banner250

Müfredatta üçlü güçlü işbirliği

OSBÜK 1’nci Eğitim Zirvesi’nde eğitimcilerin eğitimi tüm detayları ile 4 No’lu Çalıştay tarafından masaya yatırıldı. Üretimle iç içe mesleki eğitim için müfredatın MEB, okul yetkilileri ve sektör temsilcileriyle hazırlanması gerektiği belirtildi.

Müfredatta üçlü güçlü işbirliği

OSBÜK 1’nci Eğitim Zirvesi’nde eğitimcilerin eğitimi tüm detayları ile 4 No’lu Çalıştay tarafından masaya yatırıldı. Üretimle iç içe mesleki eğitim için müfredatın MEB, okul yetkilileri ve sektör temsilcileriyle hazırlanması gerektiği belirtildi.

26 Kasım 2012 Pazartesi 11:43
Müfredatta üçlü güçlü işbirliği



  Ülkemiz eğitim sisteminde dünden bugüne ve belki de yarınlara en çok tartışılan konulardan biri öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin konuyla ilgili ne kadar bilgi sahibi olduğudur. Hemen her birimizin veya yakınlarımızın anılarında yer alan ortak konulardan biri örneğin, matematik öğretmeninin girdiği müzik dersleri olmuştur… OSBÜK 1’nci Eğitim Zirvesi’nde OSB içlerine OSB yönetimleri tarafından kurulacak meslek okulları tüm detayları ile çalıştaylarda konu edilirken eğiticilerin eğitimi de es geçilmedi. 4 No’lu Çalıştay konuyu işbaşı eğitimi, mesleği gelişim eğitimi, meslek edindirme eğitimi, bireysel gelişim ve beceri arttırtma eğitimi gibi ayrıntılarıyla irdeledi. Raporunu “Eğitim müfredatı”, “Eğiticilerin eğitimi” ve “Yöneticilerin eğitimi” başlıkları altında sundu:


TEMEL ANLAYIŞ
“Hazırlanacak müfredat programlarında temel anlayış, meslek eğitiminin üretim ile iç içe yapılmasını esas alacak şekilde olmalıdır.  Bu sebeple, müfredat programlarının hazırlanması, Milli Eğitim Bakanlığı, okul yetkilileri ve sektör temsilcileri ile yapılmalıdır. Yapılacak bu programlar beceri eğitimlerinin, fabrika/endüstri kuruluşları bünyesinde yapılacak şekilde düşünülmelidir. Bu anlayış öğretmenin ve öğrencinin becerilerini şekillendirecek, geliştirecek ve aynı zamanda güncel kalmasını sağlayacaktır.

TEKNİK ÖĞRETMEN OKULU
“Mesleki ve teknik eğitim için öğretmen yetiştirilmesi yeni bir anlayışla yeniden yapılandırılmalı, okuma ve araştırma alışkanlığı kazandırılmış, geniş bir mesleki bilgi ve iyi bir el becerisi sahibi, sorumluluk bilinci olan, dünyayı ve yaşadığı zamanı algılayabilen ve bunları davranış haline getirebilen eğiticilerin yetiştirilmesi esastır. Bunun için geçmişte olduğu gibi Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde, eğer mümkün değilse YÖK tarafından Teknik Öğretmen Okulu modeli gibi bir modelin yeniden hayata geçirilmesi gerekmektedir. Etkin ve donanımlı eğitmenlerin yetiştirilebilmesi için bu durum hayatı öneme haizdir.

YÖNETİCİLERİN EĞİTİMİ

OSB’lerde kurulan okulların yöneticileri kendilerini yetiştirmek için özel resmi hizmet içi eğitim merkezlerinde yurtiçinde ve yurtdışında kendi imkanları ile veya okulun bağlı olduğu kurum aracılığı ile hizmet içi eğitime gitmelerini okul yöneticiler belirler.


Son Güncelleme: 26.11.2012 11:45
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.