Bizi Takip Edin
movenpick

Yatırım

TÜRKİYE AVRUPA ŞAMPİYONU: 333 MİLYON DOLAR YATIRIM!

Girişim yatırımlarında yılın ilk altı ayının lokomotifi yine ‘oyun’ oldu.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye girişimcilik ekosisteminde yılın ilk yarı yılında toplamda 1,4 milyar dolar yatırım yapılırken, toplam yatırımın dörtte biri, oyun sektörünün oldu. Türk oyun sektörü, 2021 yılında 266 milyon dolar yatırım almıştı. Bu yılın ilk yarıyılında ise 333 milyon dolar yatırım alarak 6 ayda geçen yılın toplamını geride bıraktı. Böylece oyun yatırımlarında Avrupa birincisi oldu.

Türkiye’nin ardından 158 milyon dolarla İngiltere ikinci sırada yer alırken Norveç ise 60 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı. Oyun sektöründe miktarın yüksek olmasında ise 3 girişimin etkisi büyük. Bunlar Dream Games (255 milyon $), Spyke Games (55 milyon $) ve Angelic (10 milyon $).

HER GÜN YENİ BİR YATIRIM

2022’nin ilk yarıyılında 160 Türk girişimine yatırım yapıldı. Böylece yaklaşık olarak her gün yeni bir girişim yatırım almış oldu. Finans sektörü, 20 adet yatırımla ilk sırada yer aldı. Ardından 12’şer yatırımla oyun sektörü geldi. Yatırım adedi bakımından ilk sırada yer alan finans girişimleri, ortalama 1,35 milyon dolar yatırım aldı. Girişim başına düşen ortalama yatırım miktarı oyun sektöründe 28 milyon dolar oldu. Böylece oyun sektörüne yapılan yatırımlar, e-ticaret ve finans sektörüne yapılan toplam yatırımın 4 katını geçti. Ancak yatırım adetleri geçen yılın altında kaldı.

OYUN GELİŞTİRİCİLERE ÖZEL KULUÇKA MERKEZİ

Game Factory’nin İletişim Direktörü Rıfat Tellioğlu, Türkiye’deki blockchain ve metaverse girişimlerine yapılan yatırımların 20 milyon dolara ulaştığını söyledi. Tellioğlu, “Türk oyun sektörünün yılsonunu en az 500 milyon dolarla kapatmasını bekliyorum. Google for Startups’ın dünyada oyun alanındaki ilk ve tek partneri olan şirketimiz Google ile birlikte bu sene Game Booster hızlandırma programının 2.’sini gerçekleştirdi. 8 oyun girişimi, yatırımcılar karşısında sunum yaptı. Game Factory olarak oyun sektörünün her alanındaki girişimleri desteklemeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Reklam

Türk oyun şirketlerinin 2020’de neredeyse 2 milyar dolar civarında yatırım aldığını belirten Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Üst Yöneticisi Ozan Aydemir ise, “2021’de Türkiye’de 54 girişim, yatırım aldı. 266 milyon dolarlık bir hacim oluştu. Türk oyunlarının globaldeki başarısı yadsınamaz. Trendleri takip ediyorlar, oyun kalitesini gün geçtikçe artırıyorlar” dedi.

startups.watch kurucusu Serkan Ünsal da, “2022’de oyun anlaşmalarının yüzde 92’sini Dream Games ve Spyke Games oluşturdu. Bu iki anlaşma hariç, anlaşma boyutu ve anlaşma sayısı geçen yılki rakamların oldukça altındaydı. Bu, yatırımcıların bekledikleri için yeni yatırım yapmak istemedikleri şeklinde yorumlanabilir. Yani yatırım yaptıkları oyunların belli bir seviyeye gelmesi için beklemiş olabilirler. Yılın kalan yarısında belli seviyelere ulaşmış birkaç girişimin mega yatırım alması bekleniyor” dedi.

200 MİLYAR DOLAR GELİR BEKLENİYOR

Türkiye oyun pazarının büyüklüğü geçen yıl 1.2 milyar dolara yükselmiş, dijital oyuncu sayısı da 42 milyon olmuştu. Pandemide ivme kazanan alanlardan biri olan oyun pazarının 2021 yılında global büyüklüğü 176 milyar dolara ulaşmıştı. Bunun 90 milyar doları mobil oyunlardan geliyor. Bu yılın sonunda ise Rusya ve Ukrayna pazarının olumsuz etkilerinden sıyrılabilirse oyun pazarının büyüklüğünü 200 milyar doları geçmesi bekleniyor. Newzoo’nun yayınladığı verilere göre global oyuncu sayısının sene sonunda 3,09 milyar oyuncuya ulaşacağı belirtiliyor.

MOBİL OYUN ALIŞVERİŞLERİ YÜKSELİŞTE

Uluslararası 85’i aşkın oyun firmasının yetkili satıcısı olan oyunfor.com’un açıkladığı verilere göre haziran ayında tüm platformlardaki oyun alışverişleri hem önceki aya, hem de geçen yılın aynı ayına göre büyük yükselişe geçti. Böylelikle mayıs ayına göre %12, 2021’nin haziran ayına göre ise yüzde 27 bir artış gerçekleşti. Oyun alışverişlerindeki en büyük artışın mobil kategorisinde olduğu belirtilirken PC ve konsol oyunu alışverişleri de diğer aylara göre artış gösterdi. PC oyunlarının satışlarındaki artış nisan ayında yüzde 26, mayıs ayında 24, haziranda ayında ise yüzde 23 oldu. Konsol oyunlarının satışları, 3 ay boyunca yüzde 14’te kalırken, mobil oyun satışları, nisan ayında yüzde 60, mayıs ayında yüzde 62, haziran ayında yüzde 63 arttı. (Dünya)

Reklam
Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yatırım

TÜRKİYE İLE RUSYA  DOĞAL GAZ TİCARETİNİ KISMEN RUBLEYLE YAPACAK

Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak, Türkiye ile Rusya arasındaki doğal gaz ticareti ödemelerinde kısmen rubleye geçilmesi konusunda anlaşma sağlandığını ve kademeli şekilde ulusal para birimlerine geçileceğini bildirdi.

Yayınlandı

Tarih

rusya türkiye

Novak, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in, Soçi kentinde gerçekleştirdikleri görüşmenin ardından gazetecilere açıklamalarda bulundu.

Görüşmelerden önemli sonuçlar elde edildiğini dile getiren Novak, “Ticaret, ekonomi ve neredeyse tüm sektörlerde ilişkilerimizin gelişimini yeni bir düzeye taşıyan müzakereler çerçevesinde bugün çok önemli kararlar alındı.” dedi.

Türk ve Rus liderlerin iki ülke arasındaki ticaret hacmini 100 milyar dolara çıkarma konusunda verdikleri talimatı anımsatan Novak, söz konusu hacmi artırmak için gerekli prosedürleri basitleştirmek adına gerekli adımların atıldığını söyledi.

Reklam

Novak, Rusya ile Türkiye arasında özellikle ulaştırma, sanayi, tarım, turizm ve bilgi teknolojileri alanında iş birliğinin gelişeceğine işaret etti.

Rusya ile Türkiye arasındaki doğal gaz ticaretiyle ilgili de önemli bir adım atılmasının kararlaştırıldığını belirten Novak, şunları kaydetti:

“Türkiye’ye oldukça önemli bir hacimde, yılda 26 milyar metreküp düzeyinde sevk edilen doğal gaz konusu ele alındı. Liderler, görüşmeler sırasında doğal gaz teslimatlarında kısmen ruble cinsinden ödemeye başlanacağı konusunda anlaştı. Kademeli şekilde ulusal para birimlerine geçmekten bahsediyoruz ve ilk aşamada bazı tedarikler Rus rublesiyle ödenecek.”

Novak, Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin de iki lider arasındaki görüşmede ele alındığını, projenin 2023’te faaliyete geçeceğini ifade etti.

Reklam
Okumaya Devam Et

Yatırım

E-ticaret satış arttırma yöntemi

Türkiye’de pandemiden sonra artış gösteren ve göstermeye devam eden e-ticaret satışlarında en büyük durgunluk yaz aylarında yaşandığı biliniyor. E- Ticaret uzmanları yaz mevsiminde de satışları arttırmanın formülünüz sizler için derledik.

Yayınlandı

Tarih

 Dünyada ve Türkiye’de her geçen yıl artış gösteren e-ticaret hacmi, yaz aylarında düşüşe geçiyor. Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre 2021 yılında Türkiye’de e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 17,7 olurken, bu oran Haziran’da yüzde 15,4, Temmuz’da yüzde 14,4, Ağustos’ta ise yüzde 16,7 seviyesinde kaldı. Uzmanlar, dokuz günlük bayram tatilinde yakalanan satış ivmesini sürdürmeyi sağlayacak önemli ipuçlarını paylaştı.

1-Özel kampanyalar kurgulayın: Pazaryerleri yaz boyunca pek çok kampanya gerçekleştiriyor. Bu kampanyaları iyi değerlendirerek, içinde yer alın. Kendi sayfanızdan e-ticaret yöntemiyle satış yapıyorsanız yine bu döneme özel kampanyalar ile sayfanızı hareketlendirin. Bu kampanyalar; indirim, hediye ürün veya farklı markalarla iş birlikleri olabilir.

2-Sadece tatile odaklanmayın: Yaz mevsimi denildiğinde akıllara genellikle tatil geliyor ancak tatile gitmeyen, bu dönemi evinde geçiren pek çok kişi olduğunu unutmayın. Dolayısıyla yalnızca tatile yönelik ürünlerinizi ön plana çıkarmayın. Örneğin bu dönem evlerde küçük tadilatlar yapmak, dekorasyonda değişikliğe gitmek için de ideal. Eğer bu konulara yönelik satış yapıyorsanız, ilgili ürünleri ön plana çıkarabilirsiniz. Bu da e-ticaret satışlarınızı arttıracaktır.

Reklam

3-Sayfanızı güncel tutun: Nasıl ki fiziki bir mağazanız varsa, temizliğinden reyonların düzenlenmesine kadar her gün ilgileniyorsanız, e-ticaret mağazanıza da aynı özeni gösterin. Ön plana çıkarmak istediğiniz ürünleri öne çıkarın. Yaza uygun ürünleri e-ticaret mağazanızın vitrinine koyun. Satılmayan ürünleri listeleyip, eksiklerinizi giderin. Hem fiziksel hem e-ticaret mağazanız varsa stoklarınızı ayırın. Böylece satışların takibini daha rahat yapabilir, stokta olmayan ürünleri anında satış listenizden çıkarabilirsiniz.

4-Ürün açıklamaları ve görsellerine özen gösterin: E-ticaret sitesi üzerinden sıcak satış yapmanın yolu iyi görsel ve ürün açıklamalarından geçiyor. Eğer tüketici, ürününüzün açıklamalarını yeterli bulmuyorsa (Kıyafetin ölçüleri, teknolojik bir cihazın batarya süresi, gıda maddesinin kullanım şekli gibi) aynı ürünü satan ve sorularına cevap bulduğu başka bir siteye yönlenecektir. Bu durum görseller için de geçerli olduğundan ürünün tek bir görseli ile yetinmeyin. Farklı açılardan çekilmiş, detay varsa yakın planları alınmış, gerekli kısımların üzerine açıklamalar yazılmış görselleri tercih edin.

5-Operasyonel işlerinizi tek platformdan yönetin: Stok ve depo takibi, e-fatura, e-irsaliye gibi operasyonel yüklerinizi kolaylaştırmanız, satışa ve müşteri memnuniyetine daha fazla zaman ayırmanızı sağlayacak. Aynı şekilde pazaryerleri veya e-ticaret sitenizdeki verileri, kullandığınız diğer uygulamalara aktaran ve tüm bu sistemlerin uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayan e-ticaret entegrasyonu da yükünüzü hafifleterek, yaz aylarını daha verimli geçirmenize yardımcı olacaktır.

Okumaya Devam Et

Yatırım

TÜRKİYE’YE YABANCI YATIRIM HIZLANDI!

Türkiye’ye gelen uluslararası doğrudan yatırımlar hızlandı. Geçen yıl gelen 14 milyar doların çok üzerinde olması beklenen doğrudan yatırımların yanı sıra sıcak para girişi de artıyor.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye’ye gelen uluslararası doğrudan yatırımlar hızlandı. Geçen yıl gelen 14 milyar doların çok üzerinde olması beklenen doğrudan yatırımların yanı sıra sıcak para girişi de artıyor. Bu durum Merkez Bankası rezervlerine de yansıdı. MB rezervi bir haftada 2,9 milyar dolar arttı.

Önce pandemi ardından da Rusya-Ukrayna savaşı dünya ekonomilerini zor duruma soktu. Birçok ülkede resesyon korkusu yaşanırken, Türkiye’ye olan ilgi ise artarak devam ediyor. Geçen yıl Türkiye’ye gelen doğrudan yabancı sermaye yatırımı yüzde 81 artarak 14.5 milyar dolara çıktı. Tüm yatırımcılar için güvenilir ve dayanıklı bir tedarik üssü haline gelen Türkiye’ye son dönemde yabancı sermaye girişi arttı. Bu artış Merkez Bankası’nın (TCMB) rezervlerine de yansıdı.

38.6 MİLYAR DOLARI ALTIN

TCMB’nin toplam rezervleri 29 Temmuz haftasında bir önceki haftaya göre 2 milyar 940 milyon dolar artarak 101 milyar 263 milyon dolara çıktı. Buna göre, 29 Temmuz itibarıyla Merkez Bankası brüt döviz rezervleri, 1 milyar 390 milyon dolar artışla 61 milyar 101 milyon dolara yükseldi. Brüt döviz rezervleri, 22 Temmuz’da 59 milyar 711 milyon dolar seviyesindeydi. Söz konusu dönemde altın rezervleri de 1 milyar 552 milyon dolar artarak 38 milyar 611 milyon dolardan 40 milyar 163 milyon dolara yükseldi.

NEBATİ SİNYALİ VERDİ

Reklam

Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati de önceki gün katıldığı bir televizyon programında, yabancı sermaye girişindeki artışa dikkat çekti. Nebati, “Geçen haftadan itibaren Türkiye’ye para akışı hızlandı, bundan sonra da devam edecek. Süren trendle, Türkiye çok farklı bir noktaya gelmiş olacak. Devam eden trendle, Türkiye çok farklı bir noktaya gelmiş olacak. Doğrudan yatırımlarla ülkenin cari açığı tamamen karşılanmış olacak” açıklamasında bulundu. Öte yandan, Merkez Bankası haftalık para ve banka verilerine göre 29 Temmuz ile biten haftada parite etkisinden arındırılmış olarak yurt içi yerleşiklerin döviz mevduatı 1 milyar 948 milyon dolar arttı.

ŞİRKETLER DÖVİZ ALIYOR

Gerçek kişilerde döviz mevduatında parite etkisinden arındırılmış olarak 193 milyon dolar düşüş yaşanırken tüzel kişilerin döviz mevduatı 2 milyar 141 milyon dolar arttı. Tüzel kişilerin özellikle dolar cinsi döviz mevduatındaki 1.7 milyar dolarlık yükseliş dikkat çekti.

ENFLASYONDAKİ ARTIŞ TEMEL MAL VE HİZMETTEN

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) temmuz ayında Tüketici Fiyat Endeksi’nin (TÜFE) yüzde 2,37 arttığını ve yıllık enflasyonun yüzde 79,6’ya yükseldiğini açıklamasının ardından Merkez Bankası da Fiyat Gelişmeleri Raporu’nu yayımladı. Rapora göre, temmuz ayında tüketici yıllık enflasyonu enerji grubunda gerilerken, diğer gruplarda yükseldi. Enflasyondaki artışa en belirgin katkı temel mal ve hizmet gruplarından geldi. Raporda, “Temmuzda önceki aya göre yıllık tüketici enflasyonuna katkı temel malda 1,44 puan, hizmette 0,75 puan, alkol-tütün-altın grubunda 0,45 puan ve gıdada 0,32 puan artarken, enerjide 1,98 azaldı” denildi.

Reklam
Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.