta sayısı x olursa ne yaparız diyoruz mesela. Kırmızı ve yeşil çizgilerimiz var. Belediyenin örnek alacağı uygulamaları yapmak bize gurur verdi. Tek kullanımlık mutfak grubu, az kapasiteli yolculuk, ortak alan düzenlemeleri, temas riski taşıyanların uzaklaştırılması gibi birçok düzenlemeyi hayata geçirdik. Sene başında aldığımız hız bizi en kötü ayımız diyebileceğimiz Mayıs’a kadar idare etti ve Haziran’dan itibaren toparlanmaya başladık” bilgilendirmesini yaptı. Kısa çalışma ödeneğine başvurmadıklarını söyleyen Tuncer, “Bizim için önce çalışanlarımız. Hak kaybı olsun istemedik” dedi. Turquality destek programı kapsamında yıllık 14 milyon kadar bir teşvik aldıklarını söyleyen Tuncer, “Üretimin yüzde 60’ı ihracattan geldiği için İhracat, yurtdışı tanıtım fuar gibi organizasyonlarda daha çok destek sağlıyoruz. Amacımız marka. Ülke olarak kapasitemiz elverdiği oranda KOBİ’lere destek verilebildiğine inanıyorum” şeklinde konuştu.

   

SIKI GİDER TAKİBİ

Jeneratör sektöründe 4-5 büyük firmanın yanı sıra birçok küçük, hatta merdiven altı firma bulunduğunu söyleyen Tuncer, sektörün geleceğinin etkilendiğini ederek, “Yarın bir gün fosil yakıtlardan vazgeçilecek. Farklı ve yenilenebilir enerji kaynakları kullanılacak. Artık daha rekabetçi ve fiyat odaklıyız. İkinci çeyrekte hareketlenme var. 0,1 bile olması umut verici bize göre. Sektörü ileri taşımanın yolu mühendislik, yenilenebilir enerji ve AR-GE. Farklı ürünler üretmek gerekiyor, jeneratörle bağlantılı bir ürün gibi. Asırlık firma da olunsa bunları yapmak şart” diye konuştu. 700 istihdamlı firmanın gider kalemlerini azaltmak için çalıştığını söyleyen Tuncer, sözlerini şöyle noktaladı: “TEKSAN değişim yönetimi açılımımızda kayıpları tespit edip, iyileştirmeye çalışıyoruz. Proje grupları oluşturuldu ve ciddi anlamda arkadaşlarımız buradaki gider maliyetlerini en aza düşürerek bir hedef koydular kendilerine. Her bölümün kendi içerisinde proje grupları var ve güzel sonuçlar alıyoruz. Şirkette de bilinçlenme oluyor. Korona döneminde bunun öneminin daha da farkına vardık. Ne kadar çok tükettiğimizi dünyanın aslında kaynakların ne kadar sınırlı olduğunu görme imkânına eriştik. Rakiplere bakıyoruz, müşteri dönüşlerine bakıyoruz, müşteri ihtiyaçlarını gözetiyoruz, bütün geribildirimler bizim için çok değerli. Afrika'da sabah uyanan ceylan en hızlı aslandan daha hızlı koşması gerektiğini yoksa öleceğini bilir. Aslan da, en yavaş ceylandan daha hızlı koşması gerektiğini yoksa aç kalacağını bilir. Aslan ya da aslında ceylan olmanızın önemi yoktur hayatta kalmak için birilerinden daha hızlı koşmanız gerekiyor.”

TEKSAN JENERATÖR PAZARLAMADAN SORUMLU YÖNETİM KURULU ÜYESİ EBRU ATA TUNCER İLE SANAYİ TV'DE GERÇEKLEŞTİRİLEN RÖPORTAJ İÇİN TIKLAYINIZ.

Son Güncelleme: 14.09.2020 17:18
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.