Hakan AKGÜL
Hakan AKGÜL
Yazarın Makaleleri
Virüs döneminde plan, uygulama ve liderlik
Bir tedirginlik hali şirket ve kurumları kollarına aldı. Haklılar! Zira sipariş iptalleri, yolda gelmekte olan hammadde ve malzeme, mevcut faturalanmış malın tahsilatı endişesi, çalışanları koruma vebali, sisli yolda önünü görememek......
Günlük Yönetim
Benzetme yapacak olursak, 'stratejik yönetim” gemisinin içinde 'bölümler arası ve günlük yönetim” işlemelidir. Günlük Yönetim, hiyerarşik çerçevede, uzman ya da işçiyle bölümün müdürü arasında, her bir bölüm içinde...
Artan bayi stoku satışı artırır mı?
Ana firma ve bayiler bazen kendilerini istemedikleri seviyede stok içinde bulurlar. Piyasadaki umulmadık küçük dalgalanmaları karşılamak, ürün sergilemek vb. amaçlar için 'tanımlı ve belli seviyede” tutulması umulan stok seviyeleri,...
Şartlar değişecek, yetkinliklerinizi keskinleştirin!
Virüs döneminde şirketler haklı olarak 'standby” tuşuna bastılar. Ekonomik her tür daralma ve küçülmenin sonu, bir sıçramayla çıkış oluyor (V tipi, U tipi vb). Pek çok sektörden görüştüğüm üst yönetici içinde bir grup, haziran...
Bir cafe/pastane zincirinde yalın uygulamalar
Şirket bir fabrika ve pek çok satış mağazasından (dükkan) oluşuyor, 'çay, kahve, ekmek ve türleri, pasta ve türleri, sandöviçler vb” satıyor ve aynı zamanda dükkanlarda iç mekanda masalarda müşterilerini ağırlıyor.  Büyümeyle...
Yalın dijital dönüşüm
Hemen her gün yayın organlarında 'Endüstri 4.0, Dijital Fabrika, Yapay Zekâ, Blockchain, IoT, Big Data, Web 2.0 vb” konularında makaleler okuyor, haber dinliyoruz. Bu başlıkların hepsi insanların ve iş dünyasının gündeminde ve geleceğinde...
Satış sonrası (servis) hizmetlere yalın bakış
Müşteri beklentileri artıp bayi standartları yükseliyor, ürün marka ve modelleri artıyor, sürekli yeni ürünler geliştirilip pazara sunuluyor, ürün ömürleri kısalıyor, yeni teknolojiler çoğalıyor, rekabet yönetmelikleri ve müşteri haklarını...
Bayide destek fonksiyonların yönetimi
Tüm işlerimizi sürekli iyileştirmek için, 'Yalın Düşünce”nin metot ve tekniklerini tüm çalışma alanımıza uygularsak, rekabet ortamında kalite, maliyet ve tam zamanında teslimat ile rekabet gücümüzü artırırız. Finans.. Yalın...
Satış sonrasında (servis) yalın uygulamalar
Her birimiz yılda en az birkaç kez otomotiv, beyaz eşya, küçük ev aletleri ya da diğer bilgisayar temelli makine ve ekipmanlarımızla çeşitli markaların satış sonrası hizmetlerine muhatabız. Gözümüze çarpan verimsizlikler karşısında...
Bayi (ve servis) yönetiminde süreçler ve israf
Yalın uygulamaların farkı, 'değişim” talep edenlere hazır bir reçete vermek yerine, çalışanlarla birlikte öğrenmek, 'o bayiye özel” doğru reçeteyi hazırlamak, birlikte uygulamak, iyileştirmek ve sonuçları görmek ve ardından...
Ana firma ve bayi (servis) ilişkilerine yalın bakış
Önceki yazılarımızdan birinde, 'verimli ve etkin bayi yönetimi”ne değinmiş ve bir bayinin gelişimi, işini büyütmesi ve masraflarını iyileştirmesi için dikkat etmesi gereken başlıkları sıralamış ve bugünkü rekabet ortamında 'ana...
Satış ve pazarlama bölümlerine yalın bakış
Bir önceki makalede, satış, pazarlamada yalın uygulamaları başlatabilmek ve arkasını getirebilmek konusundaki olası engellerden bahsetmiştik. Satış, Pazarlama çalışanı için 'kişilik özellikleri ve yetenek, yetkinlik, tecrübe”nin...
Hangi şirketlerin etkin satış, pazarlama bölümlerine ihtiyac var? Stratejik kararlar ve dönüşüm
Şirket yönetimleri ve hatta satış, pazarlama yöneticileri bile bölümlerin kıymetinin ve potansiyelinin, şirkete katabileceği değerin farkında olmayabilir.  Şirketler kurulduktan sonra bazen zaman içinde sırasıyla şu aşamalardan geçiyor...
Strateji çalışması ve stratejik plan yapanlara uygulama önerileri
Son dönemde strateji çalışması yaptığımız firmalarda, ki hemen hepsi en az üç beş senedir uygulama içinde olduklarını dile getiriyor, kavram, yayılım, plan ve sonuç almada iyileştirilmesi gereken noktaları birlikte tespit ediyoruz. Kendi...
Eksik ve aceleci şirket dönüşüm projeleriyle ilgili tespitler
Geçen hafta, üretip satan ve binlerce kişiyi çalıştıran bir şirketin YK üyesi ile konuşurken, teklif aldıkları bir danışmanlık projesinden bahsetti ve içeriğini gözden geçirmemi istedi. Söz uçar yazı kalır dedim ve kendisine aşağıdaki...
İnovatif olmak, yeni fikir üretmek, müşterinin sesini stratejiye çevirebilmek Yeni “ürün/hizmet/süreç, iş modeli”oluşturmak
Değer akış haritasıyla “işi” kolaylaştırmak
Görmeyi öğrenmek ve işi daha 'kolay, hızlı, iyi ve az kaynakla” yapmak Önceki makalelerde, değer akışı haritalamanın (DAH) farkını ve katkısını aktarmıştık. Bu stratejik ve bilimsel araç ile iş sonuçlarınızı radikal şekilde...
Değer akışı haritalamanın (DAH) farkı
Biz yeni tanıştığımız şirketlerde Değer Akışı Haritalama (DAH) bahsini açtığımızda, bazı şirketler, 'Evet, biz de bunları uyguluyoruz” diyorlar. Şimdi size aşağıda iki şekil göstereceğim; bunlardan soldaki 'iş akış...
İş akışını iyileştirmek için değer akışı haritalama
Stratejik, bölümler arası yönetim aracı Şirkette iş akışını iyileştirmek aslında operasyonu iyileştirmektir; ilk seferde doğru yapmak, işi kolaylaştırmak, teslimat hızını arttırmak, kapasiteyi yatırım yapmadan arttırmak, stokları...
EKONOMİK DALGALANMAYLA MÜCADELE EDEN ŞİRKETE TAVSİYELER
Türkiye kritik bir dönemden geçiyor ve şirketler bundan etkileniyor. 1994 yılı ve ardından Anayasa fırlatma krizlerinde şirket yönetiminde olduğum dönemleri hatırladım. Hafta sonu bir müşterim, 'Bu dönemde, şirkette nasıl bir acil...
İŞ AKIŞINI VE İŞİ İYİLEŞTİRMEK
Operasyonel iyileştirmenin kısa tanımı; işi 'ilk seferde, tam zamanında, her seferinde doğru ve zamanla daha kısa sürede yapmak” olabilir. Buna motivasyon ve iş güenliğini ekleyebiliriz.  Şirket içinde operasyonlar pek çok değer...
HEDEF, STRATEJİ, PLAN VE YAYILIMI ÜZERİNE
Az sayıda şirket duydum ve gördüm; Bilimsel bir gelecek öngörüsü ortaya koyan, Rakamsal hedeflerin dışında bilinçli, stratejiyle ilişkili ve bilimsel 'çalışan gelişimi” hedefleri belirleyen, Gerçek bir stratejiye sahip, Kaynaklarıyla...
VERİMLİ VE ETKİN BAYİ (SERVİS, MAĞAZA, ŞUBE) YÖNETİMİ VERİMLİ VE ETKİN OLMAK İÇİN MÜCADELE
Bugünkü rekabet ortamında 'ana firma-bayi” ilişkisinin aslında bir iş ortaklığı olduğunu, karşılıklı güvene dayalı kuvvetli bir bağa ihtiyaç duyulduğunu anlamak ve kabullenmek gerekir. Bu ilişki ve iletişim seviyesine ulaşmak...
YALIN SATIŞ: BİLİMSEL SATIŞA DÖNÜŞÜM
Satış ve pazarlama fonksiyonlarından beklentiler artmaktadır: Müşteri için mükemmel hizmet üretsin, daha karlı olsun, Mevcut müşteriyi elde tutsun, daha çok sipariş alsın, yeni müşteri kazansın, Satış ve pazarlama arasında tam bir uyum...