KERVAN GIDA 26-27 KASIM’DA TALEP TOPLAYACAK

Yumuşak şeker pazarının en önemli oyuncularından Kervan Gıda’nın halka arz süreci başladı. Şirket için talep toplama tarihlerinin 26-27 Kasım olarak belirlendiği açıklandı

KERVAN GIDA 26-27 KASIM’DA TALEP TOPLAYACAK

Yumuşak şeker pazarının en önemli oyuncularından Kervan Gıda’nın halka arz süreci başladı. Şirket için talep toplama tarihlerinin 26-27 Kasım olarak belirlendiği açıklandı

24 Kasım 2020 Salı 10:14
KERVAN GIDA 26-27 KASIM’DA TALEP TOPLAYACAK

Halka arzı, geçtiğimiz günlerde Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından onaylan Kervan Gıda, 26 - 27 Kasım tarihleri arasında iki günlük talep toplama sürecine girecek. Şirketin halka arzı, sermaye artırımı ve ortak satışı yoluyla gerçekleştirilecek. Halka arzda şirketin mevcut 150 milyon TL çıkarılmış sermayesinin yüzde 25 sermaye artışıyla 187,5 milyon TL'ye artırılması sonucu çıkarılacak 37,5 milyon TL ve yüzde 8 oranında mevcut ortakların 12 milyon TL satışı planlanıyor. Halka arz sonrası şirketin halka açıklık oranı yüzde 26,4 seviyesinde olacak. Şirketin pay başına halka arz fiyat aralığı 8 ila 9 TL olarak belirlendi. Kurumun halka arz sürecine ise OYAK Yatırım liderliğindeki toplam 25 üyeden oluşan konsorsiyum aracılık ediyor.

2 BİN 100 KİŞİ ÇALIŞIYOR

Kervan Gıda Genel Müdürü Burhan Başar, 85 ülkeye ihracat yapan ve ABD, İngiltere, Almanya ve Rusya'da şirketleri bulunan şirketin halka arzdan elde edeceği kazancı yine büyüme odaklı değerlendireceğini açıkladı. Başar, şirketin Bebeto markasının ABD ve Avrupa pazarında önemli bir noktaya geldiğine dikkat çekti. Kervan Gıda’nın istikrarlı bir büyüme gösterdiğini ifade eden Başar, “2 bin 100 kişiyi aşkın ekibimizle güçlü bir dünya markası olma yolunda ilerliyoruz. Büyüme hikayemize halkımızı da davet etmenin uygun olduğunu düşündük. Ve halka arz kararı aldık'' dedi.

Kervan Gıda’nın dünyada en çok çeşit yumuşak şeker üreten firma olduğunu söyleyen Başar,”Globalde tonaj olarak sekizinci sıradayız ve her yıl büyüyerek devam ediyoruz. Hedefimiz 2023 yılında dünyadaki en büyük beş yumuşak şeker üreticisi arasına girmek. Türkiye'de ise Bebeto markası ile pazar lideri olmak” diye konuştu.

AVRUPA’DA YENİ YATIRIM PLANI

Halka arzla sağlanacak kaynağın büyük bir bölümüyle yurtiçi ve yurtdışında yeni yatırımlara imza atmayı planladıklarını anlatan Başar, şunları söyledi:

 “Şirketimizin sağlayacağı kaynağın üç ana başlıkta değerlendirilmesini planlıyoruz. İlk olarak Avrupa'da yeni bir yatırım yapmayı hedefliyoruz. Gümrük avantajlarından yararlanmak, coğrafi riski dağıtmak ve Avrupa modern kanalında Bebeto markasının konumunu güçlendirmek istiyoruz. Bu doğrultuda potansiyel satın alma işlemlerine ilişkin bir yönetim danışmanlığı sözleşmesi imzaladık ve hedef firmalarla görüşmelerimiz devam ediyor. İkinci adımımız ise devam etmekte olan hat yatırımlarımızın ve yeni fabrika binası alımlarının finanse edilmesi olacak. Biri İstanbul, ikisi Manisa Akhisar'da olmak üzere toplam 70 bin metrekare kapalı üretim alanına sahip 3 üretim tesisimizi daha da büyütmek istiyoruz. Yatırımını yapmakta olduğumuz iki yeni üretim hattı ile 2020 yılı sonunda 72 bin 300 tonluk üretim hacmine ulaşacağız. Üretim için yapılan yatırımların yanı sıra lojistik ile ilgili yeni yatırımlarımız da tamamlanmak üzere.”

2019 yılında yüzde 29 artışla, 687 milyon TL ciro elde ettiklerini anlatan Başar, “2020 yılının ilk yarısında ise geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 41 büyüyerek, altı aylık dönemi 469 milyon TL ciroyla kapattık. Şu anki yaklaşık cirosal dağılımımız yüzde 57 ihracat, yüzde 43 ise iç pazar şeklindedir. Şirketin halka arz öncesi aktif büyüklüğü 30 Haziran itibarıyla 946 milyon TL idi. Bu büyüklük içinde öz kaynakların payı yüzde 46'dır. Belirlenen fiyat aralığına göre halka arzdan brüt olarak şirkete 300-337 milyon TL arası bir kaynak girişi olmasını bekliyoruz” açıklamasında bulundu.

“AR-GE'YE ÖNEM VERİYORUZ”

Türkiye şekerleme sektörünün, 2019 yılında yüzde 1,5 büyüyerek 86 bin 700 tonluk büyüklüğe ulaştığına, yumuşak şeker sektörünün ise 15 bin 348 tonluk bir hacme kavuştuğuna dikkat çeken Başar, sektörde niş ürünlere de yöneldiklerini belirtti. Başar, şöyle devam etti:

“Üretimlerimizin tamamını Türkiye'de gerçekleştiriyoruz. Türkiye'de, bağımsız araştırma şirketi Nielsen'in Eylül 2020 araştırma raporu tonaj bazlı pazar payı verilerine göre, yüzde 22 ile Bebeto markamızla ikinci sırada yer alıyoruz. Yine aynı rapora göre markamız, zincir marketler için ürettiğimiz ürünler ve büyük markalar için ürettiğimiz fason ürünler ile birlikte yüzde 49,5 ile iç pazarda lider konumdayız. Şu anda 10 farklı kategoride üretim yapıyoruz. Portföyümüzü; Yumuşak Şeker, Ekstrüde Yumuşak Şeker (Licorice), Marshmallow, Kaplamalı Yumuşak Şeker Jelly Bean, Sakız, Sert Şeker, Çikolatalı Draje, Oyuncaklı Ürünler, Sağlıklı Ürün Grubu (OTC) ve Sürpriz Yumurta olarak sıralayabiliriz. Yenilikçi bir markayız. Bu nedenle farklı kategoriler üzerinde düzenli Ar-Ge çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Güçlü bir Ar-Ge tesisimiz var. Vegan tüketicilere yönelik ürettiğimiz hayvansal hiçbir madde içermeyen çok özel şekerlemelerimiz mevcut. Vegan üretim için gerekli tüm sertifikalarımızı tamamladık. Bu alanda daha da büyümeyi hedefliyoruz. Helal gıda sertifikalarımız mevcut. Ayrıca üzerinde durduğumuz bir diğer kategori de OTC yani reçetesiz satılan, gıda takviyesi ve fonksiyonel fayda sağlayan ürünler. Özellikle eczane kanalında satışa sunulan bu ürün kategorisine de büyük değer veriyoruz. Organik ürünler de üzerine eğildiğimiz bir diğer konu. Halkımızdan alacağımız güç ile tüm niş kategorilerde daha da büyüyeceğiz”.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.