OTOMOTİVDE KORKUTAN KÜÇÜLME

Mayıs 2018’den bu yana sürekli daralan pazar bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 küçüldü.

OTOMOTİVDE KORKUTAN KÜÇÜLME

Mayıs 2018’den bu yana sürekli daralan pazar bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 küçüldü.

29 Kasım 2018 Perşembe 12:53
OTOMOTİVDE KORKUTAN KÜÇÜLME

KPMG Türkiye, faiz ve kur değişimlerinin Türkiye otomotiv pazarına etkisini inceledi. KPMG Türkiye’nin hazırladığı raporda, Türkiye’de otomotiv sektörünün otomobil ve hafif ticari araç bazında Mayıs 2018’den bu yana üst üste 6 aya boyunca adet olarak küçüldüğü vurgulandı. 2018’in ilk 8 aylık otomotiv ithalatında 2017’nin aynı dönemine göre dolar bazında yüzde 41 gerilediği belirtilen raporda, hem üretici hem ithalatçı firmaların tedbirler almaya başladığı hatırlatıldı.

KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, Türkiye’de tarihsel olarak otomotiv pazarının seyri incelendiğinde daralmaya dört ana faktörün sebep olduğunu söyledi. Serkan Ercin, “Bunlar ÖTV oranları, Euro/TL kuru, taşıt kredi faizleri ve harcanabilir gelir düzeyidir. Bu değişkenlerin negatif yönlü değişim gösterdiği dönemlerde Pazar sert şekilde daralsa da değişkenlerin raya oturmasıyla ertelenen talebin geri geldiği ve pazarın yeniden büyüme trendine girdiği görülüyor” dedi.

3014'TEN BERİ EN DÜŞÜK RAKAM

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki hareket raporda, "Türkiye otomotiv pazarını etkileyen faktörler üzerinden oluşturulan modelle yapılan tahminler ve piyasa tahminleri göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye otomotiv pazarının 2020 yılında tekrar büyüme trendine girmesi bekleniyor. 2019 yılında pazarın küçülmeye devam etmesi, yeniden 1 milyon adet üzerine ancak 2023 yılında çıkması bekleniyor. KPMG tahminine göre pazar 2025 yılında 1,2 milyon adetlik satış ile tarihsel olarak en yüksek seviyesine ulaşacak" denildi. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.