İZOCAM 2020'Yİ YÜZDE 25 BÜYÜMEYLE KAPATTI

Küresel pandemi krizine rağmen 2020 yılını yüzde 25'in üzerinde büyüme ile kapatan İzocam, yıllık cirosunun içindeki payı yüzde 20 olan  ihracatını 2021’de arttırmayı hedefliyor.

İZOCAM 2020'Yİ YÜZDE 25 BÜYÜMEYLE KAPATTI

Küresel pandemi krizine rağmen 2020 yılını yüzde 25'in üzerinde büyüme ile kapatan İzocam, yıllık cirosunun içindeki payı yüzde 20 olan  ihracatını 2021’de arttırmayı hedefliyor.

05 Ocak 2021 Salı 13:54
İZOCAM 2020'Yİ YÜZDE 25 BÜYÜMEYLE KAPATTI

2020 yılı, yılın ilk çeyreğinde etkisini hissettirmeye başlayan pandemi sebebi ile tüm sektörlerde olduğu gibi yalıtım sektörü için de zorlu bir yıl oldu. Bu süreçte yalıtım malzemesi üreticilerinin bir kısmı üretimlerine ara vermek zorunda kaldı. İzocam Genel Direktörü Murat Savcı, Türkiye’nin geleceği için iş yaşamının devam etmesi gerektiği bilinciyle hareket ettiklerini belirterek "Sürecin başından itibaren sağlık açısından gereken tüm önlemleri en üst düzeyde tutarak, üretim ve ticari faaliyetlerimizi hem yurt içinde hem yurtdışında kesintisiz şekilde sürdürdük. Üretim programımızı ve stoklarımızı piyasanın taleplerine göre hızla yeniden şekillendirdik. Değişen piyasa şartlarına hem iç piyasada hem de ihracat pazarlarımızda hızla adapte olabilmemiz ve doğru zamanda yaptığımız yatırımlar sayesinde, bu seneyi geçen yıla oranla yüzde 25'in üzerinde bir ciro artışı ile kapatıyoruz. Şu an yalıtım pazarında yüzde 20 seviyesinde bir pay ile de liderliğimizi koruyoruz" dedi.

600 BİN METREKÜP İHRACAT

Türkiye'de olduğu gibi ihracat pazarlarında da yalıtım sektörü açısından büyük bir potansiyel olduğuna inanan İzocam Genel Direktörü Murat Savcı, "İhracat yaptığımız pazarlardaki 20 yerleşik bayimiz ve 200 alt bayimiz ile hem ihracat faaliyetlerine devam ediyoruz, hem de ihracat açısından coğrafi yayılımı sürdürerek bu potansiyeli en iyi şekilde değerlendirmeye odaklanıyoruz" dedi.

İhracatı 600 bin metreküpü aşan İzocam, bina ve sanayide kullanılan yalıtım ürünlerinin yanında, iklimlendirme sektörüne yönelik ürünlerin de ihracatını yapıyor. Orta Doğu iklimlendirme pazarının da en önemli üreticisi konumunda. Yıllık cirosunun yüzde 20'si ihracat faaliyetlerinden oluşan İzocam, önümüzdeki yıl ihracatın toplam cirosu içindeki payını da arttırmayı hedefliyor.

DİJİTAL YATIRIMLARA ODAKLANDI

İzocam olarak 2020 yılında odaklandıkları bir başka konunun ise dijital yatırımlar olduğunu dile getiren İzocam Genel Direktörü Murat Savcı, şunları söyledi:

"Gelişen teknolojiyle birlikte, iş yapış biçimlerimizde çağın gerektirdiği değişimi gerçekleştirmek amacıyla dijitalleşme yatırımlarımıza devam ettik. 2019 yılının sonunda modernizasyon kapsamında SAP'ye geçiş çalışmalarına başlamıştık. 2020 yılında ise müşterilerimize sunduğumuz hizmet sürelerini kısaltan ve verilerin güvenliğini arttıran SAP uygulamasını devreye aldık. Dijital vitrinimiz olan www.tekiz.com.tr'yi ve www.izocam.com.tr'yi mobil uyumlu bir tasarımla, kullanıcı dostu menü yapısıyla ve sosyal medya hesaplarıyla entegre çalışacak şekilde yeniledik. 2020'de insanı merkeze alan bir şirket olarak, dijital çalışan deneyimine odaklı yatırımlar gerçekleştirdik. Bu kapsamda Aralık 2020'de devreye aldığımız SAP Success Factors temelli yeni online çalışan platformumuzdaki geliştirmeler halen devam ediyor."

YENİ FİLTRE YATIRIMI

Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliğinin (İSG) her zaman öncelikleri olduğu için iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili farkındalık yaratacak projelerin 2021 yılında da gündemlerinde yer alacağını kaydeden Savcı, özellikle 2020'de öncelik verdikleri çevre dostu modernizasyon projelerini önümüzdeki yıl da sürdüreceklerini ifade etti. Murat Savcı, "Tarsus tesisimizde yürüttüğümüz ve 2021'in ikinci çeyreğinde tamamlanması planlanan yeni filtre yatırımı sayesinde dünya standartlarında hava emisyon değerlerine ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.

2021 HEDEFLERİ İDDİALI

2021'de hem iç piyasa hem de dış piyasanın iddialı projelerine odaklanacaklarını ifade eden Savcı, "İzocam olarak geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2021'de de alt yapı çalışmalarından havalimanlarına, enerji santrali projelerinden renovasyon projelerine, AVM'lerden fabrikalara, hastanelerden toplu konutlara kadar Türkiye'nin ve ihracat pazarlarımızın önde gelen projelerinde yer alacağız" dedi.

2021 yılında üretim miktarlarını arttırarak, ürün çeşitliliğini zenginleştirerek, tüm ürün gruplarında pazar paylarını arttırmayı hedeflediklerini kaydeden Murat Savcı, bu kapsamda Ar-Ge çalışmaları başta olmak üzere, hizmet ve servis kalitelerini iyileştirici yeni projeleri gündeme alacaklarını aktardı. Savcı, "İzocam olarak takip ettiğimiz diğer bir konu da yeni ürünlerin ciromuz içindeki payını ifade eden 'inovasyon katsayısı'dır. Bu sene yüzde 20,5 oranında olan yeni ürünlerin ciromuzdaki payını, önümüzdeki yıl geliştirmeyi hedefliyoruz" dedi.

DAHA ÇEVİK VE DAHA MÜŞTERİ ODAKLI OLACAK

Şirketin 2021'deki ticari hedeflerine de değinen Murat Savcı, "Son yıllarda yaptığımız yatırımların meyvesini toplayacağımız bir yıl öngörüyoruz. 2021'de daha çevik ve daha müşteri odaklı bir İzocam göreceğiz. İhracattaki güçlü konumumuzu korumak için 2021'de yeni ihracat Pazar arayışlarımız devam edecek. Mevcutta yer aldığımız ülke pazarlarındaki bayi ağımızı genişletirken, potansiyel olarak gördüğümüz ülkelerde de yeni bayilikler vereceğiz. Diğer taraftan tüm ürün gruplarında Pazar payımızı ve ciromuzu da arttırmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.