KESİAD ÜYELERİ İHRACAT HİKAYELERİNİ PAYLAŞTI

Alman Würzburg-Schweinfurt Uygulamalı Bilimler Üniversitesi ile Beykent Üniversitesinin iş birliğiyle online düzenlenen konferansa katılan KESİAD yöneticileri, kendi firmalarının başarı hikayeleri odağında ihracat tavsiyelerinde bulundu.

KESİAD ÜYELERİ İHRACAT HİKAYELERİNİ PAYLAŞTI

Alman Würzburg-Schweinfurt Uygulamalı Bilimler Üniversitesi ile Beykent Üniversitesinin iş birliğiyle online düzenlenen konferansa katılan KESİAD yöneticileri, kendi firmalarının başarı hikayeleri odağında ihracat tavsiyelerinde bulundu.

28 Eylül 2020 Pazartesi 10:22
KESİAD ÜYELERİ İHRACAT HİKAYELERİNİ PAYLAŞTI

KESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Seçil Beydemir Kaynak ve yönetim kurulu üyeleri, Alman Würzburg-Schweinfurt Uygulamalı Bilimler Üniversitesi ile Beykent Üniversitesinin iş birliğiyle online olarak düzenlenen ve iki gün süren “Küçük Firmaların Uluslararasılaşması ve Uluslararası Girişimcilik” konulu konferansın panel toplantısına konuşmacı olarak katıldılar.

On ülkeden akademisyenlerin ve iş insanlarının katıldığı uluslararası konferansın ikinci günündeki panel toplantısı Beykent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdoğan Taşkın’ın “Uluslararası Pazarlama Uygulamalarında Gerekli Beceri Düzeyleri” konulu tebliğ sunumu ile başladı. Prof. Taşkın’ın tebliğinden sonra KESİAD Danışmanı ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen’in moderatörlüğündeki panel toplantısında KESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Seçil Beydemir Kaynak, Yönetim Kurulu üyeleri Mutlu Can Günel, Erçin Şahin ve Gürhan Güven ile Beykent Üniversitesi’nden Prof. Dr. Emin Akçaoğlu birer konuşma yaptılar.

Toplantıyı açarken Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen KOBİ’lerin büyümesinde uluslararası ticaretin son derece önemli olduğunu söyledi. Sanayicilerin kendi firmalarının uluslararasılaşma deneyimlerini paylaşmasının çok faydalı olacağını vurgulayan Küçüközmen, “Özellikle ihracat ve uluslararasılaşma alanında sahada atılan adımların anlatılması, aynı yolda yürümek isteyen KOBİ’lere rehberlik edecektir” dedi.

“PROFESYONELLERLE ÇALIŞMAK ZORUNDASINIZ”

KESİAD Yönetim Kurulu Başkanı ve Beydemir Saç Profil A.Ş Genel Müdürü Seçil Beydemir Kaynak ise yaptığı konuşmada 1985 yılında kurulan Beydemir A.Ş.’nin gelişim sürecini anlattı. İhracata ilk kez 1998 yılında Fransa’yla başladıklarını söyleyen Kaynak, “2004 yılında Hollanda’ya da ihracata başladık. 2006 yılında kumlama makinemizi Çin’e ihracat ettik. Ardından 2010 yılında Almanya’ya ihracat yapmaya başladık ve dün itibarıyla Yunanistan’ı da ihracat yaptığımız ülkeler arasına kattık” diye konuştu.

Uluslararasılaşmayı hedefleyen KOBİ’lere tavsiyelerde de bulunan Kaynak, “Uzun yıllar aile içinde kendi çabamızla fuarlara katılarak dış pazarlara girdik. Ancak bir aşamada bazı işleri profesyonele devretmek gerektiğini gördük. Üç yıl önce profesyonelleri istihdam ederek bir satış departmanı oluşturduk. Bu önemli bir adım oldu bizim için” dedi. “Herkesin bildiği işi yapması gerektiğini” vurgulayan Kaynak, “Bu kararımızla ihracatımızı yüzde 30 arttırdık. Şirketin sahibi olmak her işi yapabileceğiniz anlamına gelmiyor. Kontrolün sizde olması kaydıyla profesyonel destek almak son derece önemli” diye konuştu.

“İHTİSAS FUARLARI İHRACATIN İLK ADIMI”

KESİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Erenli Kauçuk ve Plastik Sanayi A.Ş. Genel Müdürü Erçin Şahin ise yaptığı sunumda hem şirketleri hem kendi iş yaşamı hakkında bilgiler verdi. Şahin “kendisinin üçüncü kuşak temsilcisi olarak görev yaptığı bir şirketi olduklarını ve 60’lı yıllarda İzmir’de BMC fabrikasının kurulmasıyla BMC’ye yedek parça üreterek faaliyete başladıklarını” söyledi. Şahin “1980’lerden bu yana Avrupa’ya ihracat yapıyoruz. O yıllarda düşük maliyetli tedarikçi peşindeki Avrupalı alıcılar tüm organizasyonu kendileri yaparak bizi buldular. 2000’lere kadar bu şekilde ihracat yaptık, bu süreçte ihracatı öğrendik. Fakat artık rekabet arttı ve işler değişti” dedi.

“YEREL MARKANIN GÜCÜ ÇOK ÖNEMLİ”

Panel oturumunun bir başka konuşmacısı KESİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Fersan Yönetim Kurulu Başkanı Gürhan Güven’di. Aynı zamanda Fersan’ın CEO’su da olan Güven, şirketlerinin 2012 yılında Alman Develey Grubu tarafından satın alındığını ifade etti. “Develey’in şirkete kendi adını vermek yerine Fersan markasının gücünü kullanarak faaliyetlerini sürdürmeyi tercih ettiğini” söyleyen Güven, yerel markaları satın alarak büyüyen Develey’in de bir aile firması olduğunu ve yatırımlarını bütünüyle özkaynaklarıyla finanse ettiğini” anlattı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.