AR-GE’YE 24 MİLYON LİRA AYIRDI

Tohumculuk ve bitki ıslahı sektöründe AR-GE faaliyetleri yürüten MAY Tohum, 2020-21 sezonu için AR-GE bütçesini 24 milyon lira olarak belirledi.

AR-GE’YE 24 MİLYON LİRA AYIRDI

Tohumculuk ve bitki ıslahı sektöründe AR-GE faaliyetleri yürüten MAY Tohum, 2020-21 sezonu için AR-GE bütçesini 24 milyon lira olarak belirledi.

11 Aralık 2020 Cuma 15:54
AR-GE’YE 24 MİLYON LİRA AYIRDI

Yürüttüğü AR-GE faaliyetlerinde verimlilik, ürün kalitesi ve değişken iklim koşullarına, kuraklığa, hastalıklara dayanıklılık unsurlarına odaklanan MAY Tohum, ıslahını gerçekleştirdiği çeşitleri ve tohum teknolojisini 40'ın üzerinde ülkeye ihraç ederek, Türk tarım sektörüne katma değer sağlıyor. Yıllık cirolarının yüzde 9'unu AR-GE için ayırdıklarını ifade eden MAY Tohum Yönetim Kurulu Eş Başkanı Hamdi Çiftçiler, "Hızla artan dünya nüfusunun karşısında azalan tarım alanları ve iklimsel sorunlar, tohumluk ve bitki ıslahı sektöründeki mevcut zorlu global rekabet koşulları, AR-GEve nitelikli tohum ıslahına yatırım yapmayı elzem kılıyor. Katma değeri yüksek tohum çeşitlerinin ıslahı için AR-GEve inovasyona yatırım, önceliğimiz oldu. Türkiye'de, tohumculuk ve bitki ıslahı sektöründe AR-GE için açık ara en yüksek bütçeyi ayıran Türk firmasıyız. 2019-20 sezonu AR-GE harcamalarımız 22,5 milyon lira olurken, 2020-21 sezonundaki AR-GE bütçemiz 24 milyon liradır. Bu da gerek yurt içinde gerek uluslararası pazarda bizi rekabet gücü yüksek bir firma olarak öne çıkartıyor" diye konuştu.

CİROSUNUN YÜZDE 35'İNİ İHRACAT VE LİSANS GELİRLERİNDEN

MAY markası ile ihracata 2005 yılında başladıklarını, bugün gelinen noktada cironun yüzde 35'ini ihracat ve lisans gelirlerinin oluşturduğunu söyleyen Hamdi Çiftçiler, 2021'de bu oranı yüzde 40'a, orta vadede ise yüzde 50'ye çıkartmayı hedeflediklerinin bilgisini verdi. Çiftçiler, "İhracat rakamlarımız her geçen yıl artıyor. 2020 yılında, ihracat rakamlarımızı yüzde 31 arttırarak, hedeflerimizin üzerinde bir gerçekleşme sağladık” dedi. Geliştirdikleri çeşitleri Avrupa Birliği, Karadeniz Kuşağı, Orta Doğu, Orta Asya ve Afrika'ya kadar olan coğrafyada tanıtarak, pazarlama ve satış faaliyetleri gerçekleştirdiklerini anlatan Çiftçiler “Bbugün MAY markası altında yer alan 200'den fazla uluslararası tescilli ticari çeşitlerimizi, 40'ı aşkın ülkeye ihraç ederek, ülkemizin en başarılı ihracatçıları arasında yer alıyoruz” diye konuştu.

“PROFESYONEL ÜRETİCİLER TARAFINDAN TERCİH EDİLİYORUZ”

Mısır ve pamuk türünde, son iki yıldır yaptıkları çalışmalar neticesinde ABD GDO'suz tohum pazarında ürünlerini tanıtmayı başardıklarını kaydeden Çiftçiler “Profesyonel üreticiler tarafından tercih ediliyoruz. Tatlı mısır türünde ise, AB, Orta Doğu, Rusya, Ukrayna'dan Orta Asya'ya kadar geniş bir coğrafyaya ihracat yapıyoruz. Tatlı mısır tohumculuğunda Çin ve Hindistan'dan, Güney Amerika'ya kadar geniş bir coğrafyaya ihracat yapmak üzere de çalışmalarımızı sürdürüyoruz" açıklamasında bulundu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.