ARZUM 17-18 ARALIK’TA TALEP TOPLAYACAK

10 Aralık’ta SPK’dan halka arz onayı alan Arzum, 17-18 Aralık tarihleri arasında talep toplayacak. Halka arzda, pay başına fiyat aralığı 15,50 TL - 17,00 TL olarak belirlendi.

ARZUM 17-18 ARALIK’TA TALEP TOPLAYACAK

10 Aralık’ta SPK’dan halka arz onayı alan Arzum, 17-18 Aralık tarihleri arasında talep toplayacak. Halka arzda, pay başına fiyat aralığı 15,50 TL - 17,00 TL olarak belirlendi.

16 Aralık 2020 Çarşamba 08:39
ARZUM 17-18 ARALIK’TA TALEP TOPLAYACAK

Arzum’un halka arzında, 10 Aralık’ta gerçekleşen Sermaye Piyasaları Kurulu (SPK) onayının ardından geri sayım başladı. Şirketin halka arzı için talep toplama süreci 17 Aralık’ta başlayacak ve 18 Aralık’ta sona erecek. Halka arzda, pay başına fiyat aralığı 15,50 TL - 17,00 TL olarak belirlendi. Ortak satışı yoluyla gerçekleştirilecek halka arzda SDA International SARL’a ait payların yüzde 41,31’i arz edilecek. Ek satış hakkının kullanılması durumunda ise halka arz oranı yüzde 47,51’e çıkacak. Arzum’un halka arzına Yapı Kredi Yatırım liderliğinde 22 üyeden oluşan bir konsorsiyum aracılık ediyor.

“EN DOĞRU ZAMAN”

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, halka açılmak için en doğru zaman olduğuna inandıklarını belirterek “Halka açılma, bu markanın devamlılığı açısından her zaman vizyonumuzda olan bir konuydu. Bugüne kadar iki özel sermaye fonu ortağımız oldu. 5 kez özel sektör tahvili ihracı gerçekleştirdik. Kurumsal yatırımcılarımız da performansımızı yakından gözlemledi. Uyguladığımız kurumsal yaklaşım ve şeffaflığımız sayesinde kültürel olarak da halka açık bir şirket gibi yaşamayı kanıksadık. Şimdi, küçük ev aletlerinin büyük inovasyon gücü olarak başarılarımıza yeni ortakları davet ediyoruz” dedi.

GLOBAL MARKA OLMA YOLUNDA

2013’te Arzum ortağı olan SDA International’i temsilen Arzum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Faralyalı, halka arz adımıyla Arzum’un yoluna çok daha güçlü biçimde devam edeceğine inandığını söyledi. Faralyalı  “Arzum’un halka arz sonrası yoluna çok daha güçlü biçimde devam edeceğine ve global marka olma yolunda yurt dışı pazarlarda daha fazla söz sahibi olacağına inanıyorum” diye konuştu.

Ekonomilerin daraldığı pandemi döneminde bile finansal göstergelerde istikrarlı biçimde büyümesini sürdüren Arzum’un hasılatı; 30 Eylül 2019’da sona eren dokuz aylık dönemde 316,2 milyon TL iken, 30 Eylül 2020’de sona eren dokuz aylık dönemde yüzde 37,7’lik bir artışla 435,3 milyon TL’ye ulaştı.

MUTFAK ALETLERİNDE İLK ÜÇTE

 Arzum CEO’su Mete Zadil de Arzum’un başarılarının temelinde tasarım, inovasyon ve Ar-Ge’ye verilen önemin yanı sıra Yönetim Kurulunun tam desteğiyle sağlam bir strateji ve bütçe disiplininin bulunduğunu belirterek şunları söyledi

“Arzum’da kaynaklarımızı da çok iyi kullandık ve kaynak yaratmak için elimizden geleni yaptık. Kârımızı son beş yılda her yıl artırarak ilerledik. Şirketin toplam satışları içerisinde tasarımı ve patenti kendimize ait olan ürünlerin oranını yükselttik, brüt kâr marjının yükselmesinde bu durumun önemli bir etkisi oldu. İlk 3’te olduğumuz mutfak aletleri kategorilerinde performansımızı aynı hızda devam ettirmemize ek olarak, sıcak içecek hazırlama, kişisel bakım gibi kategorilerde hızlı büyüme sergiledik, ihracat pazarlarındaki etkinliğimizi artırarak ihracatımızın toplam hasılat içerisindeki payını arttırdık ve e-ticaret satış kanalındaki büyüme trendini de değerlendirerek satışlarımızı artırdık”.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.