Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, “Reklamlarda tüketicinin doğrudan ekonomik çıkarını ve satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkileyecek nitelikteki bilgiler de artık açık ve anlaşılır şekilde reklamın içinde yer alacak. Tüketicinin karar alması için önemli olan bilgiler artık altyazıyla ve dipnotta değil ana reklam içerisinde yer almak zorunda olacak. Okumakta veya görmekte bile zorluk çektiğimiz çok küçük boyutlu yazılar artık tüketicinin göreceği bir şekilde reklama taşınacak” dedi.
AÇIK VE ANLAŞILIR BİR ŞEKİLDE OLACAK
Ergün şöyle devam etti; “Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğine göre, ticari reklam ve ilanlarda yer alan ana vaadin istisnası niteliğinde olan ancak tüketicilerin karar vermesi açısından çok önemli olan bilgiler, “açık ve anlaşılır” yazılacak. Reklamın ana mesajı ve ana vaadi hiçbir suretle alt yazıda veya dipnotta yer almayacak. Yazılı reklamlarda dipnot, görsel reklamlarda altyazı olarak kullanılan metinler, ana vaadi açmak, netleştirmek veya istisnaları iletmek için kullanılabilecek. Ancak, yazılı ve görsel mecralarda yayınlanan ticari reklam ve ilanlarda, dipnot ve altyazıların
asgari düzeyde tutulacak.