Zeytinoğlu, “ Burada en önemli etken olarak, Avrupa’daki ekonomik daralma nedeniyle Avrupalı otomobil üreticilerinin Türkiye pazarını potansiyel olarak görmelerini ve cazip fiyatlar sunmalarını görüyoruz. Maalesef ülkemizde her 100 aracın 78’i ithal. Oysa ekonominin lokomotifi olan yerli otomobil üretiminin ülkemize sağladığı katma değeri saymakla bitmez. Her zaman üretimin ve ihracatın desteklenmesi gerektiğini düşünüyoruz” dedi.
Ancak kapasite kullanım oranlarının yeteri kadar satış yapılamadığını gösterdiğini belirten Başkan Zeytinoğlu, “ Girdi maliyetleri firmalarımızın rekabet güçlerini azaltıyor. İşçilik maliyetlerimiz oldukça yüksek. Ayrıca en önemli girdi maliyetlerimizden enerjide de dışa bağımlıyız. Özetle imalatçı firmaların elinde pek de fazla enstrüman kalmıyor. Bu noktada, rekabet gücümüzü artıran stratejik desteklere ihtiyaç var. Dolaylı vergilerin yüksekliğini sık sık ifade ediyoruz. Burada bir takım düzenlemeler yapılmalı. TL’deki değer kaybının ihracatımıza olumlu yansımasını bekliyoruz. Ancak ani değişikliklerin ihracatımıza pek de fayda getirmediğini gözlemliyoruz. Bizim beklentimiz döviz artışında istikrardır. Artışın enflasyonun biraz altında bir artışla, yukarı yönlü olmasını, ama keskin olmamasını istiyoruz” diye konuştu.