Kalkınma Ajanslarına Genel Sekreter Dayanmıyor

Ülkemizde kalkınmanın yerel unsurlar ön planda tutularak sağlanması için kurulan ve tüm illeri kapsayan kalkınma ajanslarında sancı var.

Kalkınma Ajanslarına Genel Sekreter Dayanmıyor

Ülkemizde kalkınmanın yerel unsurlar ön planda tutularak sağlanması için kurulan ve tüm illeri kapsayan kalkınma ajanslarında sancı var.

27 Haziran 2013 Perşembe 14:20
Kalkınma Ajanslarına Genel Sekreter Dayanmıyor

 Yönetim kurulu başkanlıklarını dönüşümlü olarak ajansın sorumluluk sahasındaki illerden birinin valisinin yaptığı ajansların yönetimlerinde, bölgedeki tüm illerin valileri de yer alıyor. Ajansların yaptığı iş ve icraatlarda öncelikli sorumlu olan kişiler ise genel sekreterler. Yönetim kurulunca alınan kararı hayata geçirip ekibiyle birlikte projeleri tamamlamak sorumluluğu olan genel sekreterler, mevcut yapının, hiyerarşinin getirdiği bir dizi sıkıntıları yaşıyor.

 

                Kalkınma ajanslarında yönetim kurulu başkanı olarak bir vali gözükse de işleyiş esnasında işin şekli şemali değişiyor. Her ilin valisi kendine özgü bir refleksle kendi iline daha fazla kaynak ve hizmet aktarımı, icraat için baskı unsuru olmaya çalışırken bu esnada yapılan baskı ajansın genel sekreteri üzerinde yoğunlaşıyor. Ülkemizde özellikle 4-5 valinin yönetimlerinde yer aldığı kalkınma ajanslarında genel sekreterlerin bu yapıdan ötürü iş yapamaz, iş üretemez hale geldiği durumda olduğu konuşuluyor.

 

                Kalkınma ajanslarında yönetim valilerden ibaret değil. Belediye başkanları, il genel meclis başkanları, sanayi ve ticaret odaları başkanlarının da yönetimde yer aldığı ajanslarda yönetimin bu kadar geniş olmasının getirdiği avantajlar kadar uyum probleminin yaşandığı esnada önemli dezavantajlar da var. Herhangi bir proje veya konu üzerinde ortak akıl ekseninde uzlaşılamadığı durumlarda sancı, öncelikli olarak genel sekreterleri etkileyecek şekilde yaşanıyor.

 

                Türkiye’nin kalkınmasında ve özellikle 2023 hedeflerine ulaşmasında lokomotif görevi üstlenen kalkınma ajansları, yerelleşme anlamında gerçekten çok önemli bir eksiği yerine gideriyor. Ancak çok sayıda ili kapsama alanına almasından ötürü yaşanan bir dizi sorun ve sıkıntı var. İşte bunların aşılması için hayata geçirilen çözüm önerilerinden biri olarak her ile bir kalkınma ajansı kurulması, yerelleşmenin daha da yaygınlaşması gerektiğine dikkat çekiliyor. Zaten kuruluş temelinde yerellik yer alan kalkınma ajanslarında yaşanan sorun için ajansın ruhuyla birebir örtüşen bir çözüm önerisi olarak ilgi görüyor.

 

Ülkemizin 2023 hedeflerine ulaşabilmesi için en ufak bir sorun ve sıkıntıya tahammülü yok. Her bir birim ve kademede yaşanan sorunlar ise bir an önce kalıcı çözümlere kavuşturulmalı. Kalkınma ajanslarında yönetimlerin çok sesli ve renkli olmasının getirdiği avantajlarla birlikte kendi alanlarında eşit kademedeki kişilerin yer almasının getirdiği sıkıntılar da yaşanıyor. Bu sorun ve sıkıntıların görmesi gereken kişiler tarafında da görülmesi, kalkınma ajanslarında hiyerarşik yapının bir kez daha süzgeçten geçirilmesi gerekliliği kaçınılmaz.

Son Güncelleme: 27.06.2013 14:27
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
son baskı 2013-07-01 23:47:35

ajanslardan uzmanlar niye ayrılır. ben şahsen istifanın eşiğindeyim. sebep ise yukarıda yazılanların mevzuata uymaması. i̇stekler mevzuatta unutulmuş. peçeteyle istek parça ister gibi ısmarlama iş yapmaya kalkanlar mide bulandırıyor.

Avatar
Eski 2013-07-02 11:25:39

böyle iddialı bir başlık altında en azından nicel bilgilere yer verilebilirdi. ayrıca genel sekreterlerden ziyade uzmanların neden ajanslardan ayrıldığı daha önemli. bezdiren hiyerarşi diye çarpıcı bir başlık atılmaya çalışılmış ama sorunun temelinin hiyerarşi değil yönetim kültürü olduğu herkesce malum. bu yönetim sisteminin içerisine ithal kurum enjekte etmeye çalışırsanız ve atama, seçilme ve görevde başarı kriteri muğlak olursa sonuç ancak karşımızdaki tablo olur. daha iyisini beklemek gerçeklikten uzak, hayalcilik olabilir ancak.