TOPLAM SATIŞ 14,4 MİLYON TON

Faaliyetlerini güçlü bilançosu ve etkin finansal risk yönetimi politikalarıyla destekleyen Tüpraş’ın üretim miktarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artarak 6,9 milyon tona ulaştı.

TOPLAM SATIŞ 14,4 MİLYON TON

Faaliyetlerini güçlü bilançosu ve etkin finansal risk yönetimi politikalarıyla destekleyen Tüpraş’ın üretim miktarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artarak 6,9 milyon tona ulaştı.

08 Ağustos 2019 Perşembe 08:53
TOPLAM SATIŞ 14,4 MİLYON TON

Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşu Tüpraş, 2019 yılının ikinci çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Tüpraş, operasyonlarını etkin finansal risk yönetimi ve güçlü bilançosunun devamlılığıyla destekleyerek, Türkiye’nin akaryakıt ihtiyacının karşılanmasındaki sorumluluğunu 2019’un ilk yarısında da başarıyla gerçekleştirdi.

26 Şubat 2019 tarihinde Tüpraş İzmit Rafinerisi Fuel Oil Dönüşüm Tesisinde başlatılan planlı bakım ve iyileştirme amaçlı duruş, planlanan bitiş süresinden 14 gün önce, 13 Mayıs 2019 tarihinde tamamlandı. Üniteler emniyetli bir şekilde tam kapasiteyle üretime başladı. Bu dönemdeki kapsamlı ve uzun süreli bakım çalışmalarına rağmen 2019 yılının ikinci çeyreğinde üretim miktarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 arttı ve 6,9 milyon ton olarak gerçekleşti.

ALTI AYDA YÜZDE 6 BÜYÜME

2019 yılının ikinci çeyreğinde, operasyonel gücüyle Türkiye’nin talebini özveriyle karşılamaya devam eden Tüpraş’ın yurt içi satış miktarı 5,5 milyon ton olurken, toplam satış miktarı 7,1 milyon tona ulaştı. Altı aylık dönemde toplam satış miktarı ise 14,4 milyon ton olarak gerçekleşti.

Nisan ayına 69,2 dolar/varil seviyesinden başlayan ham petrol fiyatı, nisan ve mayıs aylarında yukarı yönlü bir trend izlese de küresel ekonomideki yavaşlama endişesi ile ikinci çeyrekte
yüzde 4,4 düşüş kaydederek, yılın ilk yarısını 66,2 dolar/varil seviyesinde tamamladı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.