Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), 5’inci verimlilik projesi olan İş Mükemmelliği Grup 3 Projesi’nin gelişim ve değerlendirme toplantısını katılımcı firmalarla birlikte sanal platformda gerçekleştirdi. Ocak 2020’de başlatılan ve Ticaret Bakanlığı’nın da Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Tebliği kapsamında desteklediği projenin birinci etabında katılımcı firmalar, 5,3 milyon TL tutarında iyileşme sağladı.
KALİTESİZLİK MALİYETİNDE AZALMA
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, İş Mükemmelliği Grup 3 Projesi ile israfların azaltılarak maliyetlerin iyileştirilmesini sağlamaya çalıştıklarını vurguladı. Kanca, “Sürecin sonunda projeyi başarıyla tamamlayan firmalar, küresel piyasa koşullarında daha güçlü, esnek ve dayanıklı yapıda rekabet edebilecek ve tedarik zincirinde elde edilen kazançlarla, gerek mevcut yatırımların, gerekse gelecek yatırımların geri dönüşümünü artırabilecek. Firmalar proje sayesinde; kalitesizlik maliyetinde azalma, stok devir oranında artış, proje yönetiminde ve iş güvenliğinde iyileşme sağlayacak” dedi.
“BÜYÜK DÖNÜŞÜMLER ÇOK KOLAY OLMUYOR”
“KÜMELER İÇERİSİNDE ÖRNEK BİR PROJE”
Ticaret Bakanlığı İhracat Uzmanı Zeynep Sezen, projenin kümelenme projelerinde örnek teşkil ettiğine dikkat çekti. Sezen; “URGE projeleri uluslararası rekabetçiliği geliştirilmesi ve desteklenmesi tebliği çerçevesinde yürütülen projelerdir. Firmalarımızın küçüklü büyüklü bir araya gelerek kümelenme mantığı çerçevesinde rekabetçilik gücünü arttırarak kendilerini geliştirmelerini hedefliyoruz. Bu projede TAYSAD çatısı altında otomotiv sektörü kümesi oluşturuldu ve projenin başarıyla yürütüldüğünü görmekten mutluluk duyuyorum” açıklamasında bulundub
3 FAZDA GÖZLE GÖRÜLÜR GELİŞİM
TAYSAD İş Mükemmelliği UR-GE Grup 3 Projesi’nin uygulama çalışmalarını yürüten ve proje hakkında bilgi veren İdealkoç Genel Müdürü Ömer Faruk Tezcan ise projenin birbirine bağımlı 3 fazdan oluştuğunu belirterek şunları söyledi:
“1’inci faz temel eğitim. Yalın araçları nasıl kullanırız? Bu araçlar ne işe yarar? Hangi durumda hangi araç kullanılır ya da kullanılamaz konusunda eğitimler ve danışmanlıktan oluşuyor. 2’inci faz, bu süreçte yetiştirdiğimiz arkadaşların, iç danışmanların ve proje liderlerinin, firmanın geri kalan tarafına çalışmaları yaygınlaştırması ve paralelinde de ürün geliştirme süreçleri ve mavi yaka organizasyonlarıyla alakalı çalışmaları kapsıyor. 3’üncü ve son faz ise, artık icraatta bir noktaya gelindiğinde bunun topyekûn bir hareket haline gelmesi ve hedeflerle yönetim dediğimiz modülün devreye alınmasından oluşuyor. Geçtiğimiz yıl tamamlanan Grup 2 projemizdeki 11 firmanın, yaklaşık 1,5 yıllık proje süresince yaptıkları iyileştirmelerle sağladıkları fayda yaklaşık 16 milyon TL seviyesinde idi. 2020 Ocak ayında başlayan Grup 3 Projemizde ise TAYSAD üyesi 10 firma, pandemiye rağmen projenin sadece ilk fazında yaptıkları çalışmalarıyla 5,3 milyon TL’lik kazanç elde etmiş oldu.”