Bu başlık günümüz dünyasında artık çok önemli olup, Yalın Enstitüler Birliği olarak (LGN) üzerinde hassasiyetle durduğumuz konudur. Aslında henüz dünya markası üretememiş olan ülkemizin, mevcut şirketlerimizin ve tüm girişimcilerin temel ihtiyaçlarından biridir.  

Amazon’dan bankalara, fast food mağazalarından e-ticaret sitelerine, yazılım satanlardan ev satanlara kadar pek çok firma “sürekli yenilik” üzerine odaklanmıştır. Bu yenilik bazen süreçlerde, bazen ürün/hizmet üzerinde, bazen iş modelinde, kanal yapısında veya iletişimde kendini gösterir. Her şey daha çok müşteri ve dolayısıyla para kazanmak üzerine kurulur.

Ürün geliştirme sürecini nasıl iyileştirelim ki ürünü/hizmeti, daha ilk sunumda, müşterinin memnuniyetle parasını ödeyeceği şekilde üretelim ve geri toplamaya, iki ay sonra düzeltmeye gerek kalmasın. Üstelik süreci, mevcuda göre daha kısa sürede, daha az maliyetle ve çalışanların hevesle işini yapacağı hale getirelim. Hatta rakipleri taklit etmenin ötesine geçerek, müşterinin gizli ihtiyacını,

en büyük/en iyi rakibimizden daha önce fark edelim.

Yalın ürün/hizmet geliştirmenin farkını, “belirsizliği kucaklamak, müşteri için değeri anlamak, çalışanın öğrenmesi ve iyileştirebilmesi, liderlik tarzı, değer akışını kavramak, bölümler arası ve eş zamanlı yönetim yaklaşımını tüm süreçte uygulamak, deneyler yapmak/ilk seferde mükemmelleştirmeye çabalamamak ve sonuçta şirket kültürü/zihniyet/bakış açısı değişimi” alt başlıklarıyla tanımlayabiliriz.

Kritik olan konu ise ürün yönetiminin ve ürün geliştirme sürecinin verimliliği ve etkinliğidir.

Geçenlerde, üretip satan bir firmanın ürün yönetimi sürecini çalıştık:  

Daha önce tümüyle rakipleri takip ve buna göre ürün üzerinde “arttır, azalt, ekle, çıkart” kararları veren zihniyeti, aşağıdaki yol haritasıyla değiştirmeye çalıştık. Zaman aldı ancak buna değdi:

  1. Müşterilere git,
  2. İhtiyacı (görünen ve görünmeyen) anla,
  3. İhtiyaçların müşteri için önem ve önceliğini anla,
  4. Rakipler ve bizim için mevcut durumu (ihtiyaçlar) müşterinin kıyaslamasını sağla,
  5. Şirket içinde diğer bölümlerle hatta tedarikçiyle ve hatta müşterilerle bir araya gelip değerlendir,
  6. Arttır / azalt / ekle / çıkart kararları ver,
  7. Özellikle görünmeyen ihtiyaçlardan inovatif fikirler üret (KANO Modeli),
  8. Yeni /iyileştirilecek ürünün hangi müşteri ihtiyaçlarını (unsurlar) içermesi gerektiğini tespit et,
  9. Ürüne/hizmete yeni eklenecek unsurları uygulama kolaylığına göre sınıflandır,
  10. Ürünü oluşturan temel parçaların farklı alternatifleriyle ürün kombinasyonları oluştur,
  11. Bu kombinasyonları test et (maket, yazılım, 3D print vb) ve elemeler yap,
  12. Bir kaç alternatif taslak üret ve müşteriye tekrar sor.

Şirket kültüründeki değişim aslında çalışanların zihniyetindeki değişim ile gerçekleşir. Bunun önünde doğal olarak “insani” engeller vardır. Hiç kimse alışkanlıklarını değiştirmek ve hele konfor alanından çıkmak istemiyor.

Bu tür değişimi, liderler için ayrı, çalışanlar için ayrı ele alarak yönetmeniz gerekir.

Ancak en önemlisi, lider ve çalışan bakış açılarında bir dönüşüm meydana geldi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.