banner250

Değerler eğitimine ağırlık verilmeli

OSBÜK 1’nci Eğitim Zirvesi’nde “Sanayi sektörünün mesleki eğitimden beklenti ve katkıları” konusunu işleyen Doç.Dr.Ertan Özensel başkanlığındaki 1 No’lu çalıştay beklentilerde günümüzde giderek yok alan manevi değeri pas geçmedi: Mesleki eğitimde çalışma ve iş ahlakına önem, değerler eğitimine ağırlık verilmeli.”

Değerler eğitimine ağırlık verilmeli

OSBÜK 1’nci Eğitim Zirvesi’nde “Sanayi sektörünün mesleki eğitimden beklenti ve katkıları” konusunu işleyen Doç.Dr.Ertan Özensel başkanlığındaki 1 No’lu çalıştay beklentilerde günümüzde giderek yok alan manevi değeri pas geçmedi: Mesleki eğitimde çalışma ve iş ahlakına önem, değerler eğitimine ağırlık verilmeli.”

30 Ekim 2012 Salı 10:35
Değerler eğitimine ağırlık verilmeli
OSBÜK 1’nci Eğitim Zirvesi’nde 1 No’lu Çalıştay, Doç.Dr.Ertan Özensel başkanlığında toplandı. Grup, “Sanayi sektörünün mesleki eğitimden beklenti ve katkıları” konusunu irdeledi. Yaklaşık bir iş günü süren çalışma sonucunda 33 maddeden oluşan bir rapor hazırlanırken sonuna, “Alınan kararların ve sonuçların OSBÜK tarafından takip edilmesi” temennisi eklendi. “Görüş, öneri, dilek ve temenniler” ara başlığında şu önerilerde bulunuldu:
“ODALAR DAHA ETKİN OLMALI”

Öğretmenlerin teknik bilgi ve becerilerinin sanayide hizmet içi eğitimle geliştirilmesi sağlanmalı.
Mesleki eğitimde sadece OSB’ler değil; sanayi ve ticaret odaları daha etkin olmalı.
Meslek eğitimi, meslek odalarıyla ilişkilendirilmeli.
OSB’ler istihdam ve staj ofisleri oluşturmalı.
Mesleki eğitimin her aşamasında, konunun tarafları ve paydaşlarının desteği alınmalı.
 
STAJLAR FORMALİTE OLARAK KALMAMALI
 
Stajlar kağıt üzerinde formalite olmaktan çıkarılıp, gerçek, performansı, bilgi, beceriyi artırıcı bir nitelikte olmalı.
Sanayicinin mesleki eğitime katkıları vergi muafiyetiyle ödüllendirilmeli.
Meslek liseleri ve teknik eğitim alan yüksek öğretim öğrencileri için, Avrupa’daki muadilleriyle değişim programları uygulanmalı.
Sanayicinin eğitim bilincinin yükseltilmesi ve işyerlerinde uygulama imkan ve kabiliyetlerinin geliştirilmesine yönelik kariyer planlamasının yapılması teşvik edilmeli.
 
SANAYİ İÇİNDE UYGULAMALI YAPILMALI
 
Mesleki eğitimin temelleri, mantığı ve hedefleri net olarak yeniden, ülke ihtiyaçları çerçevesinde belirlenmeli.
Meslek eğitmeni yetiştirme programı yeniden yapılandırılmalı.
Mesleki eğitimde çalışma ve iş ahlakına önem, değerler eğitimine ağırlık verilmeli.
Mesleki eğitim sanayi içinde, uygulamalı olarak yapılmalı.
Mesleki eğitimin standardı, dünya standardına çıkartılmalı.
 
MÜFREDAT SÜREKLİ GÜNCELLENMELİ
Mevcut müfredat sanayinin, sanayicinin ihtiyaçları çerçevesinde sürekli güncellenmeli
Staj sürelerinin uzatılarak, öğrencilerin işletmelerde daha uzun süreli mesleki eğitim almaları sağlanmalı.
Staj yapılan, eğitimde kullanılan makine ve ekipman, mevcut piyasa gerçeklerine, güncel teknolojiye göre uyarlanmalı.
Odalara doğrudan eğitime yatırım ve katkı yapma görev ve yetkisi, kanuni düzenleme ile verilmeli.
Yüksek öğrenim yasasında OSB’lere de, yüksek okul ve üniversite kurabileceği yasal düzenlemeler yapılmalı.
 
BÖLGESEL İHTİYACA GÖRE ÇEŞİTLENDİRİLMELİ
Mesleki eğitimin bölgesel ihtiyaçlara göre çeşitlendirilmesi, MYK ile uyumlu bir müfredat düzenlemesi yapılmalı.
İnovasyona açık, araştırma yeteneğine sahip bireyler yetiştiren eğitime öncelik verilmeli.
Öğretmenlerin belirli süre dilimlerinde, mesleki bilgilerini ve becerilerini artırmaya yönelik olarak işyerlerinde çalışabilecekleri düzenlemeler yapılmalı.
Mesleki eğitimin cazip hale getirilip, öğrencilerin üniversite beklentileri düşürülmeli.
Mevcut eğitim sisteminde çıraklık eğitimine ilgi azalmaktadır, bunun önlenmesine yönelik düzenleme yapılmalıdır.
 
SANAYİCİ BELİRLEYİCİ OLABİLMELİ
Sanayici eğitimin niteliği konusunda belirleyici olabilmeli, modüler programları tespit ve tayin edebilmeli.
Yeni eğitim sisteminde çıraklık eğitiminin çerçevesi net olarak belirlenmeli ve yeniden tanımlanmalı.
Ders programları, yerel ve sektörel talepleri karşılayan esnek programlar olmalı
Mesleki eğitimlerin, özellikle OSB’lerde olanları için, yatılı eğitim imkanı da sağlanmalı.
Meslek liselerinin yaz dönemlerindeki çalışma zamanları eğitim süresine dahil edilerek, toplam eğitim süreleri azaltılmalı.
 
İŞVEREN İÇİN MESLEK ÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMI
 
Güncel ve yeni teknolojilere dönük eğitim programları tesis edilmeli ( yeşil bina teknolojileri vb)
MEB, odalar, üniversiteler, OSB’lerle birlikte OSB’lerde “sinerji” merkezi oluşturmalı.
Uygulamalı teknik yüksek öğretim yeniden tesis edilmeli.
Sanayici ve işverenin de güncel, yeni teknoloji ve yönetim modellerini takip edebileceği ‘meslek üstü eğitim’ programları tesis edilmeli.
Son Güncelleme: 30.10.2012 10:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.