Babayiğitlik sırası sektörde

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan otomotiv sektörüne yeni düzenlemeler ile yiğitlik yaptıklarını, babayiğitlik sırasının sektörde olduğunu belirtip yatırım çağrısını tekrarladı

Babayiğitlik sırası sektörde

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan otomotiv sektörüne yeni düzenlemeler ile yiğitlik yaptıklarını, babayiğitlik sırasının sektörde olduğunu belirtip yatırım çağrısını tekrarladı

16 Şubat 2013 Cumartesi 09:57
Babayiğitlik sırası sektörde


   Ekonomi Bakanı
Zafer Çağlayan, otomotiv sektöründeki teşvik sistemine ilişkin düzenlemelere ve desteklere işaret ederek yatırım çağrısını yeniledi. Bakanlık olarak yeni düzenlemelerle sektöre karşı bir yiğitlik yaptıklarını dile getiren Çağlayan bu yiğitliğe karşın babayiğitlik sırasının sanayici ve yatırımcılarda olduğunu dile getirdi.
‘Yeni Teşvikler Işığında Otomotivde Yeni Hedefler’ konulu toplantıda geçen yıl 20 Haziran’da açıklanan yeni teşvik mevzuatı kapsamında otomotiv sektörü için düzenlenen yatırım teşvik belgelerinin 2011 yılı ile karşılaştırıldığında, öngörülen sabit yatırım tutarının yüzde 28 arttığına dikkat çeken Bakan Çağlayan konuşmasını şöyle sürdürdü: “2009 yılı ağustos ayından 2013 yılı ocak ayı sonuna kadar olan dönemde, Bakanlık olarak otomotiv sektörü için 14’ü ana sanayi, 407’si yan sanayi olmak üzere toplam 421 yatırım projesi için teşvik belgesi düzenledik. Bu belgeler kapsamında ise 12.3 milyar lira tutarında yatırım yapılacağı ve yaklaşık 27 bin kişilik istihdam yaratılması taahhüt edildi. Resmi Gazete’de yayınlanarak yeni bir yol haritasının oluştuğu teşvik sistemi son derece önemli kazanımlar getirecek.”
Yapılan düzenlemelerle, ‘Evet Türkler de bunu yapabilir’ imajı verecek olan önemli bir çalışmayı sektör temsilcileriyle birlikte gerçekleştireceklerini belirten Zafer Çağlayan şunları söyledi: “Otomotiv sektörü 2023 yılında 4 milyon adetlik yıllık üretimi ve 3 milyon araç ihracı ile 75 milyar dolarlık ihracat geliri hedefliyor. Ana sanayi ve yan sanayinin önemli temsilcileriyle tek tek görüşeceğim ve bu noktadan sonra artık neler yapacaklarını, neler yapılması gerektiğini dinleyeceğim. Sektörde yeni bir yol haritası koyduğumuz döneme yine sizlerle birlikte gireceğiz.”
2012-2011 yılları arasında cari açıktaki yaklaşık 28 milyar dolarlık iyileşmenin 23.5 milyar dolara yakınının ihracat artışından kaynaklandığını anlatan Zafer Çağlayan, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bazı arkadaşlarımın dediği gibi sıkı para politikasının etkilerinden değil, bu ihracatın artması ithalatın azalmasından dolayı ortaya çıkan bir sonuçtur. Biz hükümet olarak ihracatı yapan taraf değiliz. Buldozer gibi sizlerin önünüzdeki engelleri açıp, çalışıyoruz. İhracatı yapan sizlersiniz.”
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Kudret Önen, teşvik düzenlemesine ilişkin, bu düzenlemeyle sektörde planlanan birçok yatırımın artacağına ve en kısa sürede hayata geçeceğine inandığını belirterek, “Uzun süredir beklediğiniz bu önemli haber otomotiv sanayicileri olarak bizleri çok heyecanlandırdı” dedi.  Bakan Çağlayan otomotiv sektörü aktörlerinin kendisine söylediği ‘Otomotiv Bakanı’ hitabına, “Böyle bir sektöre, ihracatın lokomotifi, üretimde, teknolojide, istihdamda, çok önemli role sahip olan sektöre, ben bakan olarak değil, hizmetçi olarak bile hizmet etmeye hazırım. Fakat sektörün yağa değil teşvike ihtiyacı var” cevabını verdi.

Teşvikte neler yenilendi
YATIRIM teşvik sisteminde gerçekleştirilen revizyonla birlikte asgari 300 milyon lira tutarındaki ana sanayi yatırımları, 75 milyon lira tutarındaki motor yatırımları, 20 milyon lira tutarındaki motor aksamları, aktarma organları ve bunların aksamları ile otomotiv elektroniğine yönelik yatırımları öncelikli yatırımlar kapsamına alarak, 5’inci bölgede uygulanan desteklerden faydalanmalarına imkan sağlandı.
Ana sanayi yatırımlarını büyük ölçekli yatırımlar kapsamına almak için gereken asgari yatırım büyüklüğü 250 milyon liradan 200 milyon liraya, yan sanayi yatırımları için 100 milyon liradan 50 milyon liraya indirildi.
Yatırımı olan otomotiv firmalarına A, B ve C segmentlerdeki araçları gümrüksüz ithal etme imkânı tanındı.
KDV istisnası, gümrük vergisi muafiyeti, 7 yıl süreyle sigorta primi işveren hissesi desteği alması sağlanacak.
1. ve 2. bölgelerde vergi indirimi desteği için yatırıma katkı oranı yüzde 15-20 iken, sektör yatırımları için artık bu oran yüzde 40 olacak.
Son Güncelleme: 16.02.2013 10:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.