Bilici, Devlet Demir Yolları Kuzey Geçiş Projesi, ihtisas ve nitelikli OSB’ler, doğalgaz, iç gümrükleme ve ihtisas gümrüğü, Van Gölü üzerinden yapılan devlet demir yolları taşıma ücretleri gibi konuları ele aldı. OSB’de üretilen ürünlerin ihracatında ve hammadde temininde nakliye maliyetlerinin düşürülmesi için önem arz eden feribot iskelesi ile OSB arasında yaklaşık 7 kilometrelik demir yolu bağlantısı için daha önce Devlet Demir Yolları Genel Müdürü ile görüştüklerini ifade eden Bilici, bu konuda OSB yönetiminin talepte bulunması gerektiğini söyledi. Maliyetleri etkileyen diğer önemli faktörlerden biri olan ihtisas gümrüğü konusunun da Gümrük ve Ticaret Bakanı’na ileteceğini belirten Bilici, sanayicilerin en azından ilk etapta kendi ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir ihtisas gümrüğünün Van’da olmasının elzem olduğunu ifade etti. Van Gölü üzerinden yapılan yük taşımacılığında bekleme sürelerinin sorun olduğunun farkında olduklarını ifade eden Bilici, tamamlamak üzere olan hızlı ve ağır tonajlı iki yeni feribotla bu sorunun çözüleceğini belirtti. Kuzey geçiş hattı projesinin de büyük ve maliyetli bir proje olduğunu anlatan Bilici, söz konusu projenin kısa zaman içinde gerçekleşmeyeceğini, ancak AK Parti’nin 2023 hedefleri arasında yer aldığını söyledi.
Van'ın ekonomisi ile bölgenin cazibe merkezi olduğunu ifade eden Mustafa Bilici, OSB’nin yatırımlarda çekim merkezi haline gelmesi için her türlü katkı ve destek için hazır olduklarının altını çizdi. Mevcut teşvik sistemi içinde en avantajlı bölgede yer alan Van'ın ve OSB’nin yeraltı yatırımlarını en kısa sürede tamamlayarak altıncı bölge içinde en avantajlı il olmasının gerekliliğini vurgulayan Bilici, Van OSB’nin kentin aynası olduğunu dile getirdi.
Son Güncelleme: 29.07.2013 12:59