Türk şirketleri 50 fabrika satın aldı

Türk şirketlerinin yabancı şirket alımları son 5 yılda hız kazandı. Dünya otomotiv devlerine üretim yapan Türk yan sanayi şirketlerinin küresel krizle birlikte hızlanan yurtdışı atağı sürerken, son dönemde 2 milyar doları aşan yatırımla dünyada sahip oldukları fabrika ve tesis sayısı 50’ye ulaştı.

Türk şirketleri 50 fabrika satın aldı

Türk şirketlerinin yabancı şirket alımları son 5 yılda hız kazandı. Dünya otomotiv devlerine üretim yapan Türk yan sanayi şirketlerinin küresel krizle birlikte hızlanan yurtdışı atağı sürerken, son dönemde 2 milyar doları aşan yatırımla dünyada sahip oldukları fabrika ve tesis sayısı 50’ye ulaştı.

07 Ocak 2013 Pazartesi 10:19
Türk şirketleri 50 fabrika satın aldı
Türk otomotiv sanayinin en önemli ayaklarından biri olan ve toplam ihracatın 3’te 1’ini aşan yan sanayi şirketleri yurt dışı yatırım atağını hızlandırdı. Mercedes’ten Volkswagen’e, BMW’den Rolls-Royce’ye kadar hemen hemen tüm dünya otomotiv devleriyle çalışan ve parça üreten Türk şirketlerin yurt dışındaki üretim faaliyetleri küresel krizle birlikte hızlandırdı. Son 2 yılda sadece yurtdışında 2 milyar doları aşan bir yatırıma ve satın almaya ulaşan Türk yan sanayi şirketlerinin yabancı ülkelerdeki pozisyonları hatırı sayılır bir portföye ulaştı. Geçtiğimiz hafta Hema Endüstri’nin Mercedes-Benz’in Almanya Düsseldorf’taki fabrikasını satın almasıyla yeniden gündeme gelen Türk otomotiv yan sanayi şirketleri krizle birlikte neredeyse 5 kıtada fabrika kurmuş durumda. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nden (TAYSAD) elde ettiğimiz verilere göre Türk şirketler tarafından Çin, Amerika, Rusya, Brezilya, Hindistan ve Meksika gibi 25’e yakın ülkede kurduğu tesis sayısı 50’ye yaklaştı. Bunlar sadece TAYSAD’a bildirilen yatırımlar. Bir bu kadar daha bildirilmeyen yatırıml olduğu söyleniyor. Yurt dışı yatırımlar arasında önemli satın almalar da yer alırken, ağırlıklı yöntem ise doğrudan fabrika yatırımları olarak öne çıkıyor. Yurt dışı yatırım trafiği açısından Türk otomotiv tarihinin zirve yaptığı bir dönem yaşandığı belirtilirken, doğrudan yatırımların en yüksek olduğu dönem olarak kabul ediliyor. Türk yan sanayi şirketleri yatırım için genelde gelişmekte olan bölgeleri seçerken, mevcut müşterisinin küresel yatırımlarda da destekçisi olmak için bu bölgelere yatırım yapıyor. Tabii ki gelişmekte olan bölgelerde sunulan yatırım teşvikleri de önemli bir etken. TAYSAD yetkilileri söz konusu yatırımların Türkiye’deki yatırım ortamına bir alternatif olmadığına, bunu destekler nitelikte olduğuna işaret ediyor. Yatırımların hızla artması beklenirken, özellikle müşteri portföyü ve üretilen araç gamları benzer olan bölgelere Türk otomotiv yan sanayisinin yatırımlarının artacağı ifade ediliyor.
Son Güncelleme: 07.01.2013 10:21
Anahtar Kelimeler:
Türk şirketleri
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.