İHRACATTA TALEP GÜÇLÜ İYİLEŞME SİNYALİ VERDİ

İSO Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, martta dikkat çekici bir artışla 54,7’ye yükseldi ve ihracat pazarlarındaki talep koşullarında güçlü iyileşme sinyali verdi. Üst üste iki ay güçlenen ihracat iklimi, son 33 ayın en yüksek düzeyinde gerçekleşti.

İHRACATTA TALEP GÜÇLÜ İYİLEŞME SİNYALİ VERDİ

İSO Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, martta dikkat çekici bir artışla 54,7’ye yükseldi ve ihracat pazarlarındaki talep koşullarında güçlü iyileşme sinyali verdi. Üst üste iki ay güçlenen ihracat iklimi, son 33 ayın en yüksek düzeyinde gerçekleşti.

10 Nisan 2021 Cumartesi 09:30
İHRACATTA TALEP GÜÇLÜ İYİLEŞME SİNYALİ VERDİ

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi’nin Mart 2021 dönemi sonuçları açıklandı. Endekste eşik değer olan 50,0’nin üzerinde ölçülen tüm rakamlar ihracat ikliminde iyileşmeye, 50’nin altındaki değerler ise bozulmaya işaret ediyor. Şubat’ta 51,5 olarak ölçülen İSO Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, martta dikkat çekici bir artışla 54,7’ye yükseldi ve imalatçıların ihracat pazarlarındaki talep koşullarında güçlü iyileşme sinyali verdi. Üst üste iki ay güçlenen ihracat ikliminde Haziran 2018’den beri en hızlı iyileşme kaydedildi.

MALAT SANAYİ ODAKLI BÜYÜME

Türk imalat sektörü ihracatının yüzde 6’sını oluşturan ABD’de ekonomik aktivite 2021’in ilk iki ayında olduğu gibi martta da güçlü bir artış gösterdi. Büyüme hızı Ağustos 2014’ten beri en yüksek düzeyde gerçekleşti. Diğer kilit pazarların birçoğunda, talep koşulları ilk çeyrek sonunda belirgin iyileşme gösterirken büyüme genellikle imalat sanayi odaklı gerçekleşti. Almanya’da üretim üç yılı aşkın bir dönemin en hızlı artışını gösterdi. Büyüme bölgesine geri dönen Birleşik Krallık’ta ise ekonomik aktivite keskin bir şekilde arttı ve bu artış geçen yılın ağustos ayından beri en yüksek oranda kaydedildi. Öte yandan, koronavirüs (Covid-19) salgınına yönelik kısıtlamalara bağlı olarak diğer bazı önemli ihracat pazarlarında talep kırılganlığının devam ettiği gözlendi. Fransa’da altı aylık daralma döneminin ardından üretim yatay seyretti. İspanya’da aktivite son sekiz ayda ilk kez istikrar kazandı. İtalya’da üretim üst üste ikinci ay arttı, ancak büyüme hızı ılımlı düzeyde kaldı. Covid-19 vakalarındaki artışlar, bir dizi pazarda zorlu talep koşullarına yol açmayı sürdürdü.

BREZİLYA’DA EKONOMİK AKTİVE SERT DARALDI

Ekonomik aktivitede 2020 Haziran ayından beri en sert daralmanın yaşandığı Brezilya, bu açıdan örnek teşkil etti. Ancak diğer BRIC ülkeleri daha iyi performans gösterdi. Rusya, Hindistan ve Çin’de ekonomik aktivite büyüme kaydetti. Orta Doğu’da ise talebin güçlendiğine yönelik bazı işaretler gözlendi. Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Katar’da ekonomik aktivite belirgin şekilde arttı. Buna karşılık, Mısır ve Lübnan’da üretim martta azalmaya devam etti. Birçok ülkede imalat sanayi sektörü ilk çeyreğin sonunda güçlü üretim artışı kaydetti. Bu artışlar özellikle Hollanda, Avusturya ve Tayvan’da yüksek oranda gerçekleşti.

“ÖNEMLİ FIRSATLARA İŞARET”

Türkiye İhracat İklimi Endeksi’ni İSO ile birlikte hazırlayan IHS Markit’in Ekonomi Direktörü Andrew Harker, “İlk çeyreğin sonunda birçok ülkenin imalat sanayi üretimi hızlanırken özellikle Türkiye’nin bazı önemli ihracat pazarlarında güçlü büyümeler gözlendi. Bu iyileşme, dünya genelindeki tedarik zinciri aksamalarına ve hammadde temininde yaşanan sıkıntılara rağmen söz konusu oldu” dedi. İhracat ikliminde son 33 ayın en güçlü artışının gerçekleşmesinin, yakın gelecekte Türk imalatçılarının satış hacmi açısından önemli fırsatlara işaret ettiğini kaydeden Harker, “Diğer taraftan, ana ihracat pazarlarda vakaların artması durumunda Covid-19 salgınının halen büyümeyi engelleyebilecek güçte olduğu da göz önünde bulundurulmalı” diye konuştu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.