TRENDYOL İLE EGİAD İŞBİRLİĞİ YAPACAK

İki kurumun yöneticilerine bir araya getiren toplantıda Trednyol ile EGİAD üyeleri arasında özel anlaşma yapılması kararlaştırıldı.

TRENDYOL İLE EGİAD İŞBİRLİĞİ YAPACAK

İki kurumun yöneticilerine bir araya getiren toplantıda Trednyol ile EGİAD üyeleri arasında özel anlaşma yapılması kararlaştırıldı.

12 Aralık 2020 Cumartesi 12:32
TRENDYOL İLE EGİAD İŞBİRLİĞİ YAPACAK

Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitelerinden biri olan Trendyol,  Ege Genç İş İnsanları Derneği’nin (EGİAD ) konuğu oldu. Trendyol İcra Kurulu Üyesi Ozan Acar ve Trendyol Pazaryeri Direktörü Özkan Çokaygil’in konuşmacı olduğu etkinlikte iki kurum arasında olabilecek iş birlikleri ve e ticaretin püf noktaları değerlendirildi. Görüşmede Trednyol ile EGİAD üyeleri arasında özel anlaşma yapılması kararlaştırıldı.

“E- TİCARET HİZMETİ VEREN ŞİRKETLER ARTIYOR”

EGİAD Başkanı Aslan, koronavirüsün ekonomiye etkisiyle e-ticaretin yükselişinin de gözden kaçırılamayacak bir noktaya ulaştığını belirterek, “Virüs tehlikesinden kendimizi korumak için market ihtiyaçlarımız dahil olmak üzere kıyafet, mobilya, kozmetik gibi alışverişlerimizi internet üzerinden gerçekleştirmeye başladık. Bazılarımız belki daha önce de bu imkânlardan yararlanıyordu ama artık bu oran oldukça büyük. Kısıtlamalar ile birlikte küçük işletmeler olumsuz etkilenmeye başlasa da e-ticaret hizmeti veren işletmelerin yoğunluğunun arttığını söylemek mümkün. Kısacası bu noktada koronavirüs salgınının e-ticaret yapan firmalar için hizmetlerini doğru bir şekilde yönettikleri takdirde daha az düzeyde olumsuz etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Bugün Trendyol ekibinden bu platforma nasıl dahil olabileceğimiz noktasında tüyolar alacağız amacımız bir iş ortaklığı başlatmak” dedi.

“KOVİD-19 İLE ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞECEK”

Pandemi sürecinin ekonomiye yarattığı olumsuz etkileri bertaraf etmenin ve krizden çıkmanın anahtarının e- ticaretten geçtiğini kaydeden Aslan, “E-Ticaretin hem firmalar açısından hem de müşteriler açısından oldukça faydalı bir sistem olduğunu düşünüyorum. Tüketiciler bu alanda istedikleri ürünlere daha uygun fiyattan ulaşırken, firmalar da maliyeti biraz daha düşürdüğü için e-ticareti tercih edebilmektedir. Kovid-19 ile alışveriş alışkanlıkları değişecek, insanlar daha kontrollü, daha hızlı ve daha hijyenik bir şekilde ürün isteyecek, bu da pazar hacmini arttıracaktır” diye konuştu. Trendyol İcra Kurulu Üyesi Ozan Acar ise, pandemi sürecinde e-ticaretin insanlara nefes alabilecekleri bir kanal olduğunu gösterdiğini dile getirdi. Acar, şunları söyledi:

“E-TİCARET, KOBİ’LERLE BİRLİKTE BÜYÜYEN BİR ALAN”

“Bu kanalı da iyi bir şekilde değerlendirdi insanlarımız. e-tcaret beklenmeyen bir şekilde hızlı bir biçimde büyüdü. Aslına bakarsak, E-Ticaret, KOBİ’lerle birlikte büyüyen bir alan. Tabi arkasında üretim gücü olması lazım çünkü önemli olan üretim yapabilmek. Trendyol platformuna baktığımızda satış yapanların yüzde 95’i KOBİ. Olaya şöyle bakmamız lazım, Trendyol’un cirosu artıyorsa, KOBİ’lerinde cirosu artıyor demektir. e-tcarete başlayan KOBİ’lerimiz yurtiçindeki tüketicilere ürünlerini gönderiyor, o arada kendini geliştiriyor, arkasından da yurtdışına açılıyor. Bu yüzden KOBİ’lerin şirketlerinin geleceği için artık mutlaka E-Ticaret sürecine dahil olmaları lazım. Önümüzde dönemde tüketiciler sadece mal ihtiyaçlarını değil, başka alanlarda da ihtiyaçlarını internette karşılayacaklar gibi gözüküyor. Bu da Türkiye ekonomisi için hayırlı olacaktır. Dijital şirketlerin en hızlı büyüyen şirketler olduğunu görüyoruz. Yeni dönemde ekonomik farkı kapatmak için dijitalleşme önemli. Pazar varsa büyüme fırsatı da vardır, dijitalleşme bunu sağlamakta. E-ticaret kobileri pazara açarak, verimliliği arttırarak destekliyor. Bölgesel gelişmişlik farklılığını da ortadan kaldırıyor.”

“1 SAATTE 200 BİN ÜRÜNÜN SATILIYOR”

Trendyol Pazaryeri Direktörü Özkan Çokaygil ise rakamsal oranlar ile e-ticaretin ne kadar büyük bir portföye sahip olduğunu aktardı. Online seminerin sürdüğü 1 saatlik süreçte 200 bin ürünün satıldığını kaydeden Çokaygil, yıllar bazında e-ticaret rakamları ile Türkiye ve gelişmiş ülkelerdeki rakamsal karşılaştırmaları ayrıntılı şekilde değerlendirdi. 2019’da Yüzde 3 ticaret büyümesi gerçekleşirken e-ticaretin yüzde 15 büyüdüğünü bunun da 3.5 trilyon dolara denk geldiğini vurgulayan Çokaygil, ayrıca Trendyol’un 2021 yılı içerisinde İzmir’de olacağı müjdesini verdi. Trendyol Pazaryeri Direktörü Özkan Çokaygil, şöyle devam etti:

“Dünya’da e-ticaret hacminin 2020-2023 yılları arasında yüzde 56 büyümesi bekleniyor. Aynı yıllar arasında Türkiye’nin e-ticaret hacminin ise yüzde 180 büyümesi beklenmekte. Bu büyüme Dünya’ya oranla 3 kat daha fazla gerçekleşmiş olacak. 2018’de 11 milyon, 2019’da 35 milyon ve 2020’de ise 55 milyonun üzerinde ürün satışı gerçekleşti. 5 kadından 4’ü Trendyol’da. Yüzde 60 kadın ve yüzde 73’lük 18-35 yaş aralığında gerçekleşen alışveriş oranıyla sektörün liderleri arasında yer almakta.”

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.