Elektrikli otomobilde hep destek tam destek

Hükümet stratejik sektör olarak belirlediği otomotivde 10 gün aradan sonra yeni bir teşvik daha açıkladı. Elektrikli otomobilin geliştirilmesi için yüzde 100 Ar-Ge desteği geliyor

Elektrikli otomobilde hep destek tam destek

Hükümet stratejik sektör olarak belirlediği otomotivde 10 gün aradan sonra yeni bir teşvik daha açıkladı. Elektrikli otomobilin geliştirilmesi için yüzde 100 Ar-Ge desteği geliyor

25 Şubat 2013 Pazartesi 11:52
Elektrikli otomobilde hep destek tam destek


  Otomotivi stratejik sektör olarak belirleyen hükümet, 10 gün arayla yeni bir teşvik daha açıkladı. Elektrikli otomobil geliştirmeye yönelik yüzde 100 Ar-Ge desteği geliyor. TÜBİTAK öncülüğünde üniversiteler, özel sektör ve kamu Ar-Ge kuruluşları güç birliği yapacak.
Otomotiv sektörüne yönelik teşviklere bir yenisi ekleniyor. 10 gün önce yapılan düzenlemeyle yatırımları cazip hale getiren hükümet, şimdi de elektrikli otomobil geliştirmek için yüzde 100 Ar-Ge desteği sağlayacak. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, TÜBİTAK öncülüğünde üniversitelerin, özel sektör ve kamu Ar-Ge kuruluşlarının güç birliği yapacağını söyledi ve, “Bu sayede elektrikli araçta söz sahibi ülkeler arasına girmeyi hedefliyoruz. Proje kapsamında Bakanlık olarak 5 yıl boyunca toplam 200 elektrikli araç alımını da garanti ediyoruz.” dedi.
Desteklenecek elektrikli araca yönelik projelerin en fazla 4 yıl içinde tamamlanması gerektiğine işaret eden Bakan Nihat Ergün, söz konusu Ar-Ge desteği kapsamında proje tekliflerinin 24 Mayıs 2013’e kadar Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’na (TÜBİTAK) sunulması gerektiğini söyledi. Bakan Ergün, TÜBİTAK üzerinden yapılan çağrı kapsamında üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarının oluşturacağı proje yürütücüsü kuruluşlarının, tasarım, batarya, elektrikli motor ve araç kontrol sistemi gibi araç ekipmanlarını Ar-Ge çalışmaları ile yerli olarak geliştireceğini söyledi. TÜBİTAK’ta yer alan bilgilere göre, ilk maddede elektrikli araca yönelik özgün tasarım, ikinci maddede bataryanın hücre ve bileşenleri, yönetim sistemi gibi detayları, üçüncü maddede aracın hareketini sağlayacak elektrikli motorun kendisi, aktarma organları ve yüksek voltaj bileşenleri, dördüncü maddede ise enerji, araç dinamiği kontrolü, aktif güvenlik, arıza teşhis sistemi, ısıtma soğutma kontrolü ve enerji geri kazanımı gibi maddelerdeki geliştirmeler tam destekle yapılabilecek.
Bakan Nihat Ergün, üretilecek elektrikli aracın hangi segmentte olacağının, yurtiçi ve yurtdışı pazar imkânlarının, rekabet şartlarına göre elektrikli araç üretici kuruluşları tarafından belirleneceğini kaydetti. Ancak aracın şehir içi yaygın kullanıma ve toplu satışa uygun, elektrik tahrikli, en az 4 lastik tekerlekli kara taşıt aracı olacağına değinen Ergün, “TÜBİTAK, sahip olduğu fikri haklarını, aracın Türkiye’de üretilmesi ve 5 yıl süreyle üretim ve satış garantisi verilmesi durumunda üretici kuruluşa devredecek.” bilgisini verdi. Böylece desteklenecek projenin ‘golf aracı’, ‘4 tekerlekli scooter’ gibi dar kapsamlı olamayacağı da netlik kazanmış oldu. 5 yıl boyunca toplam 200 araç alımı garantisi verdiklerini belirten ve yerli elektrikli araçların kamu alımlarında da yer alması için teşvik çalışmalarının etkinleştirileceğini söyleyen Ergün, şunları kaydetti: “Yerli elektrikli araç geliştirilmesi ve üretilmesi ile Türkiye bu alanda adını duyuracak. Aynı zamanda yan sanayi gelişimi ile ekonomimize büyük katkı sağlayacağız. Gelecek proje tekliflerine göre verilecek destek miktarını da belirleyeceğiz. TÜBİTAK desteğiyle kritik ve yeni teknolojilere sahip dünya ile rekabet edebilecek fiyat ve kaliteye sahip araçlar geliştireceğiz. Bu potansiyel bizde var, bu alandaki gücümüzü kullanarak amacımıza ulaşacağız. Geleneksel fosil yakıtlı araç teknolojilerinde kaçırdığımız fırsatı, henüz dünyanın çok başında olduğu bu teknolojide kaçırmak istemiyoruz.”
Son Güncelleme: 25.02.2013 11:54
Anahtar Kelimeler:
Nihat ErgünTÜBİTAK
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.