banner250

MARKA 2020’YE HAZIR

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA), endüstriyel kapasitenin dönüştürülerek daha rekabetçi hale getirilmesi ve yüksek işletmelerin kurumsal kapasitelerinin artırılmasına yönelik çalışmalarını, üç yeni programla taçlandırıyor.

MARKA 2020’YE HAZIR

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA), endüstriyel kapasitenin dönüştürülerek daha rekabetçi hale getirilmesi ve yüksek işletmelerin kurumsal kapasitelerinin artırılmasına yönelik çalışmalarını, üç yeni programla taçlandırıyor.

27 Kasım 2019 Çarşamba 08:34
MARKA 2020’YE HAZIR

Haber: Helin Aygün

Faaliyet alanında sanayi kenti Kocaeli ile Yalova, Sakarya, Düzce ve Bolu’yu bulunduran, Türkiye’nin önde gelen kalkınma ajansları arasında yer alan Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA), bölgenin istihdam, teknoloji ve sanayi altyapısının gelişmesi için desteklerini sürdürüyor. MARKA, 2020’de üç yeni destek programını hayata geçirecek. Aile Şirketlerinin Sürdürülebilirliği (AŞI) Projesi, Yenilikçilik Ekosisteminin Güçlendirilmesi (YEKGÜÇ) Projesi ve AR-GE Profesyonelleri Buluşmaları (AR-GE Pro+ Projesi) ile girişimcilere, ihtiyaç duydukları alanlarda yeni destekler sunulacak. Kamu kurumları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları arasındaki iş birliği, koordinasyon ve eşgüdümü sağlamak, bölge planları yapmak, yerli-yabancı yatırımcı ve girişimcilere danışmanlık yapmak, bölgesel planlardaki önceliklerle ilintili projelere mali destekler sağlamak gibi çok sayıda görevi bulunan Ajans, bölgedeki tüm paydaşlarla yakın iş birliğine devam edecek.

130 MİLYON LİRALIK KATKI

MARMA Genel Sekreteri Dr. Mustafa Çöpoğlu, Sanayi Gazetesine Ajans faaliyetleriyle ilgili bilgi verdi. MARKA’nın kuruluşundan bu yana, bölgesel öncelikler çerçevesinde dönemsel olarak tasarlanan proje teklif çağrıları, doğrudan faaliyet desteği ve fizibilite desteği programları gibi mali destek programları aracılığıyla 500’den fazla projeye 130 milyon TL’nin üzerinde bir destek sağladığını veya sağlamayı taahhüt ettiğini belirten Çöpoğlu, “Ajansımız, mali desteklerin yanında bölgemizde faaliyet gösteren kâr amacı gütmeyen yaklaşık 600 kurum ve kuruluşun kurumsal kapasitelerini artırmak için, teknik destek kapsamında eğitim ve danışmanlık hizmeti verdi. MARKA yine kurulduğu günden bu yana bölgesel kalkınma için önemli, büyük bütçeli altyapı ve işletme destekleri içeren güdümlü destek projeleriyle de bölgeye katkı sağladı. Bu kapsamda da yaklaşık 35 milyon lira değerinde 8 adet proje hayata geçirildi” dedi.

YENİLİKÇİ ÇALIŞMALARA DEVAM

Genel Sekreter Çöpoğlu, MARKA’nın tüm bu çalışmaların ve sağlanan mali desteklerin yanında, 2020 yılında bölgesindeki aile işletmelerinin sürdürülebilirliğine katkı sağlayacak eğitim ve danışmanlık faaliyetleri ile bölgesindeki firmaların inovasyon yönetim yeterliliklerinin ölçülmesine ve geliştirilmesine yönelik nitelikli danışmanlık faaliyetleriyle, yüksek katma değeri bulunan alanlarda yenilikçi çalışmalarına devam edeceğini de kaydetti.

AŞI PROJESİ

MARKA, 2020 yılında bölgesindeki aile işletmelerinin büyümesi için yeni bir destek olan “Aile Şirketlerinin Sürdürülebilirliği (AŞI) Projesi”ni hayata geçirecek. Aile işletmelerine yönelik olarak yapılacak çalışmayla; öncelikle firmaların kurumsallaşma düzeyi ölçülecek, sonrasında yapılan tespitler ışığında firmaların sürdürülebilirlik kapasitelerini geliştirici eğitimler verilecek; gelişim gösteren firmalara üniversiteler, ticaret ve sanayi odaları ile yetkin diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği halinde eksik gördükleri, tamamlamak ve geliştirmek istedikleri alanlarda danışmanlık hizmeti sağlanacak. AŞI Projesi ile kurumsallaşma ve sürdürülebilirlik konusunda Doğu Marmara bölgesindeki şirketlere yol gösterici olunması, şirketlerin kendilerini eğitmeleri için gerekli ortamın sağlanması, dünyada kurumsallaşmış ve sürdürülebilirliği yüksek aile şirketi örneklerinin deneyimlerinin paylaşılarak öğrenmenin hızlandırılması, aile şirketlerinin sürdürülebilir iş modelleri geliştirmelerine katkı sağlanması, aile işletmelerinin sorun ve ihtiyaçlarını tespit ederek bunların ortadan kaldırılması için yol haritası oluşturulması hedefleniyor.

1,8 MİLYON İŞLETME

Aynı aileden iki veya daha fazla kişinin aynı şirketin çeşitli kademelerinde görev aldığı ve şirketin çoğunluk hissesinin bir veya daha fazla aile üyesi tarafından elde tutulduğu işletmeler aile işletmeleri olarak kabul ediliyor. Akbank, Deloitte, Sabancı Üniversitesi, EDU, TAİDER tarafından hazırlanan Aile Şirketlerinde Sürdürülebilir Başarının Anahtarları Raporu’na göre, Türkiye’deki aile şirketlerinin yüzde 52’si üretim, yüzde 16’sı inşaat ve emlak geliştirme, yüzde 6’sı ise tüketici ürünleri gibi sektörlerde faaliyet gösteriyor.  Türkiye’de toplam 1,8 milyonun üzerinde işletme olduğu kaydedilirken, ülke ekonomisi içerisinde milli gelirin yaklaşık yüzde 90’ını aile şirketlerinin ürettiği belirtiliyor. Dünyadaki en zengin 10 kişinin 7’si, Türkiye’dekilerin ise 9’u aile şirketi üyesi. Diğer yandan Türkiye’de aile şirketlerinin kurumsallaşması ve sürdürülebilirliği konusunda önemli eksiklikler bulunuyor. Aile işletmelerinin yüzde 47’si ikinci kuşağa, yüzde 13’ü üçüncü kuşağa başarıyla devredilmiş işletmeler iken, dördüncü kuşağa devredilebilen işletmelerin oranı ise yüzde 2’de kalıyor.

YEKGÜÇ PROJESİ

MARKA’nın uygulayacağı yeni projelerden “Yenilikçilik Ekosisteminin Güçlendirilmesi (YEKGÜÇ) Projesi” kapsamında, firmalara nitelikli danışmanlık hizmeti verilecek. Programla, Doğu Marmara Bölgesi’nde yenilikçilik yönetimi farkındalığının artırılması, yenilikçi KOBİ’lerin tespit ve teşvik edilmesi, KOBİ’lerin inovasyon yönetimi becerilerinin geliştirilmesi ve ulusal yenilikçilik yönetimi sisteminin geliştirilmesi için bir altyapı oluşturulması gibi pek çok alanda önemli çıktılar elde edilmesi amaçlanıyor. Çalışma kapsamında yönetim danışmanlığı hizmeti verilecek firmaların organizasyonlarını olgunlaştırmaları, yeni ürün ve hizmetler geliştirmeleri, mevcut ürün/hizmetlerinin iyileştirilmesi gibi çok sayıda olumlu sonuç ortaya çıkması bekleniyor.

AR-GE PRO+ PROJESİ

MARKA’nın uygulamaya koyacağı bir diğer yenilikçi program ise “AR-GE Profesyonelleri Buluşmaları (AR-GE Pro+ Projesi)” olacak. Yenilikçilik Ekosisteminin paydaşları arasındaki iletişimin güçlendirilmesinin faydalı sonuçlar doğuracağı varsayımıyla hayata geçirilecek programla, AR-GE profesyonellerinin sektör bazında il, bölge ve ülke düzeyinde iletişiminin güçlendirilmesi, katma değer yaratacak bilgi ve tecrübe paylaşımının artması, AR-GE ekosisteminin geliştirilmesine ve güçlendirilmesine katkı sağlanması, ilgili kamu kurumları, üniversiteler, kamu araştırma merkezleri, özel sektör AR-GE merkezleri arasındaki iş birliğinin geliştirilmesi hedefleniyor. Ajans, proje kapsamında iki bölgeden aynı sektörlerde veya birbirini tamamlayıcı sektörlerde faaliyet gösteren AR-GE profesyonelleri arasında ziyaretler de düzenleyecek.

Son Güncelleme: 27.11.2019 08:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.