ARMATÜR SEKTÖRÜ E-İHRACAT İLE BÜYÜYECEK

Sürdürülebilir ihracatın yolunun e-ihracattan geçtiğini ifade eden Armatür Derneği Başkanı Gökhan Turhan, ihraç edilen ürünlerin yüksek teknoloji ile üretilmesi gerektiğini savundu.

ARMATÜR SEKTÖRÜ E-İHRACAT İLE BÜYÜYECEK

Sürdürülebilir ihracatın yolunun e-ihracattan geçtiğini ifade eden Armatür Derneği Başkanı Gökhan Turhan, ihraç edilen ürünlerin yüksek teknoloji ile üretilmesi gerektiğini savundu.

14 Aralık 2020 Pazartesi 08:56
ARMATÜR SEKTÖRÜ E-İHRACAT İLE BÜYÜYECEK

1,5 milyar dolara yakın ihracatı, 1 milyar dolarlık iç piyasa hacmi ve 1,5 milyar dolar civarı ithalatı olan armatür sektörü, ihracatta kilogram başı 10 dolar satış fiyatı ve yaklaşık 10 bin çalışanı ile Türkiye’nin cari açığının kapanması adına verdiği desteği sürdürüyor. İstihdam, üretim ve ihracat odaklı çalışan sektörün 65 adet GTİP kodu bulunuyor. Armatür sektörünün küresel büyüklüğü 110 milyar dolar. Türkiye’nin bu pastada payı hali hazırda yüzde 2,5 seviyesinde. Armatür Derneği Başkanı Gökhan Turhan, sektörün gelecek projeksiyonunu değerlendirdi.

‘U’ TİPİ DÜZELME

Dünyanın dengelerini alt üst eden Covid-19 salgınının armatür sektörüne etkilerini değerlendiren Gökhan Turhan “Kademeli bir iyileşme yaşıyoruz. Tam ‘v’ olmasa da ’u’ şeklinde geriye dönüş yaşadık. Sektör olarak iş sürekliliği ve sürdürülebilir bir tedarik zinciri için alternatif kaynakları değerlendirdik” dedi. Armatür Derneği’nin sektörün ilk ve tek derneğiyiz olarak; armatür, valf, musluk, tesisat ekipmanları ve vana sanayicilerini temsil ettiğini kaydeden Turan, “Yeni bir dernek olmamıza rağmen sektörün çoğunluğunu temsil etmeye başladık. Ernst&Young ve İstanbul Sanayi Odası iş birliği ile sektör raporumuzu çıkartıyoruz. Buradan gelecek bilgiler sonrasında stratejilerimizi, nerelerde yer almamız gerektiğini, sektörün bizlere ne vaat ettiğini ve şu an ki durumumuzu çok daha net anlayacağız” diye konuştu.

Sanayide teknolojiye yapılan yatırımlarla Türkiye’nin dünyadan alacağı payın artacağını dile getiren Turan, “Bir ülkenin gücü sanayisinin gelişmişliğine bağlı. Büyüme, yeni pazarlar kadar yeni ürün, üretim sistemi ve tedarik zinciri kurmakla gerçekleşiyor. Güney Amerika, Asya Pasifik, Sahra Altı Coğrafya, Avrupa ve Amerika Kıtası pazarlarının gittikçe artan bir öneme sahip olacağını bilerek çalışmalarımızı sürdürüyoruz” açıklamasında bulundu.

HEDEF YENİ NESİL İHRACAT

e-ihracatın geçici bir çözüm olmadığını, aksine dünya ticaretine yakın gelecekte yön verecek en önemli araç olacağını kaydeden Turan şunları söyledi:

“Makine sanayinde dijitalleşme, tam otomasyon ve akıllı makineler süreci hızla gelişiyor ve yaygınlaşıyor. Bu nedenle Türkiye'de Armatür sanayisi de dijital dönüşüm konusuna gelişme ekseni olarak öncelik vermeli. Firmalarda, tüm süreçlerde, dijitalleşmenin yanı sıra üretilen ürünlerin de bu özelliklere sahip olması ana hedef olmalı. Covid-19'dan dolayı bu yıl fotoselli ürünlerde yüzde 150-200 arası bir satış artışı yaşandı. Bu rakam önceki yıllara göre 2 kat artış anlamına geliyor. Ürünlere özellikle resmi dairelerden, belediyelerden ve okullardan talep söz konusu.  Özel sektörlere bakıldığında ise yeme-içme sektöründen fazlasıyla talep alınıyor. Bireysel kullanım için göze çarpan bir artış yok. Bu bağlamda e-ihracatın da Türk sanayisi için yakın gelecekte vazgeçilmez bir unsur olacağını düşünüyorum.”

“E-İHRACAT BİRLİĞİ KURULMALI”

Yapılan araştırmalara göre dünya genelinde perakende e-ticaret satışlarının 2014 yılında 1 trilyon 336 milyar dolar olarak gerçekleştiğini söyleyen Turan, “2019 yılında 3 trilyon 535 milyar dolar olan perakende e-ticaret satışlarının 2023 yılında 6 trilyon 542 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Sınır ötesi e-ticaret diye adlandırılan e-ihracatın ise küresel e-ticaret içindeki payı 2016 yılında yüzde 15. Bu oranın 2022 yılında yüzde 22 oranına ulaşması bekleniyor. Sınır ötesi e-ticaret hacminin 2020 yılında 994 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor” bilgisini verdi. Yunanistan'da bile 36 milyar dolar ihracatın yüzde 16'sının e-ihracattan geldiğini dile getiren Turan, şöyle devam etti:

“Türkiye'nin 2019 yılında dünya genelinde ihracatının 180 milyar 468 milyon dolar olduğunu, fakat e-ihracat’ın bunun içindeki payının 2 yüzde 1 (yüzde 0.5) civarlarında olduğunu biliyoruz. e-İhracat, 300 kilogram ve 15 bin euro limitine kadar ETGB ile yurtdışı edilen bedelli ihracatlara verilen isim.  e-ihracat sınır tanımıyor, ülke tanımıyor, marka tanımıyor. Adaletli bir sistem. Öncelikle hız ve ulaşılabilirlik ön planda. Maliyeti de düşük. Konunun devlet politikası haline getirilerek bütünlük içinde ele alınması gerektiğini düşünüyorum. e-ihracat için devlet destekleri daha da artmalı. İhracatçının sırtındaki yük azaltılmalı. Bu konuda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) çatısı altında bu yeni oluşuma özel teşvik ve destekleri arttırabilecek, yeni dünya düzenine ayak uydurulabilmesi sağlanabilecek yeni bir birlik oluşturabiliriz.”

TEVKİFAT VE KDV ORANLARI GÜNCELLENMELİ

Armatür sektörünün güncel sorunlarına da değinen Gökhan Turhan, “Sektörümüzün büyümesi ve gelişmesi anlamında uzun yıllardır çözülemeyen ve adeta kangren haline gelen Tevkifat ve KDV oranlarımızda güncellemeye gidilmesi gerekiyor. Bu adım atılırsa üreticilerimiz büyük oranda rahatlar. KDV Tevkifat oranının yüksek olması kayıt dışı işlemlerin çoğalmasına, düşmesi ise piyasadaki sahte faturaların yaygınlaşmasına sebep oluyor. Bu durumun da önüne geçmemiz gerekiyor.  Ek gümrük vergilerinin de bazı stratejik ürünlere getirilmesi ve yerli ürün tercihi kritik konu başlıklarımız arasında yer alıyor” şeklinde konuştu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.