PAZAR GÜCÜNÜ PERÇİNLEDİ

En ünlü Türk markalarından Ülker, 2018 yılını 5.96 milyar TL ciro, 701 milyon TL net dönem kârı ile kapattı. Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “Yeni ürün lansmanlarımızla pazar gücümüzü perçinledik” dedi.

PAZAR GÜCÜNÜ PERÇİNLEDİ

En ünlü Türk markalarından Ülker, 2018 yılını 5.96 milyar TL ciro, 701 milyon TL net dönem kârı ile kapattı. Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “Yeni ürün lansmanlarımızla pazar gücümüzü perçinledik” dedi.

07 Mart 2019 Perşembe 09:13
PAZAR GÜCÜNÜ PERÇİNLEDİ

Türkiye’nin en büyük halka açık gıda şirketi Ülker Bisküvi’nin Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamaya göre 2018 yılında satışlarını yüzde 23,4 artırarak 5.96 milyar TL’ye, ana ortaklığa ait net dönem kârını yüzde 76,4 artırarak 701 milyon TL’ye yükseltti. Şirket, 2018 yıl sonu itibarıyla FAVÖK’ünü (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kâr) yüzde 28 artışla 939 milyon TL’ye ulaştırdı. Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin Türkiye operasyonlarının yüzde 17 büyürken, ihracat ve yurtdışı atıştırmalık operasyonlarının büyümesinin ise yüzde 41,5 olarak gerçekleştiğini ifade etti, başarılarında pazar hakimiyetinin rolünün büyük olduğunu ifade etti.

VERİM ETKİLEDİ

Ülker Bisküvinin 2018 yılında ihracat ve yurtdışı faaliyetlerinin artan desteğiyle büyümesini devam ettirdiğini belirten Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, 2018’de elde edilen bu başarılı sonuçlarda, alınan yapısal kararların etkin biçimde uygulanmasının, yeni ürün lansmanlarıyla pazardaki gücü perçinlemenin, organizasyonu katma değere odaklanacak şekilde yapılandırmanın, mevcut kaynakları verimli kullanmanın etkisi olduğunu dile getirdi.

EN ÖNEMLİ KATALİZÖR

Tütüncü, “Toplam atıştırmalık ciromuz 2018 yılında yüzde 25 büyüdü. Türkiye operasyonlarımızın büyümesi yüzde 17; ihracat ve yurtdışı atıştırmalık operasyonlarımızın büyümesi yüzde 41,5 oldu” şeklinde konuştu. Toplam operasyonel karlılıklarının 2018 yılında yüzde 28 büyürken yıllık bazda FAVÖK marjının yüzde 15,8 ile rekor seviyeye ulaştığını söyleyen Tütüncü, “İhracat büyümemizin önemli katalizörlerinden biri oldu. İhracat ve yurtdışı operasyonlarımızın toplam satış içindeki payı yüzde 38’e ulaştı” açıklamalarına yer verdi.

İSRAFSIZ MODEL
Özellikle bölgesel lider şirket olma hedefleri doğrultusunda önemli açıklamalar gerçekleştirdiklerini söyleyen Tütüncü, “2016 yılında Yıldız Holding’den alınan Suudi Arabistan, Mısır’daki bisküvi ve çikolata yatırımları, 2017 yılında alınan Kazakistan fabrikası, McVitie’s markasının Suudi Arabistan, Ortadoğu ve Kuzey Afrika dağıtım-üretim haklarının satın alınması ve son olarak da 2018’de United Biscuits’in IBC Suudi Arabistan bisküvi fabrikasının satın alımıyla önemli sinerjiler yaratarak ihracat ve yurtdışı operasyonlarımızda kârlı büyümeyi sürdürdük” ifadelerine yer verdi. Tütüncü, 2019 yılında da Ülker Bisküvi olarak enflasyonla etkili ve sürdürülebilir bir mücadele için israfsız üretim modeliyle verimliliği arttıracak çalışmalara, yurtiçinde yatırımlara, maliyet avantajı yaratacak projelere ve marka yatırımlarına devam edileceğini dile getirdi

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.