LUNA ELEKTRİKTEN DÖRDÜNCÜ FABRİKA

Elektrik sayaçlarının dizaynı ve üretiminin yanında, sayaçlar arasındaki iletişimi sağlayan yazılım ve donanım uygulamalarını da kendi bünyesinde yapan Luna Elektrik, İzmir Atatürk OSB’de yeni fabrika kuruyor.

LUNA ELEKTRİKTEN DÖRDÜNCÜ FABRİKA

Elektrik sayaçlarının dizaynı ve üretiminin yanında, sayaçlar arasındaki iletişimi sağlayan yazılım ve donanım uygulamalarını da kendi bünyesinde yapan Luna Elektrik, İzmir Atatürk OSB’de yeni fabrika kuruyor.

28 Aralık 2017 Perşembe 13:52
LUNA ELEKTRİKTEN DÖRDÜNCÜ FABRİKA

Ürettiği inovatif ürünlerle ve Ar-Ge’ye verdiği önemli öne çıkan İzmirli Luna Elektrik, yeni yatırımlarla büyümeye devam ediyor. Akıllı sayaç üretimiyle 50 milyon dolar ciroya ulaşan firma, 4’üncü fabrikasını hayata geçirecek. 10 milyon dolar yatırımla yeni fabrika kurmaya hazırlanan Luna Elektrik, ihracat kapasitesini de genişletiyor. Firmanın hedefinde, 2018 yılında 20 ülkeye ihracat yapmak bulunuyor. Luna Elektronik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Karabağlı, on bin metrekarelik fabrika yatırımlarının yine diğer fabrikaları gibi İzmir Atatürk OSB’de bulunduğunu söyledi.

10 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Karabağlı, yeni dönemde ihracata ağırlık verecekleri için yeni bir üretim tesisine ihtiyaç duyduklarını kaydetti. İzmir Atatürk OSB’de 4’üncü fabrikanın inşasına başladıklarını anlatan Karabağlı, “Bu üretim tesisini de kısa sürede devreye almayı planlıyoruz. Bu fabrikanın toplam yatırım tutarı ise 10 milyon dolar olacak. Mevcut tesislerimizde toplamda 550 kişi çalışıyor. Biz daha çok Ar-Ge ürünleri ile ön plana çıkan bir marka olduk. Almanya’dan İtalya’ya kadar birçok ülke akıllı sayaçlarda büyük mesafe kat etti. Çünkü bu ülkelerde akıllı şehirler ön plana çıkıyor. Akıllı şehirler için de akıllı şebeke olmaz ise olmazlar arasında. Yıllık üretim kapasitemiz 4 milyon adeti buldu” dedi.

PAZARIN YÜZDE 70’İ

Mustafa Karabağlı, İzmir’de 1991 yılından bu yana akıllı sayaç ve akıllı şebeke üretimi gerçekleştirdiklerini, 5 yıl önce İzmir Atatürk OSB’ye taşındıklarını anlattı. Burada 3 ayrı fabrikada hizmet verdiklerini belirten Karabağlı, “İlk etapta elektronik tasarım ve devreler üretiyorduk. 2000’li yılların başında ise enerji kullanımı ve yönetilmesi öncelikli konular arasına girdi. Biz de burada akıllı sayaçların üretimini gündeme aldık. Bugün Türkiye’deki akıllı sayaç pazarının yüzde 70’ine sahibiz. İç pazara yetişemiyorduk. Bunun için ihracat ikinci planda kalıyordu. Bugüne kadar ciromuzun yüzde 10’u ihracattan geliyordu. 2017 yılında toplamda 8 ülkeye ihracat gerçekleştirdik. Ancak şimdi bunun için de harekete geçiyoruz. 2018 yılında yapacağımız çalışmalarla 20’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Akıllı sayaç ürünleri artık dünyanın tüm ülkelerinde tercih ediliyor” bilgisini verdi.

YURT DIŞINDA BÜYÜYECEK

Karabağlı, akıllı şebekelerin ana omurgasını akıllı sayaçların oluşturduğunu dile getirerek, “Akıllı sayaçlarla tüketiciler, enerji kullanımlarını zamanlama ve miktar olarak, gün boyunca farklı enerji fiyatlarına uyarlayabiliyor ve daha düşük fiyat dönemlerinde daha fazla enerji harcayarak enerji faturalarında tasarruf sağlayabiliyor. Bu pazarda önemli bir atılım yaptık. Şimdi yurt dışında büyümemizi sürdüreceğiz” dedi.

SANAYİDE DE TAKİP EDİLMELİ

Akıllı sayaç kullanımının enerji tasarrufu yöntemlerinden biri olduğunu belirten Karabağlı, evlerde kullanılan ürünlerde de birçok özellikler bulunduğunu ancak bunları doğru kullanabilmek için akıllı sayaçlara ihtiyaç olduğunu kaydetti. Karabağlı, “Yani tüketici enerjiyi takip etmek zorunda. Örneğin kullandığı televizyon, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve ısıtma sistemleri bu ürünlerden bazıları. Bunların kullanımını takip edebilirse tüketici tasarruf oranını da ona göre arttırabilir. Akıllı sayaçlar bunun için çok önemli bir işleve sahip. Sadece tüketiciler için değil sanayide de enerjinin takip edilmesi gerekiyor” diye konuştu.
 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.