Bizi Takip Edin
movenpick

İhracat

İHKİB, GİRİŞİM SERMAYESİ FONU KURUYOR!

İstanbul Hazır giyim İhracatçıları Birliği (İHKİB) Eğitim Çalışma Grubu Başkanı İlker Karataş, “Bugüne kadar hiçbir birliğin yapmadığı bir şey yapmaya çalışıyoruz. Girişim sermayesi fonu kurma hazırlığındayız” dedi.

Yayınlandı

Tarih

İstanbul Hazır Giyim İhracatçıları Birliği (İHKİB) Eğitim Çalışma Grubu Başkanı İlker Karataş, yeni meslektaşlarının artmasıyla sektörde katma değerli ihracatın İtalya seviyelerini yakalayacağına söyledi.

İHKİB olarak üniversitelerle uzun yıllardır dirsek temasında olduklarını belirten İlker Karataş. “Nitelikli insan kaynağı kadar mühendis adaylarıyla inovatif araştırmalara imza atmak için de birçok proje yürütüyoruz. Şimdi ise birlik olarak işin yatırım tarafında yeni bir hamle hazırlığındayız.  Bugüne kadar hiçbir birliğin yapmadığı bir şey yapmaya çalışıyoruz. Girişim sermayesi fonu kurma hazırlığındayız” dedi.

“STARTUPLARA YATIRIM YAPABİLECEĞİZ”

İhracatçı birliklerine üye büyük şirketlerin böyle bir fona yatırım yapmaları kanunen bir zorunluluk. Karataş, planı şu sözlerle aktardı: “Burada firmalara ‘Eğer arzu ederseniz kendi sektörünüze hizmet edecek bir fona da yatırım yapabilirsiniz’ diye bir hak veriliyor. Biz de tam olarak buna hizmet edecek bir girişim sermayesi fonu kuruyoruz. Girişimlerimizi başlattık, gerekli mevzuatları inceledik, soruşturduk. Bir engelle karşılaşmadık. Şu anda çalışmalar yapılıyor. Bu fon kurulduğunda kuluçka merkezlerindeki startuplara yatırım yapabileceğiz. O zaman sektörde yeni bir başlık açılacak.”

İŞSİZ TEKSTİL MÜHENDİSİ YOK!

Reklam

Türkiye genelinde 14 üniversitede tekstil mühendisliği bölümü var. İlker Karataş, bu bölümlerden mezun olanların çeşitli işbirlikleri nedeniyle daha öğrenciyken istihdam edildiğini söyledi.

Bugün Türkiye’nin hazır giyim ve tekstil ihracatında ortalama kilogram başı geliri 16,8 dolar. Rakip İtalya ve İspanya gibi ülkelerde ise bu fiyat 40 dolarlar seviyesinde. İşte aradaki fark, İHKİB başta olmak üzere TİM çatısı altındaki 11 birliğin 2019’da “Tercihim Tekstil Mühendisliği Projesi”ni başlatma nedeni…

TERCİHİM TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ PROJESİ NEDİR?

Tercihim Tekstil Mühendisliği Projesi’nin kapsamını İlker Karataş, şöyle özetledi: “Biz bu bölümlere başarılı, yetenekli öğrencilerin girmesini istiyoruz. Bu nedenle bu yıl ÖSYM sıralamasında ilk 80 bine giren öğrenciler arasında; ilk beş tercihine tekstil mühendisliğini yazanları kapsama aldık. Bu öğrenciler arasında ilk 20 binde olanlara asgari ücretin tamamını (5 bin 500 TL), ilk 50 bine girenlere yüzde 70’ini, 50 bin ila 80 bin arasında olanlara da yüzde 50’sini her ay burs olarak vereceğiz.”

‘Tercihim Tekstil Mühendisliği’ kapsamında öğrencilere en az bir dönem fabrikalarda uygulamalı eğitim programı uygulanıyor. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından açıklanan verilere göre tekstil mühendisliği, Türkiye’de en kısa sürede iş bulunan mesleklerin başında geliyor. İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Eğitim Çalışma Grubu Başkanı İlker Karataş, “Hazır giyim ve tekstil sektörü Türkiye’nin en büyük sektörleri arasında yer alıyor. Bu kadar büyük bir sektörün nitelikli insan kaynağına ihtiyacı var. Projeyi başlattığımız günden bu zamana kadar bu bölümlerden öğrencilerin neredeyse yüzde 27’si daha mezun olmadan, yüzde 49,3’ü ise ilk 6 ayda iş bulabiliyor” diye konuştu.

Reklam
Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

İhracat

TÜRKİYE’DEN ALMANYA’YA İHRACAT REKORU KIRILDI

Türkiye’nin Almanya’ya ihracatı, 11 milyar 121 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-temmuz rakamına ulaştı.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye’nin Almanya’ya ihracatı, 11 milyar 121 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-temmuz rakamına ulaştı.

İhracatta “alternatif pazar” stratejisini başarıyla sürdüren Türkiye, ana pazarlarına yaptığı dış satımda da rekorlara imza atmayı sürdürüyor.

Türkiye’nin ihracatta lokomotif pazarı olan Almanya’dan Türk ürünlerine rekor talep gelmeye devam ediyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye’nin Almanya’ya ihracatı 11 milyar 121 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-temmuz rakamına ulaştı. Böylece Almanya, Türkiye’nin en fazla dış satım yaptığı pazar olmayı sürdürdü.

Türkiye’nin Almanya’ya yaptığı ihracat, yılın 7 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,4 arttı. Almanya’nın, Türkiye’nin gerçekleştirdiği dış satımdaki payı da yüzde 7,7 oldu.

Reklam

Almanya’yı, 8 milyar 485 milyon dolarla ABD, 7 milyar 108 milyon dolarla Birleşik Krallık, 6 milyar 723 milyon dolarla İtalya ve 5 milyar 575 milyon dolarla Irak izledi.

Türkiye’nin ihracatı, ABD’ye yüzde 24,6, Birleşik Krallık’a yüzde 2,4, İtalya’ya yüzde 15 ve Irak’a yüzde 23,1 artış kaydetti.

OTOMOTİV SANAYİ İLK SIRADA

Yılın 7 ayında Almanya’ya en fazla ihracatı 2 milyar 505 milyon dolarla otomotiv endüstrisi gerçekleştirdi.

Otomotiv endüstrisini, 2 milyar 189 milyon dolarla hazır giyim ve konfeksiyon, 1 milyar 271 milyon dolarla demir ve demir dışı metaller, 809 milyon 510 bin dolara kimyevi maddeler ve mamulleri, 763 milyon 672 bin dolarla elektrik ve elektronik sektörleri takip etti.

Reklam

Ülkeye en az dış satımı 4 milyon 131 bin dolarla gemi yat ve hizmetleri, 5 milyon 310 bin dolarla diğer sanayi ürünleri, 5 milyon 320 bin dolarla tütün, 9 milyon 389 bin dolarla süs bitkileri ve mamulleri, 23 milyon 320 bin dolarla zeytin ve zeytinyağı sektörleri yaptı.

EN FAZLA ARTIŞ DEMİR VE DEMİR DIŞI METAL SANAYİDE

Almanya’ya miktar bazında en fazla ihracat artışını 439 milyon 96 bin dolarla demir ve demir dışı metaller sektörü gerçekleştirdi. Bu sektörü, 295 milyon 937 bin dolarla hazır giyim ve konfeksiyon, 123 milyon 24 bin dolarla çelik, 103 milyon 857 bin dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri, 72 milyon 485 bin dolarla makine ve aksamları izledi.

Yılın 7 ayında Almanya’ya çelik sektörü 523 milyon 626 bin dolar, makine ve aksamları sektörü 577 milyon 488 bin dolar tutarında dış satım yaptı.

Ülkeye yaş meyve ve sebze sektörünün ihracatı 33 milyon 416 bin dolar azalarak 153 milyon 53 bin dolara, fındık ve mamulleri sektörünün ihracatı da 23 milyon 512 bin dolar düşüşle 235 milyon 636 bin dolara geriledi.

Reklam
Okumaya Devam Et

İhracat

TÜRKİYE, SU ÜRÜNLERİ ZENGİNLİĞİNİ DÜNYAYA İHRAÇ EDİYOR

Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci, Türkiye’nin su ürünleri ihracatının 20 yılda yaklaşık 25 katına çıktığını açıkladı.

Yayınlandı

Tarih

Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci, Türkiye’nin su ürünleri ihracatının 20 yılda yaklaşık 25 katına çıktığını belirterek, “2021’de gümrük tarife ve istatistik kodları temelinde 211 kalem su ürünü ihracatı yapılmıştır. 2001’de 168 su ürünü ihraç edilmişti.” dedi.

Kirişci, Türkiye’nin su ürünleri sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Su ürünleri üretiminin geçen yıl 799 bin 851 ton olarak gerçekleştiğini belirten Kirişci, “Bu üretimin 471 bin 686 tonu yetiştiricilikten geriye kalan 328 bin 165 tonu ise avcılıktan sağlanmıştır. Toplam su ürünleri üretiminde avcılığın payı yüzde 41 iken, yetiştiriciliğin payı ise yüzde 59 olmuştur.” dedi.

Kirişci, 2001’de ise gerçekleştirilen 594 bin 977 ton toplam su ürünleri üretiminin 527 bin 733 tonunun avcılıktan, 67 bin 244 tonunun yetiştiricilikten sağlandığı bilgisini paylaştı.

“ÜLKEMİZ SU ÜRÜNLERİ DIŞ TİCARETİNDE NET İHRACATÇI BİR ÜLKEDİR”

Reklam

Sektördeki üretim ve işleme teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak, su ürünleri ihracatında da önemli artışlar görüldüğüne dikkati çeken Kirişci, şu değerlendirmelerde bulundu: “2001’de 54 milyon 487 bin 312 dolar olan su ürünleri ihracatımız, 2021 sonu itibarıyla yaklaşık 25 katına çıkarak 1 milyar 376 milyon 291 bin 922 dolara yükselmiştir. 2023 ihracat hedefimiz olan 1 milyar dolara 4 yıl önce 2019 yılında ulaşılmıştır. Yeni 2023 hedefi, 1,5 milyar dolar olarak güncellenmiştir.

Ülkemiz su ürünleri dış ticaretinde net ihracatçı bir ülkedir. 2021’de deniz ve iç sularda üretilen su ürünlerimiz sahip olduğu kalite, lezzet ve yüksek standart sebebiyle başta AB ülkeleri olmak üzere aralarında ABD, Rusya, Çin, Japonya ve Kore gibi ülkelerin bulunduğu 106 ülkeye ihraç edilmiştir. Toplam su ürünleri ihracatının yüzde 55’i ise AB ülkelerine yapılmıştır.”

Kirişci, geçen yıl en fazla su ürünleri ihracatının 217,1 milyon dolar ile Rusya’ya yapıldığına işaret etti. Bu ülkeyi, 162,4 milyon dolarla İtalya’nın izlediğini aktaran Kirişci, diğer ülkelerin ise 141,5 milyon dolarla Birleşik Krallık, 124,3 milyon dolarla Hollanda ve 99,5 milyon dolarla Yunanistan şeklinde sıralandığını söyledi.

Geçen yıl ihraç edilen su ürünlerinin parasal değer olarak yüzde 95’inin taze, soğutulmuş, dondurulmuş, konserve edilmiş balık ve türevlerinden oluşurken yüzde 5’inin karides, ıstakoz, kalamar, midye gibi kabuklu, yumuşakça, çift kabuklu yumuşakçalardan oluştuğu bilgisini veren Kirişci, şunları kaydetti: “2021’de gümrük tarife ve istatistik kodları temelinde 151 kalem balık ve balık türevleri, 60 kalem balıklar dışında kalan su ürünleri olmak üzere toplam 211 kalem su ürünü ihracatı yapılmıştır. 2001 yılında ise gümrük tarife ve istatistik kodları temelinde 168 su ürünü ihraç edilmişti. Bu ürünlerin 125’i balık ve balık türevlerinden, 43’ü balıklar dışında kalan su ürünlerinden oluşmuştu.”

EN ÇOK KUM MİDYESİ AVLANIYOR

Reklam

Türkiye denizlerinde en çok avlanan balık hariç su ürünü kum midyesi olarak öne çıktı. 20 yıl içerisinde değişen oranlarda avlanan kum midyesi, 61,2 bin ton ile 2012’de rekor sayıya ulaştı. Geçen yıl ise 16 bin 824 ton kum midyesi avlandı.

Deniz salyangozu ise 2001’de 2 bin 650 ton avlanırken, bu sayı 2021’de 7 bin tona çıktı. Karides de aynı dönemde 3 bin tondan yaklaşık 5 bin 500 tona yükseldi. Bunların yanı sıra kara midyesi ve mürekkep balığının da avcılığı yapılıyor.

Okumaya Devam Et

İhracat

OTOMOTİV İHRACATINDA LİDER İL BELLİ OLDU

Otomotiv endüstrisinde geçen ay en fazla ihracat gerçekleştiren il, 565 milyon 418 bin dolarla Kocaeli oldu.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye ihracatının 16 yıldır üst üste lider sektörü olan otomotiv endüstrisinin temmuz ayı ihracatı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,5 artışla 2 milyar 51 milyon dolar oldu.

Türkiye ihracatında ikinci sırada yer alan endüstrinin ülke ihracatından aldığı pay ise yüzde 11,1 olarak kayıtlara geçti. TİM verilerinden derlediği bilgilere göre, Kocaeli otomotiv endüstrisi, geçen ay 565 milyon 418 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. İstanbul 544 milyon 119 bin dolarla ikinci ve Bursa 336 milyon 517 bin dolarla üçüncü il olarak kayıtlara geçti.

Otomotivin önemli kentlerinden Sakarya, 223 milyon 526 bin dolar ihracat yaparak listenin dördüncü sırasında konumlanırken, başkent Ankara 85 milyon 354 bin dolarla en fazla dış satım yapan beşinci il oldu. Temmuz 2021’e kıyasla Kocaeli’nin otomotiv ihracatı yüzde 7,1, İstanbul’un ihracatı yüzde 1,7 ve Bursa’nın yüzde 31,5 artarken, Sakarya’nın yüzde 29,7 ve Ankara’nın ihracatı yüzde 5,1 azaldı.

BİRLEŞİK KRALLIK İLK SIRADA

Reklam

Türk otomotiv sanayisinin ihracatında en büyük pazar Birleşik Krallık oldu. Türkiye’den Birleşik Krallık’a temmuz ayında 321 milyon 8 bin dolarlık otomotiv ihracatı gerçekleştirildi.

En fazla otomotiv ihracatı yapılan ülkeler sıralamasında Birleşik Krallık’ı, 293 milyon 925 bin dolarla Almanya, 152 milyon 482 bin dolarla İtalya ve 148 milyon 861 bin dolarla Fransa izledi.

Türkiye’nin ABD’ye otomotiv ihracatı 107 milyon 909 bin dolar, Rusya Federasyonu’na 49 milyon 532 bin dolar ve Ukrayna’ya 13 milyon 338 bin dolar seviyesinde gerçekleşti.

AVRUPA’DA FRANSA HARİÇ ANA PAZARLARA İHRACAT ARTTI

Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre Rusya’ya otomotiv ihracatında yüzde 8, Ukrayna’ya yüzde 31 ve Fransa’ya olan otomotiv ihracatı yüzde 3,5 azalırken, Almanya’ya ihracat yüzde 7,8, Birleşik Krallık’a yüzde 37,6, İtalya’ya yüzde 16,4 ve ABD’ye yüzde 36,4 arttı. Bu yılın Temmuz ayı ile 2021’nin aynı dönemine ilişkin otomotiv sektöründe en çok ihracat yapan iller ve en çok otomotiv ürünü satılan ülkeler şöyle:

Reklam
ILLER20212022DEĞ.
KOCAELI528.072,41565.418,32%7,1
İSTANBUL535.008,02544.119,62%1,7
BURSA255.952,48336.517,24%31,5
SAKARYA317.850,98223.526,51-%29,7
ANKARA89.940,9785.354,75-%5,1
ÜLKE2021 TEM.2022 TEM.DEĞ.
BİRLEŞİK KRALLIK233.304,09321.008,03%37,6
ALMANYA272.706,63293.925,95%7,8
İTALYA130.988,47152.482,57%16,4
FRANSA154.255,26148.861,20-%3,5
ABD79.090,48107.909,25%36,4
RUSYA FEDERASYONU53.812,1149.532,96-%8,0
UKRAYNA19.335,6713.338,11-%31,0
Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.