REÇETESİ MARKA GÜCÜ

Çimsa, yılın ilk yarısında cirosunu geçen yıla göre 2 katına çıkartarak 1,6 milyar TL’ye, net kârını ise 580 milyon TL’ye çıkardı. Çimsa Genel Müdürü Umut Zenar, “Başarımızı, uluslararası bir marka olmaya ve katma değerli ürünlerimizle farklılaşmaya borçluyuz” dedi.

REÇETESİ MARKA GÜCÜ

Çimsa, yılın ilk yarısında cirosunu geçen yıla göre 2 katına çıkartarak 1,6 milyar TL’ye, net kârını ise 580 milyon TL’ye çıkardı. Çimsa Genel Müdürü Umut Zenar, “Başarımızı, uluslararası bir marka olmaya ve katma değerli ürünlerimizle farklılaşmaya borçluyuz” dedi.

04 Kasım 2021 Perşembe 15:45
REÇETESİ MARKA GÜCÜ

Dünyanın lider beyaz çimento oyuncularından biri olan Sabancı Holding iştiraki Çimsa, yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre, cirosunu yüzde 92 artırarak 854 milyon TL’den 1 milyar 641 milyon TL’ye çıkardı. Net kârını ise 38 milyon TL’den 580 milyon TL’ye yükseltti. Çimsa Genel Müdürü Umut Zenar, şirketin ilk 6 aylık finansal sonuçlarını değerlendirirken, “Sabancı Holding ve Çimsanın, uluslararası gücü ve vizyonundan yola çıkarak çimento sektöründe küresel alanda faaliyet gösterdiğimiz her yerde, her zaman sürdürülebilir büyüme hedefiyle çalışmaya devam ediyoruz. Türkiye’nin en büyük çimento sanayicilerinden biri olan şirketimiz, beyaz çimento sektörünün de önde gelen uluslararası oyuncularından biri. Çimsa, bu lider pozisyonunun gereği olarak hem operasyonel sonuçlarındaki başarısını artırmaya devam etmekte hem de kamuoyu ile paylaştığımız stratejik önceliklerini hayata geçirmektedir. Çimsa, pazar odaklı yaklaşımı ve geniş dağıtım ağıyla müşterilerinin ürün ve hizmet ihtiyaçlarını eksiksiz ve zamanında karşılamaktadır” diye konuştu.

BU ÜRÜNLERLE FARKLILAŞTI

2021’in yalnızca karlılık anlamında değil, bilanço yönetimi anlamında da oldukça başarılı adımların atıldığı bir yıl olduğunu söyleyen Zenar, “Güçlü operasyonel karlılığımız ve aldığımız stratejik aksiyonlar neticesinde, geçen yılın aynı döneminde 1,3 milyar TL olan konsolide net finansal borcumuz 665 MTL seviyesine gerilemiştir. Bu büyük başarıda, Çimsa olarak özellikle son dönemde attığımız stratejik adımlar etkili oldu. Uluslararası bir marka olarak; beyaz çimento, CAC gibi katma değerli ürünlerimizle farklılaştık. Yurt dışı operasyonlarımızda yaptığımız iyileştirmelerle, ABD Houston’daki yatırımımız verimliliğini artırırken, İspanya, İtalya, Almanya, KKTC ve Rusya’daki işletmelerimiz de bizi memnun eden sonuçlara ulaştı” şeklinde konuştu.

PAZAR GÜCÜNE İSPANYOL KATKISI

Zenar, şöyle konuştu: “Şirketimizin ve ana ortağımız Hacı Ömer Sabancı Holding A.Ş.'nin operasyonel ve finansal güçlerini birleştirerek Cimsa Sabanci Cement BV'nin kurulmasının, olumlu finansal etkilerini de yarıyıl sonuçlarında hissedarlarımızla paylaşmanın mutluluğunu duyuyoruz. Sabancı Topluluğunun son yıllarda yaptığı en büyük uluslararası satın almalardan biri olan İspanya Buñol’ü, 155,2 milyon dolara devralmasıyla birlikte global arenadaki pozisyonunu daha da güçlendiren Çimsa, küresel bir oyuncu olarak gelecek dönemde de benzer bir ivme ile büyümeye devam edecek.”

DAĞITIM AĞI GENİŞ

Sabancı Holding iştiraki olan Çimsa ve 1972 yılında Mersin’de kurulan Çimsa bugün Mersin, Eskişehir, Kayseri, Niğde, Afyonkarahisar’da bulunan 5 entegre fabrikası ve Ankara’da bulunan öğütme tesisiyle üretim faaliyetlerini yürütüyor. Beyaz çimento alanında dünyanın lider markalarından biri olan Çimsa; pazar odaklı yaklaşımı ve geniş dağıtım ağıyla müşterilerinin ürün ve hizmet ihtiyaçlarını eksiksiz ve zamanında karşılamaktadır. Paydaşlarının güvenilir bir iş ortağı olarak, gelecek nesillere uzanacak yaşam alanları ve altyapıları için gerekli malzemeleri sağlıyor. Çimsa, gri çimentonun yanı sıra ürettiği beyaz çimento ve kalsiyum aluminat çimentosu gibi özel ürünlerle de inovasyon konusunda Türkiye çimento ve yapı malzemeleri sektörüne öncülük ediyor. Tüm paydaşlarına değer yaratan ve karlı büyümeye odaklanan Çimsa, bunu gelecekte de sürdürmeyi hedefliyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.