Mersin Tarsus OSB içerisinde faaliyetlerini sürdüren Mersin Yenilik Merkezi ve Adana’da faaliyetlerini sürdüren Adana Yenilik Merkezi tarafından düzenlenen “Tasarla Çukurova 2020” yarışmasının sonuçları çevrimiçi düzenlenen ödül töreni ile açıklandı.
Mersin TSO Başkanı Ayhan Kızıltan, Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç ve Mersin Tarsus OSB Model Fabrika ve Yenilik Merkezinden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Halit Altun’un katılımları ile gerçekleşen çevrimiçi ödül töreninde dereceye girenler ödüllerini aldılar.
MTOSB Yönetim Kurulu Üyesi Altun, “Tasarla Çukurova 2020” adını alan Tasarım Odaklı Yenilik Yarışması’nın, yenilik kültürünü beslemek, yenilik ekosistemini geliştirmek, ekosistemdeki işletmelerin yenilik için olan ihtiyaçlarını belirleyerek onlara yol haritası oluşturmak ve fiziksel altyapı gibi yenilik kapasitesi geliştirme hizmetleri sunan Adana ve Mersin Yenilik Merkezlerinin, farkındalık ve ekosistem geliştirme hizmetleri dâhilindeki yürütülen etkinlik serilerinden biri olduğunu kaydetti.
Yarışmanın amacının; Çukurova ve Türkiye yenilik ekosistemlerinde karşılaşılan ürün inovasyonu eksikliklerine gerçekçi katkılar sunmak ve ürün tasarımı alanındaki yenilik düzeyini artırmak olduğunu kaydeden Altun, “30 Ekim 2020 tarihine dek başvurular toplanmış; 2-4 Kasım tarihlerinde 1. Jüri Değerlendirmesi sonucunda Geliştirme Ödülü kazanan 10 proje/ekip, geliştirme yolculuğunda konunun uzmanı mentorlerin rehberliğinde 7-8 Kasım tarihlerinde düzenlenen Design Sprint'e katılmıştır. İkinci aşama olarak finalist ekipler, fikirlerini ve prototiplerini çalışan ve ürünleşen bir prototipe yükseltecekleri prototip aşamasına girmiştir. 23-28 Kasım 2020 tarihleri arasında gerçekleşen proto tipleme aşamasında; Adana Yenilik Merkezi FabLab’i, ilk kez alt yapı sağlama hizmeti kapsamında yarışmacı ekipler tarafından kullanılmıştır. Üçüncü aşama olan prototipleme sürecinin ardından 15-18 Aralık 2020 tarihlerinde gerçekleşen final değerlendirme sonucunda ödüllendirilecek ilk 3 proje, belirlenmiştir”dedi.
İŞTE DERECEYE GİREN ÜRÜNLER
Yarışmada farklı kullanıcıların ya da farklı ihtiyaçların tek bir ambalajla karşılanması için tasarlanan ve tek bir ambalajın 6 farklı fonksiyonda kullanılması, kullanıcının ihtiyacına göre fonksiyon kullanımını ya da fonksiyona göre hedef kitlenin genişletilmesini amaçlanan “Kuruya” ürünü birinciliği elde ederken, 5 ile 7 yaş arası çocukların sosyal gelişimlerine katkı sağlarken onlara kültürel değerleri aşılamayı hedefleyen sürdürülebilir bir paketleme çözümü olan, tüketim alışkanlıklarını ve çocuklar ile bakım verenleri arasındaki köprüleri yeniden tanımlayan “Ba” ikinciliği, narenciye tüketimine yenilikçi bir yaklaşımda bulunup, inovatif bir kullanıcı deneyimi sağlayan, narenciye ürünlerine verilen değeri arttırmak ve bir marka yaratarak bu katma değeri kullanıcılara aktarmak hedeflenen “Bite” ürünü üçüncülüğü elde etti.