ULUDAĞ'IN "ZİRVESİNDE" EKONOMİ VAR

Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin ikinci gününde “Döngüsel Ekonomi: Geleceği Boşa Harcama” oturumunda inovasyon ve sürdürülebilirliği öne çıkaran yeni üretim ve iş modelleri ele alındı.

ULUDAĞ'IN "ZİRVESİNDE" EKONOMİ VAR

Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin ikinci gününde “Döngüsel Ekonomi: Geleceği Boşa Harcama” oturumunda inovasyon ve sürdürülebilirliği öne çıkaran yeni üretim ve iş modelleri ele alındı.

26 Kasım 2021 Cuma 08:28
ULUDAĞ'IN "ZİRVESİNDE" EKONOMİ VAR

Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde Doğan Burda CEO’su Cem Başar’ın moderatörlüğündeki “Döngüsel Ekonomi: Geleceği Boşa Harcama” paneline Çöpüne Sahip Çık Vakfı Genel Müdürü Emrah Bilge, Ellen MacArtur Vakfı Eski CEO’su Jamie Butterworth, BM Gıda Programı Türkiye Direktörü Nils Grede ve P&GTürkiye, Kafkaslar ve Orta Asya Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Onur Yaprak katıldı.

    

TÜRKİYE'DE ORAN YÜZDE 12

Çöpüne Sahip Çık Vakfı Genel Müdürü Emrah Bilge, “Dünyada her doğal kaynaklardan oluşuyor, doğada çöp ya da atık diye bir kavram yok, kendiliğinden döngüsel ekonomi oluşuyor. Oysa biz insanlar olarak hem dünyada hem Türkiye’de döngüsel ekonomiden uzaktayız. Dünyada yılda kişi başı 270 kg çöp üretiliyor. Bu rakam OECD ülkelerinde kişi başı 538 kg, Türkiye’de 420 kg. Geri dönüşümde ise dünyaya baktığımızda yüzde 20, OECD’de yüzde 25-30, Türkiye’de ise sadece yüzde 12 oranında bir geri dönüşüm sağlandığını görebiliyoruz. Yani Türkiye’de tüm atıklarımızın yüzde 88’ini hala toprağa gömmeye devam ediyoruz. Hem doğaya zarar veriyoruz hem de kaynak kıtlığı yaşanan bir dünyada yeniden kullanılabilecek hammaddeyi ziyan etmiş oluyoruz. Döngüselliğin düşmanlarından biri de tek kullanımlık ürünler. Bunlarda değişim yaratabilmek için toplumda kültür ve alışkanlıkların değişimini hedefliyoruz. Bunun için farkındalığa yönelik iletişim çalışmaları yapıyoruz. Bir yandan eğitim projeleri yürütüyoruz, bir yandan da her türlü kitle iletişim çalışmalarında faaliyet veriyoruz. Eskiden Türkiye’de sadece çok uluslu şirketler bu konuyu önemsiyordu ama artık yerel aktörler de adım atıyor. Ancak ne şirketler ne de kamu, bireyler evlerinde ya da ofislerinde ayrıştırma yapmadığı zaman başarımlı olamıyor. Dolayısıyla bireylerin alışkanlıkları mutlaka değişmeli. Giderek daha kısa ömrü olan ürünler üretiyoruz, üst model çıkınca çalışır durumda bile olsa elimizdeki ürünü atıyoruz. Hayatımızdaki bu konforları azaltmadan başarılı olamayacağımızı anlamamız lazım” diye konuştu. 

   

2040 HEDEFİ: KARBON NÖTR

P&GTürkiye, Kafkaslar ve Orta Asya Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Onur Yaprak, “Toplum şirketlerden ve markalardan sadece iyi ürünler vermelerini değil, bunun ötesine geçerek çevresel sürdürülebilirlik konusunda harekete geçmesini bekliyor. Biz de verdiğimiz söz doğrultusunda 2030 itibarıyla 20 lider markamızı, yüzde 100 yeniden dönüştürülebilir ambalajlarda üreteceğiz. Yaklaşık 5 milyar litre su tasarrufu yapacağız. 2040 yılına kadar da bütün operasyonlarımızda karbon nötr olmayı planlıyoruz. “Azalt, tekrar kullan, geri dönüştür” prensibiyle hareket ediyoruz. Globalde alüminyumdan şampuan şişeleri ürettik. Gebze fabrikasında yüzde yüz yenilenebilir kaynaklardan elde edilen enerji kullanıyoruz. Çok uzun süredir Gebze fabrikamızda sıfır atıkla çalışıyoruz. Örneğin fabrikamızda ıskartaya çıkarılan şampuanlar halı yıkama ya da araç yıkamaya yönlendiriliyor. Bu prensipleri kültür haline getirmeseydik bunlar düşünülemezdi. Sürdürülebilirlik yolculuğuna biz gıdayla başladık, Fairy markamızla “gıdanı boşa harcama” kampanyası başlattık. Bireylerin teşvik edilmesi, bu konunun önemi konusunda eğitilmesi gerekiyor. Bu konuda ciddi bir farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. Gıda Kurtarma Derneği’yle iş birliği yaptık" açıklamalarını yaptı. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.