İHRACAT İKLİMİ ENDEKSİ TEKRAR EŞİK DEĞERİN ÜZERİNDE

Kasımda 48,9 olarak ölçülen İSO İhracat İklimi Endeksi, aralıkta yeniden eşik değerin üzerine çıkarak 50,5 olarak gerçekleşti ve Türk imalatçılarının ihracat ikliminde ılımlı iyileşmeye işaret etti.

İHRACAT İKLİMİ ENDEKSİ TEKRAR EŞİK DEĞERİN ÜZERİNDE

Kasımda 48,9 olarak ölçülen İSO İhracat İklimi Endeksi, aralıkta yeniden eşik değerin üzerine çıkarak 50,5 olarak gerçekleşti ve Türk imalatçılarının ihracat ikliminde ılımlı iyileşmeye işaret etti.

08 Ocak 2021 Cuma 10:53
İHRACAT İKLİMİ ENDEKSİ TEKRAR EŞİK DEĞERİN ÜZERİNDE

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi’nin Aralık 2020 dönemi sonuçları açıklandı. Endekste eşik değer olan 50,0’nin üzerinde ölçülen tüm rakamlar ihracat ikliminde iyileşmeye, 50’nin altındaki değerler ise bozulmaya işaret ediyor.

Kasım’da 48,9 olarak ölçülen İSO Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, aralıkta yeniden eşik değerin üzerine çıkarak 50,5 olarak gerçekleşti ve Türk imalatçılarının ihracat ikliminde ılımlı iyileşmeye işaret etti.

BİRLEŞİK KRALLIK BÜYÜME BÖLGESİNE GERİ DÖNDÜ

Kasım ayındaki kısıtlamaların ardından Avrupa’nın bazı bölgelerinde koronavirüs (Covid-19) salgınına yönelik sınırlamaların gevşetilmesi, ihracat pazarlarının talep koşullarındaki güçlenmede etkili oldu. Almanya’daki üretim artışı yılın sonunda hafif hızlanırken, Birleşik Krallık’ta ise kasım ayında kaydedilen gerilemenin ardından ekonomik aktivite büyüme bölgesine geri döndü. Diğer Avrupa ekonomilerine bakıldığında, Fransa, İtalya ve İspanya gibi ülkelerde daralmanın yavaşladığı gözlendi. Hollanda’nın imalat sanayi üretiminde keskin bir artış gerçekleşti ve büyüme önceki aya göre ivme kazandı.

KANADA’DA ÜRETİM REKORU

Türk imalat sanayi ihracat pazarının yaklaşık yüzde 5’ini oluşturan ABD’de üretim 2020’nin son ayında belirgin şekilde artmaya devam etti. Bununla birlikte, kasımda 5,5 yıllık rekor seviyeye ulaşan büyüme hızı aralıkta son üç ayın en düşük seviyesinde gerçekleşti. Diğer Kuzey Amerika ülkelerinden Kanada’nın imalat sanayi üretimi yaklaşık 2,5 yılın en yüksek oranında arttı. Bazı Orta Doğu ülkelerinde iyileşen performans, Türk imalat sanayi ihracatçılarının beklentilerini olumlu etkiledi. Kasımdaki düşüşün ardından Birleşik Arap Emirlikleri’nde ekonomik aktivite artış gösterirken, Suudi Arabistan’da büyüme hızı Kasım 2019’dan beri en yüksek düzeye çıktı. PMI endekslerinin hesaplandığı ekonomiler içerisinde Tayvan’dan sonraki ikinci en güçlü üretim artışı Suudi Arabistan’da gerçekleşti. Diğer Orta Doğu ülkelerinden Katar’da ekonomik aktivite artış kaydederken, Mısır ve Lübnan’da düşüş gözlendi.

JAPONYA DARALMA BÖLGESİNDE KALDI

Asya’da ise Tayvan’ın üretimindeki güçlü büyüme, kıtanın büyük bölümünde kaydedilen olumlu performans için gösterge niteliğinde oldu. Çin’de ekonomik aktivitenin artış trendi sekizinci aya ulaştı ve aralık ayında da güçlü seyretti. Hindistan, Endonezya, Güney Kore, Tayland ve Vietnam’da da büyüme kaydedildi. Bununla birlikte, Japonya’nın daralma bölgesinde kalması dikkat çekti.

BELİRSİZLİĞİN İLACI AŞI OLACAK

Türkiye İhracat İklimi Endeksi'ni İSO ile birlikte yürüten IHS Markit'in Ekonomi Direktörü Andrew Harker, 2020'nin son ayına ilişkin verilerin, Türk imalat sanayi ihracatçıları için iyileşen bir görünüme işaret ettiğini bildirdi. Avrupa'nın büyük bölümünde kasımda uygulanan kısıtlamalarının gevşetilmesinin ve ABD'deki talebin güçlü bir şekilde büyümeye devam etmesinin bu iyileşmede belirleyici olduğunu anlatan Harker, salgın geniş çapta yayılmaya devam ettiği için yakın geleceğin halen yüksek derecede belirsizlik taşıdığını aktardı. Harker, "Ancak aşı alanında yaşanan gelişmeler, ihracatçılar için 2021'in ilerleyen dönemlerinde daha güvenilir talep iyileşmeleri olabileceği yönünde umut veriyor" ifadesini kullandı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.