ÜRETİMİNİN YÜZDE 65’İNİ İHRAÇ EDİYOR

Arma Filtre Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Kaya, şirketin beyaz eşya sektöründe ithal edilen filtreleri, yerli olarak üretmek üzere 70 metrekarelik bir atölyede işe başladığını belirterek 33 yılda AR-GE ve tasarımı yapan, kendi know-how’ını oluşturan, üretiminin yüzde 65’ini ihraç eden bir firma olarak alanında Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise sayılı üreticilerinden biri haline geldiğini söyledi.

ÜRETİMİNİN YÜZDE 65’İNİ İHRAÇ EDİYOR

Arma Filtre Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Kaya, şirketin beyaz eşya sektöründe ithal edilen filtreleri, yerli olarak üretmek üzere 70 metrekarelik bir atölyede işe başladığını belirterek 33 yılda AR-GE ve tasarımı yapan, kendi know-how’ını oluşturan, üretiminin yüzde 65’ini ihraç eden bir firma olarak alanında Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise sayılı üreticilerinden biri haline geldiğini söyledi.

05 Nisan 2021 Pazartesi 13:06
ÜRETİMİNİN YÜZDE 65’İNİ İHRAÇ EDİYOR

Haber: NURAN AYAR

1988 yılında Türkiye beyaz eşya sektöründe o güne dek ithal edilen filtreleri yerli olarak üretmek amacıyla, Koç grubunun üreticisi ve tedarikçisi olarak kurulan Arma Filtre, bugün alanının en büyük üretici ve tedarikçileri arasında yer alıyor. 70 metrekare ufak bir atölyede hikâyesine başlayan şirket, Türkiye’nin en önemli yatırım bölgelerinden biri olan Sakarya 1. OSB’de, 32 bin metrekare alanda faaliyetlerini sürdürüyor.

Arma Filtre Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Kaya, bugün Avrupa’nın en büyük, dünyanın sayılı üreticileri arasında yerini alan Arma Filtre’nin Türkiye’de ise ilk 1000 ihracatçı firma ve İSO 500 listesine ismini yazdırdığını söyledi.  Kuruluşundan yaklaşık 1 yıl sonra üretim ve ihracat gücünü artırarak Almanya’ya üretim yapmaya başlayan Arma Filtre’nin o dönemde Türkiye’ye 12 mark fiyatla ithal edilen bir filtreyi yerli olarak 4,5 marka üreterek ciddi bir döviz girdisi sağladığını anlatan Kaya, “Arma Filtre, bugün artık Avrupa’nın tüm ülkelerindeki, Kuzey ve Güney Amerika’daki ve bazı Uzak Doğu ülkelerindeki, tedarikçiliğini üstlendiği global beyaz eşya firmalarına mal üretip satıyor” dedi. .

KENDİ KNOW-HOW’INI ÜRETİYOR

Kurulduğundan bu yana özellikle beyaz eşya sektöründe öne çıkan Arma Filtre’nin son 10 yılda ise otomotiv sektöründe büyüdüğünü ifade eden Kaya, direkt olarak 1580 kişiye, yan sanayi ile birlikte ise toplam 2 bin 200 kişiye istihdam sağladıklarını dile getirdi. Arma Filtre’nin sadece metal filtre konusunda üretim yapmakla kalmayıp beyaz eşya üretimine yönelik değişik komponent ve parçaları üreterek büyümesini hızlandırdığını vurgulayan Kaya, otomotiv sektöründe ise alüminyum parçalarından hatırı sayılır bir pazar payı elde etmeye başladıklarını ve böylece ürün segmentlerinin genişlediğini anlattı.

2015 yılından bu yana Endüstri 4.0 konusunda ciddi yatırımlar yapıldığını aktaran Kaya, dünyada sayılı teknolojiye ve know-how’a sahip üretici firmaları arasında olduklarını ifade etti. Bu yüzden Arma Filtre’yi yan sanayi üretimi yapan bir firma olarak tanımlamanın doğru olmadığına dikkat çeken Kaya, “Çünkü artık kendi segmentinde, kendi know-how’ını ve teknolojisini yaratan bir firma haline geldik” dedi.

İHRACAT VE PAZAR ODAKLI

30 senedir ihracat yapan Arma filtre, sadece Avrupa değil tüm dünya pazarlarını yakinen takip ediyor. İhracat ve pazar odaklı bir firma olduklarını, ürettikleri ürünlerin yüzde 65’nin ihraç ettiklerini kaydeden Kaya, ihracat ve pazar odaklı bir firma olduklarını söyledi. Avrupa’da ciddi bir pazar yoğunluğu olduğunu dile getiren Kaya, yaklaşık 7 senedir emek verdikleri ve günbegün büyüdükleri Kuzey Amerika pazarında önümüzdeki 5 yılda daha büyük pazar payına ilerlemek istediklerini aktardı. Bununla birlikte Arma Filtre’nin 2 yıl önce girdiği Güney Amerika pazarında da ciddi avantajları olduğunu anlatan Kaya “Bu yıl onların ilk hamlelerini göreceğiz. Yaklaşık bize yüzde 6 gibi bir büyüme getirecek. Bununla birlikte Kuzey Amerika pazarı bizim için çok önemli. Beyaz eşyanın yanında 7- 8 senedir otomotiv sektöründe de para kazanmaya başladık. Bu konuda yatırımlarımız devam ediyor ve pazarımızı bu konuda da geliştirmek istiyoruz” şeklinde konuştu.

130 ROBOT ÇALIŞIYOR

Mekanik üretimi tamamen insansız yapabilecek seviyede olduklarını aktaran Kaya, şu anda 130 tane robotun üretim hattında görev yaptığını söyledi. Sanayide bu seviyede robotlaşan ya da otomasyon yatırımı yapan firmaların parmakla gösterilecek kadar az olduğuna dikkat çeken Kaya “Bu bize büyük rekabet avantajı sağlıyor ama bununla beraber istihdam oranımız azalmıyor. Buradan elde ettiğimiz rekabet gücü ile satışlarımızı artırdığımız ve pazardan daha büyük pay aldığımız için aslında hem yan sanayi olarak hem de firma içi istihdamda da ciddi bir şekilde genişleme görüyoruz” açıklamasında bulundu.

ROBOTİK ÇÖZÜMLER SUNUYOR

Endüstri 4.0 kavramı çerçevesinde faaliyetlerini sürdüren Arma Filtre, robot ve dijital üretim teknolojisi faaliyetlerini Garaj adı verilen AR-GE birimi sürdürüyor. Garaj’ın robotik çözümler ve robotik tutucu Gripper’lar üzerinde ciddi çalışmaları olduğunu vurgulayan Kaya, “Bütün robotik uygulamalarımız üniversiteden yeni mezun olmuş, 4 sene önce aramıza katılmış genç mühendis arkadaşlarımızla beraber geliştirdiğimiz know-how’la birlikte ilerliyor. Bu bizi dışa bağımlılıktan kurtarıyor, hızımızı arttırıyor ve enerjimizi yükseltiyor. Ayrıca sürdürülebilir bir büyümeye getiriyor” dedi. Öte yandan Türkiye’de patenti satın alınan ithal olan ürünler konusunda kendi patentlerini geliştirmeye çalıştıklarını dile getiren, Arma Filtre’nin 2 patent ve 7 endüstriyel tasarımı olduğunu açıkladı. Arma Filtre’nin bir de tasarım bölümü bulunduğunu belirten Kaya, “Patent ve endüstriyel tasarım konusunda haklarımız mevcut. Bu konuda tabii TÜBİTAK’ın, devlet desteklerinin ve AR-GE desteklerinin çok büyük bir katkısı var” diye konuştu.

PANDEMİYE’YE AR-GE İLE SAVAŞ AÇTI

Arma Filtre Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Kaya, pandemi döneminde bazı sektörlerin büyük sorunlar yaşadığını, buna karşılık kendi sektörlerinin bu süreçte daha avantajlı olduğunu belirterek “İnsanlar daha fazla evde vakit geçirdiği için ev eşyaları, mutfak eşyaları daha çok rağbet görüyor” dedi.  Pandemi ile mücadelede, tüketicilerin antivirüsler, evde bakterilere dayanıklı yüzeyler gibi alanlarda daha iyi çözümler beklediğini söyleyen Kaya, “Bu konuda AR-GE çalışmalarımız var. Ana sanayicimizle de bu konudaki çözümlerimizi paylaşıyoruz. Piyasaya sürülen bir takım yeni ürünler olduğu gibi yeni çıkacak ürünler de var” dedi.

Son Güncelleme: 05.04.2021 13:35
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.