Bizi Takip Edin
movenpick

Ar-Ge

AKİŞ GYO, 2021 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU’NU YAYIMLADI

Akiş GYO, 2021 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Raporda şirketin faaliyetlerinin çevresel, sosyal ve yönetsel etkilerinin yanında, bu alanlarda geliştirdiği topluma duyarlı, inovasyon ve dijitalleşme odaklı uygulamaları açıklandı.

Yayınlandı

Tarih

Akiş GYO üçüncü kez yayımladığı “Sürdürülebilirlik Raporu” ile faaliyetlerinin çevresel, sosyal ve yönetsel etkilerinin yanında, bu alanlarda geliştirdiği topluma duyarlı, inovasyon ve dijitalleşme odaklı uygulamalarını açıkladı. 1 Ocak 2021-31 Aralık 2021 arası operasyonlarını kapsayan rapor, şirketin gerçekleştirdiği faaliyetlerin sürdürülebilirlik boyutlarını ve şirketin döngüsel ekonomiye katkısını ve aynı zamanda şirketin katılımcısı olduğu Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin İlerleme Bildirim Raporu niteliğinde bir analizi de ortaya koyuyor.

Akiş GYO Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda; Kurumsal Yönetişim, Dijitalleşme ve İnovasyon, İklim Değişikliği ile Mücadele, Müşteri Memnuniyeti, Çalışma Hayatı, İş Sağlığı ve Güvenliği ile Toplumsal Gelişime Katkı ana başlıklarında sürdürülebilir değer oluşturmaya odaklanırken hızla gelişen teknolojiye uygun süreç ve yöntemler geliştiriyor.

ÖNEMLİ ÇALIŞMALARA İMZA ATTIK

Üçüncü kez yayımlanan rapor üzerine değerlendirmede bulunan AKİŞ GYO Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Gökşin Durusoy, “2021 yılı sürdürülebilirlik konusunda şirketimiz için çok başarılı bir yıl oldu. 2021 yıl sonunda açıklandığı üzere, 2022 yılı itibarıyla Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmeye hak kazandık. 2021 yılı aynı zamanda çevresel sürdürülebilirlik alanında önemli çalışmalara imza attığımız bir yıl oldu. Karbon ayak izinin ölçümlenmesi ve raporlanmasının yanı sıra, portföyümüzdeki Akbatı AVM ve Akasya AVM, ISO: 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve ISO: 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetimi Sistemi için DAKKS Alman Akreditasyonuna uygun olarak sertifikasını aldı. Buna ek olarak, Akbatı ve Akasya, kullandığı elektriği yüzde 100 yenilenebilir yeşil enerjiden karşılayarak uluslararası geçerliliği olan I-REC sertifikasını aldı. Akiş GYO kısa vadeli sürdürülebilirlik hedeflerinin tamamını gerçekleştirmiş olup 2022 ve sonrası için de kısa ve uzun vadeli, sektöre örnek olabilecek hedefler belirleyerek bu hedefleri gerçekleştirmek için çalışmalarına devam etmektedir” dedi.

Reklam
Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Ar-Ge

ZAFER HAVALİMANI, İHA YARIŞMASINA EV SAHİPLİĞİ YAPACAK

Zafer Havalimanı, TEKNOFEST 2022’nin İnsansız Hava Araçları yarışmasına ev sahipliği yapacak.

Yayınlandı

Tarih

Zafer Havalimanı, dünyanın en büyük havacılık, uzay ve teknoloji festivali olan TEKNOFEST 2022 kapsamında düzenlenecek olan Uluslararası İHA (İnsansız Hava Araçları) yarışmasına ev sahipliği yapacak. 30 Ağustos Zafer Bayramı’nın 100. yıl kutlama etkinlikleri kapsamında düzenlenecek olan etkinliklere dünyanın birçok ülkesinden 96 takım ve yaklaşık bin yarışmacı katılacak. 

96 TAKIM VE YAKLAŞIK BİN YARIŞMACI KATILACAK

Türkiye’nin ilk ve tek bölgesel havalimanı olan Zafer Havalimanı, Teknofest 2022 bünyesinde yer alan Uluslararası Serbest Görev İHA (İnsansız Hava Araçları) Yarışması’na ev sahipliği yapacak. 30 Ağustos Zafer Bayramı’nın 100. yılı kutlama etkinlikleri kapsamında 9-14 Ağustos tarihleri arasında Zafer Havalimanı’nda gerçekleşecek olan uluslararası yarışmaya 2’si Pakistan, 1’i Polonya’dan olmak üzere toplamda 96 takım ve yaklaşık bin yarışmacı katılacak.

İNSANSIZ HAVA ARAÇLARI (İHA) ALANINDA PROJE ZENGİNLİĞİ

Uluslararası Serbest Görev İnsansız Hava Araçları Yarışması, öğrencileri geleceğin en yüksek potansiyele sahip stratejik gelişim alanlarından biri olan İnsansız Hava Araçları (İHA) alanında fikir ve proje geliştirmeye yönlendirmeyi hedefliyor. Öğrenciler, etkinlikte herhangi bir kategori ve görev tanımı olmaksızın hayal ve fikir dünyalarını geliştirerek farklı kanat yapılarına sahip İHA’lar ile her türlü bilimsel, teknolojik, yetenek ve becerinin kullanıldığı projeleri ile yarışacak. Yarışma, Türkiye’yi İHA teknolojisinde başarılı olan ulusal ve uluslararası öğrencilerin buluşma noktası haline getirmeyi amaçlıyor.

TÜM TÜRKİYE’DEN KATILIM SAĞLANACAK

Reklam

TEKNOFEST 2022 kapsamında Uluslararası Serbest Görev İHA (İnsansız Hava Araçları) Yarışması’na tüm Türkiye’den Afyon, Kütahya ve Uşak illerinden de birçok takım yarışmacı olarak katılacak.

İç Ege bölgesinin sosyal ve ekonomik gelişim potansiyeline olan inancın göstergesi olan ve nesiller boyu kullanılacak, kalıcı ve stratejik bir eser olan Zafer Havalimanı, modern altyapı olanakları ve kolay ulaşım avantajı ile ülkemizin ulaşım altyapısına ve ekonomik gelişimine çok yönlü katkılar yapmaya devam edecek.

Okumaya Devam Et

Ar-Ge

TEKNOFEST GÖRSEL TASARIM ŞAMPİYONU BASINLA BULUŞTU

TÜBİTAK tarafından düzenlenen Liseler Arası Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları’nda “Görsel Tasarım” kategorisi şampiyonu olan elektrikli araç, Manisa’da tanıtıldı.

Yayınlandı

Tarih

TÜBİTAK tarafından düzenlenen Liseler Arası Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları’nda “Görsel Tasarım” kategorisi şampiyonu olan elektrikli araç, Manisa’da tanıtıldı.

TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali kapsamında düzenlenen ulusal yarışmada başarı elde eden araç için Manisa Organize Sanayi Bölgesi Mesleki ve Teknik Anadolu (MOSTEM) Lisesi’nde lansman toplantısı düzenlendi.

67 TASARIM ARASINDAN ŞAMPİYON SEÇİLDİ

Okul Müdürü Mehmet Ali Özfiliz, 12 öğrenci ve 8 öğretmenden oluşan ekibin tasarladığı aracın TEKNOFEST’te aldığı ödülün kendilerini gururlandırdığını belirtti.

67 takım arasından görsel tasarım şampiyonu seçilmenin mutluluğunu yaşadıklarını dile getiren Özfiliz, “Sanayide dijital yaklaşımlar alanındaki çalışmalarımızı da artırdık. İnsanların fabrikalardaki yük taşıma süreçlerini kolaylaştıracak tasarımımızı geliştirdik. Sanayiye ve ülkemize genç beyinlerle katkılar sağlamak adına durmadan çalışıyoruz.” dedi.

“100 KİLOMETREDE 6 LİRALIK YAKIT SARFİYATI”

Elektrik öğretmeni Ali Osman Alak da aracın tasarım ve üretim aşamalarının öğretmen ve öğrencilerin derste işledikleri bilgilerle tamamlandığını kaydetti.

Tasarımın elektrik elektronik altyapısı için yaklaşık 4 bin satır kod yazdıklarını anlatan Alak, şunları kaydetti: “Aracımız 100 kilometrede 3,5 kilovat enerji harcıyor. Bu da yaklaşık 100 kilometrede 6 liralık bir yakıt sarfiyatı demek oluyor. Aracımızın ağırlığı 420 kilo civarında, hızı saatte 70 kilometre civarına çıkıyor. Menzili de ürettiğimiz batarya ile yaklaşık 200 kilometre. Bataryayı büyütürsek menzilimizi de daha fazla büyütebiliriz. Bataryası 4 saatte şarj oluyor. Tamamen okulumuzda, bölgemizin imkanlarını kullanarak, fabrikalardan destekler alarak ürettik. Aracın parçalarının birçoğunu kendimiz ürettik ve yerli bir araç diyebiliriz.”

Okumaya Devam Et

Ar-Ge

BMC, AVRUPA KOMİSYONUNDAN EN YÜKSEK PUANI ALDI

Avrupa Birliği tarafından desteklenen ve dünyanın en büyük sivil bütçeli Ar-Ge ve yenilik programı olan “Ufuk Avrupa Programı” kapsamında BMC’nin çevre dostu projesi desteklenmeye layık görüldü.

Yayınlandı

Tarih

Şirketten yapılan açıklamaya göre, iklim, enerji ve mobilite başlığı altında yer alan tüm ulaşım modları için temiz ve rekabetçi çözümler hedefleyen ESCALATE Projesi ile BMC, Avrupa Komisyonundan en yüksek puanı aldı.

Proje ile ağır ticari araçlarda temiz enerji kaynakları kullanılarak geleneksel olarak kullanılan benzin ve dizel gibi fosil yakıtlara bağımlılığının azaltılması ve sıfır emisyon değerine ulaşılması planlanıyor.

Projedeki tüm paydaşlarla geliştirilecek olan çevre dostu BMC çekicinin 800 kilometrelik menzile ulaşması hedefleniyor.

Reklam

AĞIR YÜK TAŞITLARINDA SIFIR EMİSYONA ULAŞMAK AMAÇLANIYOR

Projede ağır vasıta yük taşıtlarında sıfır emisyona ulaşmak için 3 ana alanda yenilikçi konseptler geliştirilecek.

Bu konseptler, aracın çok daha verimli ve uygun maliyetli altyapı sistemlerine sahip olmasını sağlayacak.

Şebeke dostu ve hızlı şarj altyapı sistemlerinin tasarımını ve filoların kapasitesini, kullanılabilirliğini, hızını dikkate alan dijital ve yapay zeka tabanlı yönetim sistemlerinden oluşacak. Böylelikle ağır yük taşıma sektöründe sıfır emisyon değerlerine ulaşılarak sürdürülebilir bir ekosistem yaratılacak.

TÜBİTAK koordinasyonunda FEV Almanya ve Surrey Üniversitesinin destekleriyle dünya çapında 37 paydaşın yer aldığı proje Ocak 2023’te başlayacak.

Reklam
Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.