SATIŞ HASILATINI YÜZDE 34 ARTIRDI

Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, Türkiye pazarında 2018’i, 2017 toplam satış hasılatını yüzde 34 artırarak kapadı.

SATIŞ HASILATINI YÜZDE 34 ARTIRDI

Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, Türkiye pazarında 2018’i, 2017 toplam satış hasılatını yüzde 34 artırarak kapadı.

14 Mart 2019 Perşembe 12:08
SATIŞ HASILATINI YÜZDE 34 ARTIRDI

2018’de tüketici lastikleri yenileme kanalı satış adedini yüzde 7 artırmayı başaran Goodyear, ticari lastikler yenileme pazarı özelinde ise satış adedini sabit tutmayı başardı ve pazar payı artışı kaydetti. Goodyear’ın bu başarısında yeni filo kazanımları ve üçüncü havalimanı gibi büyük projeler etkili oldu. Goodyear’ın 2018 filo kazanımlarında Avrupa’da kendisini kanıtlamış ve sektörde bir ilk olan filo lastik yönetim sistemi FleetOnlineSolutions’ı Türkiye pazarına sunmasının da katkısı oldu.

Goodyear 2018’de, orijinal ekipman satışlarını da yüzde 6 artırdı. Türkiye’deki otomotiv üreticilerinin AB yönergelerine uygun olarak daha düşük dönme dirençli lastik talep etmeleri ve Goodyear’ın teknolojik üstünlüğe sahip ürünlerini pazara sunan Türkiye’deki iki fabrikasının büyük etkisi oldu.

Goodyear’ın toplam satış hasılatı 2018 yılında, 2017 yılına oranla yüzde 34 artarak 2,462 milyon liraya ulaştı. Net dönem karı ise 126 milyon lira olarak gerçekleşti. 2018 yılında 117 bin 704 ton karşılığı 6 milyon 772 bin 456 adet dış lastik üretilirken, bu sayı geçen yılın aynı dönemine göre üretim adet bazında yüzde 5 arttı. 2018 yılının en önemli gelişmelerinin bir diğeri ise temmuz ayında Goodyear’ın ürün gamının en ilgi çeken modellerinden Ultra Grip 8 lastiğinin Adapazarı fabrikasında üretimine başlanması oldu.

PAZAR PAYI ARTTI

2018’deki başarılı sonuçlarla ilgili bir açıklama yapan Goodyear Lastikleri Türk A.Ş Genel Müdürü Mahmut Sarıoğlu, “Goodyear’da üretim ve satış anlamında başarılı bir yılı geride bıraktık, pazar paylarımızı artırdık. Bölgesel ve küresel stratejilerimizle paralel olarak Goodyear olarak hem tüketici lastikleri tarafında hem de ticari lastikler tarafında önemli başarılara imza attık. Bu yıl içerisinde dört mevsim lastiklerinde stratejik bir değişikliğe gittik. Dört mevsim lastiğin mucidi olarak bu yıl da pazardaki yerimizi bir kez daha vurguladık ve 2018’de dört mevsim satışlarımızı önemli ölçüde artırdık. Kış lastiklerimizde ise Goodyear UItraGrip ailesi çok sayıda modele hitap etmesiyle yine öne çıktı. UltraGrip 8 lastiğini Temmuz ayından itibaren Adapazarı fabrikasında üretmeye başladık. Tüketicilerin de tercih ettiği UltraGrip 8 modeli, çeşitli testlerde de çok başarılı olan bir model. Ayrıca yıl içerisinde kış lastiğinde yeni ebatları da pazara sunduk. 2018 yılında daralan Türkiye ticari lastikler yenileme pazarında ise Goodyear olarak pazar payı artışı kaydettik” dedi.

Anahtar Kelimeler:
GoodyearMahmut Sarıoğlu
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.