TÜRKİYE'NİN İLK SANAL GIDA FUARI AÇILDI

Türkiye'nin İlk sanal gıda fuarı olan The Fource’un açılışında konuşan TİM Başkanı İsmail Gülle, The Fource ile "görmeden, tatmadan gıda tanıtılmaz" tabusunun yıkıldığını söyledi.

TÜRKİYE'NİN İLK SANAL GIDA FUARI AÇILDI

Türkiye'nin İlk sanal gıda fuarı olan The Fource’un açılışında konuşan TİM Başkanı İsmail Gülle, The Fource ile "görmeden, tatmadan gıda tanıtılmaz" tabusunun yıkıldığını söyledi.

23 Kasım 2020 Pazartesi 16:14
TÜRKİYE'NİN İLK SANAL GIDA FUARI AÇILDI

Ege İhracatçı Birlikleri'nin (EİB) dünya ölçeğinde hayata geçen projesi The Fource, yerli ve yabancı tüm sektör paydaşlarını 23-27 Kasım tarihlerinde dijital platformda bir araya getiriyor. Türkiye'de ve dünyada gıda sektörünün en kapsamlı dijital kaynağı olmaya hazırlanan Türkiye'nin ilk sanal gıda fuarı The Fource, gerçekleştirilen çevrimiçi törenle ziyaretçileriyle buluştu.

“SANAL TİCARET HEYETLERİNE İLGİ ARTIYOR”

TİM Başkanı İsmail Gülle, The Fource ile "görmeden, tatmadan gıda tanıtılmaz" tabusunun yıkıldığını söyledi. 5 kıtada ve 12 ülkede başarılı sanal ticaret heyeti etkinlikleri düzenlediklerini kaydeden Gülle, “İhracatçılarımızın sanal ticaret heyetlerine gösterdiği ilginin her geçen gün daha da artması, bizleri gururlandırıyor" şeklinde konuştu. Pandeminin, birçok sektörün üretim ve ihracatında, özellikle nisan ve mayıs aylarında bir daralmaya neden olduğunu söyleyen Gülle, "Gururla ifade etmeliyim ki, gıda ve tarım sektörlerimiz, bu dönemde ihracatını artıran yegane sektörler oldu. Öyle ki, pandeminin etkisiyle birçok ülkenin sınırlarını kapattığı nisan ayında dahi; fındık, yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri sektörleri ihracatını artırma başarısı gösterdi. Yılın 12 ayında ise yaş meyve sebze sektörümüz ihracatını yüzde 24 artırırken, hububat ve meyve sebze mamulleri, ihracatını yüzde 7, fındık ve mamulleri sektörümüz ise yüzde 3 artırdı" dedi.

“BİRÇOK FUAR İPTAL EDİLDİ”

Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Musa Demir, Covid-19 salgını ve sosyal mesafe tedbirleri nedeniyle, küresel ölçekte ticaret fuarlarının ertelendiğini ya da iptal edildiğini belirterek yaşanan bu süreçte sanal ticaret platformları ve dijital pazarlama yöntemlerinin ön plana çıktığını söyledi. İhracatçıların sanal fuarlara katılımlarını sağlamak üzere işbirliği kuruluşları çatısı altında gerçekleştirilecek olan sanal fuar organizasyon masraflarını yüzde 50 oranında ve faaliyet başına 100 bin dolara kadar bakanlık olarak karşıladıklarını söyleyen Musa Demir, “Bakanlığımız destekleriyle Haziran 2020’den itibaren 6 adet sanal fuar organizasyonu desteklenmiş olup, The Fource Sanal Gıda Fuarı ile bu sayı 7'ye çıkmıştır. Bu fuarlarda; 613 firmamızın katılımıyla 28 bin 620'si yabancı olmak üzere toplamda 51 bin 328 ziyaretçi firma ile 42 bin 147 iş görüşmesi gerçekleştirmiştir” dedi

 2020 yılı mayıs ayından bu yana 44 ülkeyi kapsayan 25 adet sanal sektörel ticaret heyeti düzenlendiğini de anlatan Demir, “Sanal ticaret heyetlerinin tamamında; 403 firmamız 990 yabancı firma ile 3 bin 787 ikili iş görüşmesi gerçekleştirilmiştir" açıklamasında bulundu.

“BU İLK EİB’E YAKIŞIRDI"

EİB Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi ise dünyada pandemi dönemiyle başlayan değişimi çok doğru okuyarak, dünyadaki değişime uyum sağlayacak şekilde hareket ettiklerini ve yeni normal düzene hızlıca uyum sağladıklarını dile getirdi. Dijitalleşme süreçlerinde en hızlı pozisyon alan ihracatçı birlikleri olduklarını söyleyen Eskinazi, EİB bünyesindeki tarım ürünleri ihracatının yıllık 5 milyar doları aştığını açıkladı. Kuru incir, kuru üzüm, zeytin, zeytinyağı, meyve sebze mamulleri, su ürünleri ve hayvansal mamuller, odun dışı orman ürünleri, baharat sektörlerinde Türkiye'nin lideri konumunda olduklarını belirten Eskinazi, şunları söyledi:

“Türkiye'nin ilk sanal gıda fuarını düzenlemek de EİB’e yakışırdı. EİB olarak yaklaşık çeyrek asırdır Amerika Birleşik Devletlerinde Fancy Food Show Fuarı'nın, Japonya'ya Foodex Fuarı'nın ve Almanya'da Biofach Organik Ürünler Fuarı'nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu başarılı bir şekilde gerçekleştirdik. Pandemiyle birlikte fiziki fuarlar iptal olunca elimizi kolumuzu bağlayıp kaderimize razı olamazdık. Son yıllarda dijitalleşmenin bize sunduğu fırsatları kullanarak, Türkiye'nin 7 bölgesinde üretilen lezzetleri dünyanın 80 ülkesinden katılan ithalatçılara The Fource Fuarında tanıtacağız" dedi.

DÜNYA MASASI ETKİNLİĞİ YAPILACAK

The Fource, yerli ve yabancı tüm sektör paydaşlarını 23-27 Kasım tarihlerinde yaşayan bu dijital platformda bir araya getirecek. Dünyanın birçok ülkesinden katılımcının takip edeceği sanal gıda fuarında, dünyaca ünlü şeflerin Türk ürünleriyle hazırladıkları sunumların yer aldığı Dünya Masası etkinliği ve gıda sektörünün önemli başlıklarının sektörün uzmanları tarafından değerlendirildiği webinar oturumları yer alıyor. Fuarda ayrıca, sektöre katkı sağlayan farklı ölçekteki birçok marka ürünlerinin yer aldığı renkli stantlarıyla katılımcılarını bekliyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.