Eta nakliyede çok yönlü kazandıracak

Borusan Lojistik kuruluşu Eta, elektronik taşımacılık ağı ile işyerlerinin nakliye giderlerini düşürürken kamyoncu esnafına daha çok kazandıracak. Sistem,10 numara yağ kullanımının önüne geçip çevreyi de koruyacak.

Eta nakliyede çok yönlü kazandıracak

Borusan Lojistik kuruluşu Eta, elektronik taşımacılık ağı ile işyerlerinin nakliye giderlerini düşürürken kamyoncu esnafına daha çok kazandıracak. Sistem,10 numara yağ kullanımının önüne geçip çevreyi de koruyacak.

05 Mart 2013 Salı 10:07
Eta nakliyede çok yönlü kazandıracak
 

Borusan Lojistik, taşımacılığa yeni anlayışı Eta (Elektronik Taşımacılık Ağı) Taşımacılık ile getirdi. Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç söz konusu sistemle firmaların nakliye giderinin düşürüldüğünü, nakliyecinin kazancının arttığını, bununla birlikte çevre iyileştirmesine katkı sağladıklarını söyledi.
  Gürgenç; Gebze Güzeller OSB, TOSYÖV Kocaeli Destekleme Derneği ve Kobi-Efor Dergisi işbirliğinde gerçekleşen KOBİ’lere destekler konulu panelde yeni uygulamaya dair bilgilendirmede bulundu. Gürgenç halen 1500 kamyoncu ve test müşteriler ile uygulamaya başladıkları sistemin giderek yayılacağını, ilk tanıtım toplantısının ise 5 Mart’ta düzenleneceğini söyledi

“Anlayış değişmezse krizler artar”
Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç panelde yaptığı konuşmada dünyada tüketim alışkanlığının değişmemesi halinde krizlerin giderek artacağını vurguladı. Gürgenç, Türkiye’de lojistik sektöründe 10 şirketin pazar payının yüzde 15-20, trafiğe kayıtlı araç sayısının 800 bin olduğunu belirtti. Kaan Gürgenç mevcut yapılanmada araç sahipliliğinin bireysel olduğunu, sermaye birikiminin olmadığını , teknoloji kullanımının çok sınırlı gerçekleşdiğini ,kontrol ve regülasyonların ise yetersiz kaldığını söyledi.

 

Verimsiz çalışmanın olumsuz etkileri

 

Türkiye’nin küresel rekabetçilik 2012-2013 endeksinde 43’ncü sırada yer aldığını belirten Genel Müdürü Gürgenç, “ Sera gazlarının enerji sektöründen sonra en önde gelen kaynaklarından birisi, ulaştırma sektöründeki CO2 salınımının yüzde 88.7’si karayolu taşımacılığından kaynaklanmaktadır. Karayolu ile ortaya çıkan salınım doğaya 1.5 milyar ağacın kazandırılması ile ancak sıfırlanabilir.Verimsiz çalışma sadece maliyetleri yükseltmekle kalmayıp aynı miktardaki yükün daha fazla araç, daha fazla yakıt,daha fazla trafik ve daha fazla çevre kirliliği ile taşınmasına neden olmaktadır” dedi.


“Eta ilklere imza attı”
Gürgenç, Borusan bünyesinde kurulan Eta Taşımacılık’ın Türkiye’de taşımacılık sektöründe ilklere imza attığına değindi. Mobil teknolojilerle doğru zamanda doğru yerde kamyoncu esnafına ulaşan, aracıları ortadan kaldırıp maliyet avantajı yaratan, 7*24 izlenebilir, sigortalı ve güvenli taşımacılık hizmetinin hedeflendiğini belirten Gürgenç aklıselim olan bu yöntemle hem firmaların nakliye giderlerinin düşürüleceğini, hem de kamyoncu esnafının kazancının arttıralacağını söyledi.

 

“Uygulamaya geçildi”

 

1500 kamyoncu ve test müşteriler ile uygulamaya geçtikleri sistemde paydaşlarının Turkcell, Garanti Bankası ve Shell olduğunu belirten Gürgenç, “Bu işbirlikleri ile araç filosunun yenilenmesinde çok önemli kredi imkanları sağlanacak. Bakım ve onarım zamanında yapılacak. 10 numara yağa karşı kamyoncu esnafına indirimli yakıt edinme olanağı sağlanacak” dedi.

5 Mart’ta İstanbul’da
Bu özellikleri ile Eta’nın Borusan Lojistik’e vereceği zararın göze alınabilecek bir zarar olduğunu dile getiren Gürgenç, “Tamamen Türk mühendisleri tarafından hazırlanan ve bu özelliğiyle gurur duyduğumuz sistemi Shell, Çin’e götürmek istiyor” diye konuştu. Gürgenç, Eta’nın ilk tanıtım toplantısının 5 Mart’ta İstanbul’da yapılacağını sözlerine ekledi.

Son Güncelleme: 05.03.2013 11:38
Anahtar Kelimeler:
Eta
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.