Türk çikolata ve şekerleme ihracatçıları, pandeminin gölgesinde geçen 2020 yılında 1 milyar 276 milyon dolarlık ihracat yapma başarısı gösterdi. Sektör, 2021 yılında 1,5 milyar dolar ihracat hedefliyor.
Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) verilerine göre; Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektörü, Türkiye’nin 2020 yılında gerçekleştirdiği 17 milyar 785 milyon dolarlık gıda ürünleri ihracatının yüzde 41’ini tek başına gerçekleştirdi.
Şekercilik mamulleri sektörü 644 milyon dolarlık, Çikolatalı şekercilik mamulleri sektörü ise 633 milyon dolarlık ihracat yapma başarısı gösterdi.
Şekercilik mamulleri sektörünün 2020 yılındaki toplam ihracatı 2019 yılında 1 milyar 268 milyon dolar iken, 2020 yılında 1 milyar 276 milyon dolar oldu.
GENİŞ ÜRÜN GAMI
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Terci, hububattan mamullerden, değirmencilik ürünlerine, şekercilik mamullerinden çikolatalı şekercilik ürünlerine, bitkisel yağlardan baharatlara kadar geniş bir ürün gamına sahip olduklarını, hububat bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün 2020 yılında 7,3 milyar dolar dövizi Türkiye’ye kazandırdığını, bu ihracatın 1 milyar 276 milyon dolarlık kısmının şekercilik mamulleri sektörünce yapıldığını kaydetti.
Türk şekercilik mamulleri sektörünün dünya genelinde 185 ülkeye ihracat yaptığı bilgisini veren Terci, “2021 yılında dünya genelinde Covid-19 virüsünün aşısının bulunmuş olması ve uygulanmaya başlamış olması ihracat sektörlerimizi umutlandırıyor. Dünya mal ticaretinde yüzde 8 artış öngörülüyor. Döviz kurları ihracatımızı olumsuz etkilemediği takdirde Şekercilik mamulleri sektörümüzün 2021 yılında 1,5 milyar dolar ihracata ulaşacağına inanıyoruz” diye konuştu.