“TASARIM GÜCÜYLE 16 MİLYAR DOLAR DÖVİZ KAZANDIRDIK”

İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, “Türkiye’nin kilogram ihracat ortalamasını 16’ya katlayıp, her yıl yaklaşık 16 milyar dolar net döviz kazandırıyorsak bu farkı yaratmada tasarımın büyük katkısı var” dedi.

“TASARIM GÜCÜYLE 16 MİLYAR DOLAR DÖVİZ KAZANDIRDIK”

İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, “Türkiye’nin kilogram ihracat ortalamasını 16’ya katlayıp, her yıl yaklaşık 16 milyar dolar net döviz kazandırıyorsak bu farkı yaratmada tasarımın büyük katkısı var” dedi.

26 Aralık 2020 Cumartesi 12:51
“TASARIM GÜCÜYLE 16 MİLYAR DOLAR DÖVİZ KAZANDIRDIK”

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye’nin ortalama ihracat birim fiyatının 1 dolar seviyelerinde seyrettiğini belirterek, “Hazır giyim endüstrisi olarak biz Türkiye ortalamasının 16 kat daha üstünde katma değerli ürün ihraç edip, ülkemize her yıl yaklaşık 16 milyar dolar net döviz kazandırıyoruz” dedi.

 İHKİB tarafından düzenlenen 28. KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması’nın finali dijital ortamda gerçekleştirildi. İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması ile yüzlerce genç yeteneği Türk moda endüstrisine kazandırdıklarını söyledi. Türkiye’de tasarıma yatırım yapan ilk sektör olduklarını vurgulayan Gültepe şöyle devam etti:

“KOZA ile tasarım dünyasına adım atan birçok isim bugün yerli ve yabancı markalar için koleksiyon hazırlıyorlar. Gücümüze güç katan genç yeteneklerimizin özgün tasarımlarının da katkısı ile kilogram başına ortalama ihracat birim fiyatımız 16 dolar düzeyinde bulunuyor. Katma değerli ihracatta mücevher ve savunma sanayinin ardından üçüncü sıradayız. Bu alanda imalat sanayi sektörleri arasında açık ara lideriz. Türkiye’nin ortalama ihracat birim fiyatının 1 dolar seviyelerindeyken biz 16 kat daha yüksek katma değerli ürün ihraç ediyoruz.   Katma değerli ihracatta zirvedeysek ve ülkemize her yıl yaklaşık 16 milyar dolar net döviz kazandırıyorsak bu farkı yaratmada tasarımın büyük payı var”

“TÜRKİYE’NİN GENLERİNE İŞLEYEN İKİ SEKTÖR”

Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, tekstil ve hazır giyimin Türkiye ekonomisin genlerine işleyen iki sektör olduğunu vurguladı. Bu iki sektörün Türkiye’nin 80’li yıllarda başlayan ihracat atağında büyük rol oynadığının altını çizen Turagay, şöyle devam etti:

 “İlk dönemlerde modanın, markalaşmanın, tasarımının önemini yeterince bilmiyorduk. 90’lı yıllardan itibaren ‘moda, marka ve tasarımda biz de varız’ demeye başladık. Türkiye’nin katma değerli ihracatta sıkıntısı var. Hazır giyimde bugün kilogram başına ortalama 16 dolardan ihracat yapıyoruz. Modayı tasarımla desteklersek, tasarımı bir kültür haline getirebilirsek 25-30 dolarları rahatlıkla bulabiliriz.zKOZA’dan çıkan ve dünya çapında başarı kazanan tasarımcılarımızdan gururu duyuyoruz. Ticaret Bakanlığı olarak biz de başarılı tasarımcılarımızı eğitim için yurt dışına gönderiyoruz. 2011’den bu yana 8’i KOZA finalisti olmak üzere 197 tasarımcı gencimizi yurt dışına gönderdik. Sadece bu çalışma bile bakanlığımızın tasarıma ve katma değerli üretime verdiği önemi göstermeye yetiyor.”

“HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNÜN ÖNÜ AÇILDI” 

 Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle de konuşmasında, Türkiye’nin katma değerli ihracatını arttırmak için çalıştıklarını söyledi. Özellikle bu yıl dünyada yaşanan gelişmelerin hazır giyim sektörünün önünü açıp parlattığının altını çizen Gülle, “İnanıyoruz ki 2021’deki ‘yeni normal’ ve tedarik zincirindeki değişimle sektör çok daha büyük imkânları yakalayacak, çok daha fazla sipariş alıp bugünkü rakamların çok daha üstünde ihracata imza atacağız” diye konuştu.

 Yarışmada 10 finalist arasından Nadin Altıparmak birinci, Gülşah Aypak ikinci, Lidya Zenginel ise üçüncü oldu. Yarışmanın birincisine 50 bin, ikincisine 25 bin, üçüncüsüne ise 15 bin TL para ödülünün yanı sıra yurt dışında eğitim ve yabancı dil eğitimi hakkı verildi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.