CeBIT’te ziyaretçi rekoru

13.CeBIT Bilişim Eurasia ve 2.si düzenlenen CeBIT Sinerji Zirvesi, 143 bin 728 ziyaretçi ile rekor kırdı. 4 gün boyunca Türkiye, KKTC ve Polonya’dan 10 bakanı ağırlayan etkinlik, yurtdışından da büyük ilgi gördü.

CeBIT’te ziyaretçi rekoru

13.CeBIT Bilişim Eurasia ve 2.si düzenlenen CeBIT Sinerji Zirvesi, 143 bin 728 ziyaretçi ile rekor kırdı. 4 gün boyunca Türkiye, KKTC ve Polonya’dan 10 bakanı ağırlayan etkinlik, yurtdışından da büyük ilgi gördü.

28 Aralık 2012 Cuma 14:19
CeBIT’te ziyaretçi rekoru

 Avrasya’nın bir numaralı Bilgi, Teknoloji ve İletişim Platformu CeBIT Bilişim Eurasia ve CeBIT Sinerji zirvesi, 29 Kasım – 2 Aralık 2012 tarihlerinde ilk kez CNR Expo Center’da gerçekleşti. Fuar ve zirve 4 gün boyunca, 10 bakanı ağırladı. CeBIT Bilişim Eurasia ve CeBIT Sinerji Zirvesi’nin Uluslararası CeBIT Partneri Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ydi. Bu ortaklık, bilişim ve iletişim teknolojileri alanında Kuzey Kıbrıs’ta yatırım ya da işbirliği yapmak isteyen tüm ulusal ve uluslararası şirketlere önemli bir fırsat sundu. Fuarı ziyaret eden ülkelerin sayısı bu yıl 85’ten 93’e yükseldi. Ağırlanan satın alma heyetlerinin çoğunluğu Orta Doğu, Afrika ve komşu ülkelerden geldi. Aynı zamanda, iş heyetlerine özel bir eşleştirme alanı sağlanarak fuar katılımcılarıyla B2B görüşmeler yapma olanağı tanındı.

YENİLİKÇİ ÜRÜNLER
Fuarda yapılan ticaret anlaşmaları ve uzun vadeli iş sözleşmelerinin yanı sıra, Sosyal Güvenlik Kurulu’nun "Avuç içi damar izi kimlik doğrulama sistemi", Türksat tarafından düzenlenen uzay fuarı ve astronot eğitimi portalı, Türk Telekom’un bulut teknolojisini kullanan çeşitli ürünleri ve uygulamaları, İş Bankası’nın parakod, anında kart basma cihazı ve bio-kimlik bankamatikleri gibi yenilikçi ürünler ve hizmetler fuarın öne çıkan çalışmaları oldu.

23 ÜLKEDEN KATILIMCI
Bu yıl fuar, 23 farklı ülkeden fuar katılımcılarını ağırladı. Bu katılımcılar, Türkiye ve dünyadan gelen ziyaretçilere 1071 farklı markayı tanıttı. Uluslararası fuar katılımcı sayısı geçen yıl 17 iken bu yıl 23'e yükseldi. Bireysel katılımcıların yanı sıra Çin, Çek Cumhuriyeti, Almanya, İran, Güney Kore ve Tayvan’dan ülke pavyonları da fuardaki yerlerini aldılar. CeBIT Bilişim Eurasia önceki yıllarda olduğu gibi, e-devlet, iş dünyası, nihai müşteri, inovasyon ve Ar-Ge konulu 4 ana bölümünden oluştu.

AKILLI YAŞAM KONSEPTLERİ
Platform bu sene, “Akıllı Yaşam Konseptleri” ve “Akıllı Belediyelerde Yaşam” konularına odaklandı. Komşu ülkeler için bir karşılaştırma ölçütü olarak Türkiye’nin güçlü konumu göz önünde bulundurulduğunda, büyüyen şehirlerde yaşam standartlarının iyileştirilmesi konusunda yürütülen projelerde bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak sorunlara çözümler getirildi. İletişim, güvenlik, ulaştırma, hava kirliliği, eğitim, sağlık ve altyapı alanlarına ağırlık verildi. “Akıllı Yaşam Konseptlerinin” yanı sıra “ERP Alanı” (Kurumsal Kaynak Planlama Alanı) Özel Bölüm'e katılan ERP şirketleri arasında işbirliği ve Türk ERP pazarının gelişimi için önemli bir platform oluşturuldu. Aynı zamanda, Türkiye sektöründe çağdaş yazılımların kullanımının artmasına da destek oldu. Ziyaretçiler farklı ERP/İş yazılımı uygulamalarını tek bir çatı altında deneme fırsatı buldular.

ATIKSIZ DOĞA ATIKSIZ BİLİŞİM
Fuar sırasında, ziyaretçilerden e-atık toplamak ve bunların geri dönüşümünü sağlamak amacıyla Türkiye Yeryüzü Derneği’nin de desteğiyle “atıksız doğa atıksız bilişim” sloganıyla bir e-atık toplama kampanyası düzenlendi. Elektronik atıklardaki tehlikeli ve zehirli maddelerin neden olduğu toprak ve su kirliliğine dikkat çekmek amacıyla düzenlenen kampanya boyunca ziyaretçiler evlerinde ya da işyerlerinde kullanmadıkları cep telefonlarını, şarj aletlerini, elektrikli cihazları standa teslim ettiler.

Son Güncelleme: 28.12.2012 14:26
Anahtar Kelimeler:
CEBİTSİNERJİ ZİRVESİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.