banner250

PLASTİK SEKTÖRÜ ŞAMPİYONLAR LİGİNDE

Türkiye İhracatçılar Meclisi, 2015’te en fazla ihracat yapan firmalar ile sektörel değerlendirmelerin yapıldığı “TİM 1000 İhracatçı Listesi”ni yayınladı. Plastik sektöründen 58 firma listeye girdi.

PLASTİK SEKTÖRÜ ŞAMPİYONLAR LİGİNDE

Türkiye İhracatçılar Meclisi, 2015’te en fazla ihracat yapan firmalar ile sektörel değerlendirmelerin yapıldığı “TİM 1000 İhracatçı Listesi”ni yayınladı. Plastik sektöründen 58 firma listeye girdi.

01 Haziran 2016 Çarşamba 08:54
PLASTİK SEKTÖRÜ ŞAMPİYONLAR LİGİNDE


  

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin her yıl açıkladığı, "TİM 1000 İhracatçı Listesi"ne plastik sektöründen 58 firma girdi. Listede, plastik sektörünün de dahil olduğu kimyevi maddeler ve mamulleri sektöründen 105 firmanın olması dikkat çekti. Kimyevi maddeler ve mamulleri sektörü, yüzde 11,3 pay ve 9 milyar 329 milyon dolar ile Türkiye'nin en fazla ihracat yapan üçüncü sektörü oldu.

İhracat yapan her sektörde plastik payı
Plastik Sanayicileri Derneği (PAGDER) Yönetim Kurulu Başkanı Reha Gür, TİM verilerine yönelik yaptığı değerlendirmede, "Kamuoyumuz, hatta ekonomi çevrelerimiz tarafından pek bilinmese de plastik bütün sektörlere mamul ve yarı mamul ürün veriyor. En fazla ihracat yapan sektörlere baktığımızda, ihracat yapan hemen her sektörde payımız var. İhracatta sektörel birinciliği alan otomotiv ve ikinci sırayı alan hazır giyim ve konfeksiyon sektörlerinin ana tedarikçilerinden biriyiz. Plastiğin ağırlığı arttıkça, bütün sektörlerimizin rekabet gücü de artacak. Bu amaçla çalışıyoruz" dedi.


“Geleceğe bakmamız gerekiyor”
En ağır rekabet koşulları altında bile ihracatlarını gerçekleştirerek listeye giren ihracatçı firmalarla gurur duyduklarını aktaran Reha Gür, ihracatta daha fazla katma değerli ürün ve yeni pazarlar bulmak için hamlelerin artırılması gerektiğine dikkat çekti. 2015 yılının ihracat açısından küresel mali dalgalanmalardan etkilendiğini belirten Reha Gür, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Jeopolitik riskler ve krizler yanında, ana ihracat pazarımız olan Avrupa'daki ekonomik sorunlara rağmen mevcut seviyemizi koruduk. Buna bir de döviz kurundaki dalgalanmalar ve parite etkisini eklersek, firmalarımızın büyük bir başarı gösterdiğini söyleyebiliriz. Biliyoruz ki 2015 bitti. Şimdi geleceğe bakmamız gerekiyor. Plastik, ihracatta göreli olarak en ağır rekabeti yaşayan sektörlerden biri. Çok küçük kar marjlarıyla rekabet ediliyor. Bunu aşmanın yolu da yüksek katma değerli ürünlere geçmek. Bu hem ihracat ve şirketlerimizin karlılığı-büyümesi için gerekli, hem de mamul, yarı mamul verdiğimiz diğer sektörlere rekabet avantajı, dolayısıyla ihracatlarına katkı için gerekli."

 




 

Son Güncelleme: 04.06.2016 08:58
Anahtar Kelimeler:
PAGDER
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.