KAMULAŞTIRMA ÇALIŞMALARI YENİDEN BAŞLAYACAK

Sanayicinin ilk yatırım maliyetlerini düşürerek, dünya standartlarında üretim yapan firmalar oluşturma hedefine ulaşmak için harekete geçen Doğu Marmara Otomotiv ve Metal Sanayicileri Derneği, Ferizli’deki “Mega OSB” için gün sayıyor.

KAMULAŞTIRMA ÇALIŞMALARI YENİDEN BAŞLAYACAK

Sanayicinin ilk yatırım maliyetlerini düşürerek, dünya standartlarında üretim yapan firmalar oluşturma hedefine ulaşmak için harekete geçen Doğu Marmara Otomotiv ve Metal Sanayicileri Derneği, Ferizli’deki “Mega OSB” için gün sayıyor.

07 Ocak 2021 Perşembe 09:47
KAMULAŞTIRMA ÇALIŞMALARI YENİDEN BAŞLAYACAK

Haber: Ümit UÇAR

Otomotiv, metal ve makine yan sanayindeki 300 firmanın yer alacağı, 530 hektarlık alan üzerinde faaliyet gösterecek olan “Ferizli Otomotiv ve Metal İhtisas OSB”, yaklaşık 30-40 bin kişiye istihdam sağlayacak. Kuruluş çalışmaları devam eden ancak mahkeme kararıyla yer seçimi iptal edilen OSB’de, eksikliklerin tamamlanarak kamulaştırma çalışmalarının 2021’in ilk çeyreğinde yeniden başlaması öngörülüyor. Faaliyete geçtiğinde Doğu Marmara’nın en büyük OSB’si unvanını alacak olan ve “Mega OSB” olarak da bilinen sanayi üssü, otomotiv sanayinin kalbi Bursa ve Sakarya’ya yakınlığıyla avantaj sağlayacak.

  

KOŞULLARI ELVERİŞLİ BÖLGE

Sanayi TV’ye konuşan Doğu Marmara Otomotiv ve Metal Sanayicileri Derneği Başkanı Musa Kanitoğlu, Derneklerinin, büyüyen, gelişen, yüksek teknoloji kullanan, AR-GE’ye önem veren, yerel firma olmaktan çok bölgesel firma olmayı hedefleyen, ihracata önem veren firmaların sanayi arsası ihtiyacını karşılamak üzere 2017 yılında 160 sanayici tarafından kurulduğunu söyledi. Yasa gereği bir ihtisas OSB kurmak için dernek kurmanın zorunlu olduğunu dile getiren Kanitoğlu, “Derneğimizin ana faaliyet alanı, OSB kurmaktır. Uygun lokasyonda OSB olmaya elverişli bir arazi bulmak için yaptığımız çalışmalar sonucunda Sakarya’nın Ferizli ilçesinde 5 bin 300 dönümlük bir alanı tespit ettik. Alanın tarım dışı olması, lokasyon olarak Doğu Marmara Otoyolu’yla İstanbul’a çok yakın olması, Karasu Limanı’na çok yakın olması ve Sakarya’da otomotiv sektörünün gelişmiş olması nedeniyle, sanayicilerimiz için çok uygun bir alan olduğuna inanarak gerekli çalışmaları başlatmak suretiyle gerekli prosedürü takip ederek Ferizli Otomotiv ve Metal İhtisas OSB’sinin kurulmasını sağladık” dedi.

 

YENİDEN BAŞLAYACAK

Kurdukları yeni OSB’nin Türkiye’nin otomotiv üssü Bursa ve Sakarya’ya ve sanayinin merkezi İstanbul’a yakın olmasına dikkat ettiklerini anlatan Kanitoğlu, OSB’nin kamulaştırma çalışmaları hakkında bilgi verdi. Kanitoğlu, “OSB arazisi nedeniyle bir vatandaşın mahkemeye müracaatıyla, yerel mahkeme dosyamızı usûlden incelediğinde tespit edilen eksiklik nedeniyle yürütmeyi durdurma kararı verdi. Acilen tespit edilen eksiklikleri tamamlayıp, Bakanlığa müracaatımızla OSB’mizin yeniden ilan edilmesi çalışmalarını yürütüyoruz. Kamulaştırma çalışmalarımız 2020 yılının dördüncü ayından beri durmuş vaziyette. O eksikliklerin giderilmesiyle yeniden kamulaştırma çalışmalarımızı 2021 yılının şubat-mart aylarında tekrar başlatmış olacağız” şeklinde konuştu.

 

UYGUN FİYATA SANAYİ ALANI

Ferizli Otomotiv ve Metal İhtisas OSB’nin yatırımcıya sağlayacağı avantajlar hakkında bilgi veren Kanitoğlu, “OSB’mizde yaklaşık 300 firma yer alacak. Yaklaşık 30 bin ila 40 bin kişiye istihdam sağlanmasını hedefliyoruz. İstanbul’da sıkışan sanayicinin büyüme ve gelişmelerine imkan vereceğiz. Sakarya bölgesinde zaten var olan otomobil fabrikalarına ve Karasu’da kurulmakta olan savunma sanayine yedek parça ve tedarik konusunda yardımcı olacağız” dedi. Kanitoğlu, Doğu Marmara Otomotiv ve Metal Sanayicileri Derneğinin, yatırımcının sanayi alanı ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulduğunu belirterek, sanayicilere uygun fiyata, uygun lokasyonda sanayi alanı üretmekle, Türkiye’nin üretim ve ihracatının gelişmesine büyük katkı sağlayacaklarını kaydetti. Sanayi alanlarının özellikle Marmara Bölgesi’nde çok pahalı olduğuna dikkat çeken Kanitoğlu, “Uygun şartlarda, en uygun fiyata sanayicilere sanayi alanı tesis ettikten sonra üyelerimiz AR-GE’lerini birleştirmek suretiyle, daha yüksek kaliteli, yüksek teknolojiye hitap eden sanayi mamulleri üretecektir. Türkiye’nin otomotiv sektörünün önümüzdeki yıllarda patlama yapacağına inanıyoruz. Ancak önce sanayi alanı ihtiyacını karşımamız lazım. Bu noktada devletten yardım ve destek bekliyoruz” değerlendirmesini yaptı.

 

AR-GE’DE İŞ BİRLİĞİ

Dernek Başkanı Kanitoğlu, TOGG’un fabrikasının Gemlik’te kurulmasının kendileri için sağlayacağı avantajlara da değindi. Türkiye’de çok büyük otomobil fabrikaları olduğunu, bu fabrikaların çoğunun Bursa, Kocaeli ve Sakarya bölgesinde bulunduğunu anlatan Kanitoğlu, şöyle devam etti:

“Yerli otomobil TOGG fabrikası Bursa’da, savunma sanayine araç üretecek olan fabrika Sakarya’da kuruluyor. Amacımız çok yakın zamanda büyük bir çıkış yapmasını beklediğimiz yerli otomobil fabrikalarına ve savunma sanayi araçlarına metal işleme ve yedek parça tedarikçisi olarak, bizim onların AR-GE çalışmalarından, onların da bizim 300 e yakın firmamızın AR-GE çalışmalarından faydalanması, böylece Türk otomotiv ve makine yedek parça sanayinin gelişmesine büyük katkı sağlanmasıdır. Ayrıca OSB’de yatırım yapacak olan firmalara, devletimiz tarafından sağlanan teşvikler de mevcut. Bildiğiniz üzere Sakarya, ikinci derece teşvik desteği bölgesinde yer alıyor.”

 

AVRUPA’NIN TEDARİK ÜSSÜ

Kanitoğlu, Türkiye’nin teknik ve üretim altyapısıyla belirli bir noktaya geldiğini belirterek, Avrupa’nın vazgeçemeyeceği tedarikçisi olmak zorunda olduğunu ifade etti. Türkiye’nin Avrupa’yı kendisine bağımlı hale getirmesi gerektiğini dile getiren Kanitoğlu, “Derneğimizin en büyük hedeflerinden biri, ülkemizin Avrupa’nın yedek parça ve metal işleme üssü olması ve Avrupa’nın vazgeçemeyeceği partneri olmak için çalışmalar yapmaktır. 300 firmamız arasında teknik iş birliğini geliştirerek mükemmel ürünlerle ülkemizin sanayi mamulleri ihracatını yükseltmek istiyoruz” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.