İki yeni yerli modele yatırım yapacaklar

Tofaş, 5 ay içinde iki yeni yerli modelin yatırım kararını açıklayacak. Tasarım ve modelleme çalışmaları devam eden projenin onay sürecinin yakında tamamlanması ve en geç temmuz ayında detaylarının paylaşılması hedefleniyor

İki yeni yerli modele yatırım yapacaklar

Tofaş, 5 ay içinde iki yeni yerli modelin yatırım kararını açıklayacak. Tasarım ve modelleme çalışmaları devam eden projenin onay sürecinin yakında tamamlanması ve en geç temmuz ayında detaylarının paylaşılması hedefleniyor

11 Şubat 2013 Pazartesi 09:20
İki yeni yerli modele yatırım yapacaklar


    Hükümetin ısrarla üzerinde durduğu yerli otomobil konusundaki önemli adreslerden biri olan Tofaş, 5 ay içinde iki yeni yerli modelin yatırım kararını açıklayacak. Tasarım ve modelleme çalışmaları devam eden projenin onay sürecinin yakında tamamlanması ve en geç temmuz ayında detaylarının paylaşılması hedefleniyor. Tofaş CEO’su Kamil Başaran, “Biz bu iki modeli geliştirelim, adını ister Fiat isterse Türk kamuoyu koyar.” ifadelerini kullandı. Başaran’ın verdiği bilgilere göre bu modellerden biri B sınıfı sedan diğeri ise aynı platform üzerinde geliştirilecek farklı bir model olacak. Bursa’da üretime alınacak yeni modeller için öncelik ihracat olurken Doblo ve Minicargo’da olduğu gibi iki modelin her türlü lisans ve fikri mülkiyet hakları Tofaş’ta bulunacak. Bu kuş serisinden sonra binek otomobil sınıfında tüm hakları Türkiye’de olan ilk model olacak.
Kısa bir süre önce 800 sözleşmeli personelle yollarını ayıran ve üretimi iki vardiyaya indiren Tofaş, Avrupa’da krizden çıkılması beklenen 2015 yılı ve sonrası için kolları sıvadı. Ar-Ge’de çalışan sayısının 500’e çıkarılması ilk planlar arasında. Şirketin halen ürettiği Doblo, Minicargo ve Linea’nın yanına ekleyeceği iki yeni modelle ise 400 bin adetlik maksimum kapasiteyi zorlaması hedefleniyor. Tofaş CEO’su Başaran, Tofaş olarak 2013-2015 yılları arasında yeni projeler hayata getirmek için her zamankinden daha fazla çalışacakları bir döneme girildiğini kaydetti. Yeni geliştirilen iki modelle ilgili, “Daha fazla detay vermemiz söz konusu değil. Kan kaybeden Avrupa’da rekabetçi bir konumda olmamızı sağlayacak. Ayrıca Türkiye’nin bölgesindeki diğer pazarları da hedefliyoruz” ifadelerini kullanan Başaran, Tofaş’ın finansal gücünün yerinde olduğunu ve gerektiğinde fabrikadaki kapasiteyi yukarı taşıyacak imkânlara sahip bulunduklarını ifade etti.
Hükümetin kısa bir süre önce genişlettiği teşviklerle ilgili “Kesinlikle büyük bir iş oldu. Teşekkür ediyoruz.” diyen Kamil Başaran, teşviklerin kendilerine cesaret sağlayacağını dile getirdi. Bu yıl 160 milyon dolar yatırım yapacaklarını ifade eden Başaran, “Bu yatırımın içinde 2014 yılı başında ABD’ye göndermeye başlayacağımız RAM Doblo için yapılacak geliştirmeler ve fabrika içindeki diğer iyileştirmeler olacak.” diye konuştu. Fiat’ın zor bir dönemden geçtiğini kaydeden Başaran, yapılan projeksiyonlarda 2016’da Avrupa’da şartların normale dönmüş olmasını hesapladıklarını söyledi.
Kamil Başaran, geçen yıl Fiat’ın Brezilya ve İtalya’dan sonra en büyük üçüncü pazarının Türkiye olduğunu dile getirerek, Avrupa’da satılan her 5 Fiat aracın 1’inin Türkiye’de müşterilerle buluştuğunu kaydetti. Tofaş, geçen yıl 256 bin adet araç üretirken, 154 bin adet araç ihraç etti, iç pazarda 105 bin araç sattı.
Son Güncelleme: 11.02.2013 09:23
Anahtar Kelimeler:
TofaşKamil Başaran
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.