Bizi Takip Edin
movenpick

İhracat

ÇİN’E BEYAZ ET İHRACATIMIZ YÜZDE 353 ARTTI!

Beyaz et ihracatında büyük potansiyel barındıran Çin’de yüksek artış yakalandı. Çin’e yapılan beyaz et ihracatı haziran itibarıyla son 12 ayda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara çıktı.

Yayınlandı

Tarih

Çin’e beyaz et ihracatı haziran itibarıyla yıllık bazda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara yükseldi.

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nden (İSHİB) yapılan açıklamaya göre, su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü Çin’de kanatlı ürün ihracatını büyütüyor.

Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün ihracatı ilk yarıda yüzde 34 artışla 2 milyar 52 milyon dolara yükseldi. İlk 6 ayda en çok ihraç edilen üç ürün tavuk eti, süt kreması ve levrek oldu.

Tavuk eti ihracatı yüzde 54 artışla 248 milyon dolara, süt kreması yüzde 86 yükselişle 133 milyon dolara, levrek ise yüzde 17 artışla 131 milyon dolara ulaştı.

ÇİN’E BEYAZ ET İHRACATINDA ARTIŞ

Reklam

Beyaz et ihracatında büyük potansiyel barındıran Çin’de yüksek artış yakalandı. Çin’e yapılan beyaz et ihracatı haziran itibarıyla son 12 ayda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara çıktı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, Çin’in dünyada tavuk eti sektöründe en fazla ithalat yapan ülkelerin başında geldiğini belirterek, bu ülkeye yönelik Ticaret Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı iş birliğinde yürüttükleri çalışmalardan sonuç alındığını ve pazarın Türkiye’ye açıldığını anımsattı.

Firmaların Çin’e ihracat yapmak için başvurularını ilettiğini fakat Çinli heyetlerin yapacağı tesis ziyaretlerinin salgın koşulları ve seyahat kısıtlamaları sebebiyle ertelendiğini kaydeden Sezer, “Çin’e kanatlı ihracatı yetkisi bir firmaya verilmesine rağmen, bu ülkeye ihracatta ciddi bir artış yaşanıyor. Söz konusu ihracat izinlerinin tüm firmalar tarafından alınmasıyla önümüzdeki dönemde Çin’e olan beyaz et ihracatımız katbekat artmaya devam edecek.” ifadelerini kullandı.

“İHRACATA KAPALI PAZARLARA YÖNELİYORUZ”

Müjdat Sezer, ihracatta 380,5 milyon dolarla Irak’ın ilk sırada geldiğini, onu 101,9 milyon dolarla İtalya’nın, 100,6 milyon dolarla Rusya’nın, 89,5 milyon dolarla Hollanda’nın izlediğini bildirdi.

Reklam

Birlik olarak ihracata kapalı pazarlara yöneldiklerini, bu sayede dünya standartlarındaki kalite ve teknolojiyle üretilen ürünleri tüm dünyaya ulaştırmayı hedeflediklerini anlatan Sezer, şu açıklamalarda bulundu: “Bunun için öncelikle bürokratik çalışmalarla bu pazarların açılmasını, serbest ticaret anlaşması yapılması gereken ülkeleri belirleyerek gümrük vergilerinin sıfırlanmasını sağlamak üzere bakanlıklarımızla görüşme halindeyiz. Diğer taraftan, katma değeri daha yüksek ürünlerin ihracatına ağırlık verilmesi, AB gibi en önemli hedef pazarın ihracatımıza açılarak sektöre kazandırılması büyük önem arz ediyor. Türkiye, Avrupa’ya su ürünleri gönderebiliyor hatta Avrupa’da tüketilen her 4 balıktan biri Türk balığı diyebiliriz. Hedefimiz kanatlı ürünleri ihracatı için de benzer bir başarı gerçekleştirmek.”

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

İhracat

TÜRKİYE’DEN ALMANYA’YA İHRACAT REKORU KIRILDI

Türkiye’nin Almanya’ya ihracatı, 11 milyar 121 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-temmuz rakamına ulaştı.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye’nin Almanya’ya ihracatı, 11 milyar 121 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-temmuz rakamına ulaştı.

İhracatta “alternatif pazar” stratejisini başarıyla sürdüren Türkiye, ana pazarlarına yaptığı dış satımda da rekorlara imza atmayı sürdürüyor.

Türkiye’nin ihracatta lokomotif pazarı olan Almanya’dan Türk ürünlerine rekor talep gelmeye devam ediyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye’nin Almanya’ya ihracatı 11 milyar 121 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-temmuz rakamına ulaştı. Böylece Almanya, Türkiye’nin en fazla dış satım yaptığı pazar olmayı sürdürdü.

Türkiye’nin Almanya’ya yaptığı ihracat, yılın 7 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,4 arttı. Almanya’nın, Türkiye’nin gerçekleştirdiği dış satımdaki payı da yüzde 7,7 oldu.

Reklam

Almanya’yı, 8 milyar 485 milyon dolarla ABD, 7 milyar 108 milyon dolarla Birleşik Krallık, 6 milyar 723 milyon dolarla İtalya ve 5 milyar 575 milyon dolarla Irak izledi.

Türkiye’nin ihracatı, ABD’ye yüzde 24,6, Birleşik Krallık’a yüzde 2,4, İtalya’ya yüzde 15 ve Irak’a yüzde 23,1 artış kaydetti.

OTOMOTİV SANAYİ İLK SIRADA

Yılın 7 ayında Almanya’ya en fazla ihracatı 2 milyar 505 milyon dolarla otomotiv endüstrisi gerçekleştirdi.

Otomotiv endüstrisini, 2 milyar 189 milyon dolarla hazır giyim ve konfeksiyon, 1 milyar 271 milyon dolarla demir ve demir dışı metaller, 809 milyon 510 bin dolara kimyevi maddeler ve mamulleri, 763 milyon 672 bin dolarla elektrik ve elektronik sektörleri takip etti.

Reklam

Ülkeye en az dış satımı 4 milyon 131 bin dolarla gemi yat ve hizmetleri, 5 milyon 310 bin dolarla diğer sanayi ürünleri, 5 milyon 320 bin dolarla tütün, 9 milyon 389 bin dolarla süs bitkileri ve mamulleri, 23 milyon 320 bin dolarla zeytin ve zeytinyağı sektörleri yaptı.

EN FAZLA ARTIŞ DEMİR VE DEMİR DIŞI METAL SANAYİDE

Almanya’ya miktar bazında en fazla ihracat artışını 439 milyon 96 bin dolarla demir ve demir dışı metaller sektörü gerçekleştirdi. Bu sektörü, 295 milyon 937 bin dolarla hazır giyim ve konfeksiyon, 123 milyon 24 bin dolarla çelik, 103 milyon 857 bin dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri, 72 milyon 485 bin dolarla makine ve aksamları izledi.

Yılın 7 ayında Almanya’ya çelik sektörü 523 milyon 626 bin dolar, makine ve aksamları sektörü 577 milyon 488 bin dolar tutarında dış satım yaptı.

Ülkeye yaş meyve ve sebze sektörünün ihracatı 33 milyon 416 bin dolar azalarak 153 milyon 53 bin dolara, fındık ve mamulleri sektörünün ihracatı da 23 milyon 512 bin dolar düşüşle 235 milyon 636 bin dolara geriledi.

Reklam
Okumaya Devam Et

İhracat

TÜRKİYE, SU ÜRÜNLERİ ZENGİNLİĞİNİ DÜNYAYA İHRAÇ EDİYOR

Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci, Türkiye’nin su ürünleri ihracatının 20 yılda yaklaşık 25 katına çıktığını açıkladı.

Yayınlandı

Tarih

Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci, Türkiye’nin su ürünleri ihracatının 20 yılda yaklaşık 25 katına çıktığını belirterek, “2021’de gümrük tarife ve istatistik kodları temelinde 211 kalem su ürünü ihracatı yapılmıştır. 2001’de 168 su ürünü ihraç edilmişti.” dedi.

Kirişci, Türkiye’nin su ürünleri sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Su ürünleri üretiminin geçen yıl 799 bin 851 ton olarak gerçekleştiğini belirten Kirişci, “Bu üretimin 471 bin 686 tonu yetiştiricilikten geriye kalan 328 bin 165 tonu ise avcılıktan sağlanmıştır. Toplam su ürünleri üretiminde avcılığın payı yüzde 41 iken, yetiştiriciliğin payı ise yüzde 59 olmuştur.” dedi.

Kirişci, 2001’de ise gerçekleştirilen 594 bin 977 ton toplam su ürünleri üretiminin 527 bin 733 tonunun avcılıktan, 67 bin 244 tonunun yetiştiricilikten sağlandığı bilgisini paylaştı.

“ÜLKEMİZ SU ÜRÜNLERİ DIŞ TİCARETİNDE NET İHRACATÇI BİR ÜLKEDİR”

Reklam

Sektördeki üretim ve işleme teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak, su ürünleri ihracatında da önemli artışlar görüldüğüne dikkati çeken Kirişci, şu değerlendirmelerde bulundu: “2001’de 54 milyon 487 bin 312 dolar olan su ürünleri ihracatımız, 2021 sonu itibarıyla yaklaşık 25 katına çıkarak 1 milyar 376 milyon 291 bin 922 dolara yükselmiştir. 2023 ihracat hedefimiz olan 1 milyar dolara 4 yıl önce 2019 yılında ulaşılmıştır. Yeni 2023 hedefi, 1,5 milyar dolar olarak güncellenmiştir.

Ülkemiz su ürünleri dış ticaretinde net ihracatçı bir ülkedir. 2021’de deniz ve iç sularda üretilen su ürünlerimiz sahip olduğu kalite, lezzet ve yüksek standart sebebiyle başta AB ülkeleri olmak üzere aralarında ABD, Rusya, Çin, Japonya ve Kore gibi ülkelerin bulunduğu 106 ülkeye ihraç edilmiştir. Toplam su ürünleri ihracatının yüzde 55’i ise AB ülkelerine yapılmıştır.”

Kirişci, geçen yıl en fazla su ürünleri ihracatının 217,1 milyon dolar ile Rusya’ya yapıldığına işaret etti. Bu ülkeyi, 162,4 milyon dolarla İtalya’nın izlediğini aktaran Kirişci, diğer ülkelerin ise 141,5 milyon dolarla Birleşik Krallık, 124,3 milyon dolarla Hollanda ve 99,5 milyon dolarla Yunanistan şeklinde sıralandığını söyledi.

Geçen yıl ihraç edilen su ürünlerinin parasal değer olarak yüzde 95’inin taze, soğutulmuş, dondurulmuş, konserve edilmiş balık ve türevlerinden oluşurken yüzde 5’inin karides, ıstakoz, kalamar, midye gibi kabuklu, yumuşakça, çift kabuklu yumuşakçalardan oluştuğu bilgisini veren Kirişci, şunları kaydetti: “2021’de gümrük tarife ve istatistik kodları temelinde 151 kalem balık ve balık türevleri, 60 kalem balıklar dışında kalan su ürünleri olmak üzere toplam 211 kalem su ürünü ihracatı yapılmıştır. 2001 yılında ise gümrük tarife ve istatistik kodları temelinde 168 su ürünü ihraç edilmişti. Bu ürünlerin 125’i balık ve balık türevlerinden, 43’ü balıklar dışında kalan su ürünlerinden oluşmuştu.”

EN ÇOK KUM MİDYESİ AVLANIYOR

Reklam

Türkiye denizlerinde en çok avlanan balık hariç su ürünü kum midyesi olarak öne çıktı. 20 yıl içerisinde değişen oranlarda avlanan kum midyesi, 61,2 bin ton ile 2012’de rekor sayıya ulaştı. Geçen yıl ise 16 bin 824 ton kum midyesi avlandı.

Deniz salyangozu ise 2001’de 2 bin 650 ton avlanırken, bu sayı 2021’de 7 bin tona çıktı. Karides de aynı dönemde 3 bin tondan yaklaşık 5 bin 500 tona yükseldi. Bunların yanı sıra kara midyesi ve mürekkep balığının da avcılığı yapılıyor.

Okumaya Devam Et

İhracat

OTOMOTİV İHRACATINDA LİDER İL BELLİ OLDU

Otomotiv endüstrisinde geçen ay en fazla ihracat gerçekleştiren il, 565 milyon 418 bin dolarla Kocaeli oldu.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye ihracatının 16 yıldır üst üste lider sektörü olan otomotiv endüstrisinin temmuz ayı ihracatı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,5 artışla 2 milyar 51 milyon dolar oldu.

Türkiye ihracatında ikinci sırada yer alan endüstrinin ülke ihracatından aldığı pay ise yüzde 11,1 olarak kayıtlara geçti. TİM verilerinden derlediği bilgilere göre, Kocaeli otomotiv endüstrisi, geçen ay 565 milyon 418 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. İstanbul 544 milyon 119 bin dolarla ikinci ve Bursa 336 milyon 517 bin dolarla üçüncü il olarak kayıtlara geçti.

Otomotivin önemli kentlerinden Sakarya, 223 milyon 526 bin dolar ihracat yaparak listenin dördüncü sırasında konumlanırken, başkent Ankara 85 milyon 354 bin dolarla en fazla dış satım yapan beşinci il oldu. Temmuz 2021’e kıyasla Kocaeli’nin otomotiv ihracatı yüzde 7,1, İstanbul’un ihracatı yüzde 1,7 ve Bursa’nın yüzde 31,5 artarken, Sakarya’nın yüzde 29,7 ve Ankara’nın ihracatı yüzde 5,1 azaldı.

BİRLEŞİK KRALLIK İLK SIRADA

Reklam

Türk otomotiv sanayisinin ihracatında en büyük pazar Birleşik Krallık oldu. Türkiye’den Birleşik Krallık’a temmuz ayında 321 milyon 8 bin dolarlık otomotiv ihracatı gerçekleştirildi.

En fazla otomotiv ihracatı yapılan ülkeler sıralamasında Birleşik Krallık’ı, 293 milyon 925 bin dolarla Almanya, 152 milyon 482 bin dolarla İtalya ve 148 milyon 861 bin dolarla Fransa izledi.

Türkiye’nin ABD’ye otomotiv ihracatı 107 milyon 909 bin dolar, Rusya Federasyonu’na 49 milyon 532 bin dolar ve Ukrayna’ya 13 milyon 338 bin dolar seviyesinde gerçekleşti.

AVRUPA’DA FRANSA HARİÇ ANA PAZARLARA İHRACAT ARTTI

Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre Rusya’ya otomotiv ihracatında yüzde 8, Ukrayna’ya yüzde 31 ve Fransa’ya olan otomotiv ihracatı yüzde 3,5 azalırken, Almanya’ya ihracat yüzde 7,8, Birleşik Krallık’a yüzde 37,6, İtalya’ya yüzde 16,4 ve ABD’ye yüzde 36,4 arttı. Bu yılın Temmuz ayı ile 2021’nin aynı dönemine ilişkin otomotiv sektöründe en çok ihracat yapan iller ve en çok otomotiv ürünü satılan ülkeler şöyle:

Reklam
ILLER20212022DEĞ.
KOCAELI528.072,41565.418,32%7,1
İSTANBUL535.008,02544.119,62%1,7
BURSA255.952,48336.517,24%31,5
SAKARYA317.850,98223.526,51-%29,7
ANKARA89.940,9785.354,75-%5,1
ÜLKE2021 TEM.2022 TEM.DEĞ.
BİRLEŞİK KRALLIK233.304,09321.008,03%37,6
ALMANYA272.706,63293.925,95%7,8
İTALYA130.988,47152.482,57%16,4
FRANSA154.255,26148.861,20-%3,5
ABD79.090,48107.909,25%36,4
RUSYA FEDERASYONU53.812,1149.532,96-%8,0
UKRAYNA19.335,6713.338,11-%31,0
Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.