banner110

MARKETYO’DAN FİRMALARA E-TİCARET KOLAYLIĞI

Sektör tecrübesiyle üyelerine özel olarak tam entegre web ve mobil çözümleri sunan Marketyo, sektörde ilk olan iş ortaklığı modeli ile pazarlama planlarından süreç iyileştirmelerine kadar firmaların yanında oluyor.

MARKETYO’DAN FİRMALARA E-TİCARET KOLAYLIĞI

Sektör tecrübesiyle üyelerine özel olarak tam entegre web ve mobil çözümleri sunan Marketyo, sektörde ilk olan iş ortaklığı modeli ile pazarlama planlarından süreç iyileştirmelerine kadar firmaların yanında oluyor.

25 Ocak 2018 Perşembe 08:27
MARKETYO’DAN FİRMALARA E-TİCARET KOLAYLIĞI

Haber: Helin Aygün

HAZIR İÇERİKLİ

Gazi Teknoparkın kuluçka firmalarından biri olan Marketyo, mağazaları, markaları, tüketicileri ve lojistik firmalarını bir araya getiriyor. Dünya’nın ilk hazır içerikli e-ticaret servis sağlayıcısı olan firma, her ölçekteki gıda perakendecisinin online olması için hizmet sunuyor. Bunun için veri madenciliği, kişiselleştirme, yapay zekâ ve IoT (Nesnelerin İnterneti) ile birleştirmeyi hedefleyen teknoloji girişimi Marketyo,  yurt dışındaki mağazalara da çözüm üretiyor. Sanayi Gazetesine bilgi veren Marketyo Kurucu Ortağı Özer Fırat, firmanın kuruluş macerasını ve faaliyetlerini anlattı.

TESADÜFLER ORTAK YAPTI

Marketyo’nun ortaklarının, yıllarca farklı sektörlerde faaliyet gösterdikten sonra tesadüflerle bir araya geldiklerini belirten Özer Fırat, “Ağabeyim Önder’le birlikte, o zamanlar bir süpermarket zincirinde danışman olan Gökçer Gökdal ile tanıştık.  Böylece bugüne kadar gelen ortaklık sürecimiz başladı. Artık ‘üç kardeş’ olarak devam ediyoruz. 2015 Temmuz ayında resmiyet kazanan ortaklığımızın ilk ayları, bütün ortakların bir önceki başarısız perakende girişimlerini analiz edip doğru noktaya odaklanmaya çalışmalarıyla geçti. Sonra süpermarketleri kendi isimleriyle online yapmayı hedeflediğimiz Marketyo SaaS (Software as a Service) projesine yöneldik” dedi.

MAHALLE MARKETİYLE BAŞLADI

Özer Fırat, ilk olarak ortakları Gökçer Gökdal’ın yaşadığı eve yakın olan küçük bir mahalle marketini entegre ettiklerini, sonra da bir önceki ofislerinin hemen yakınlarındaki bir diğer süpermarket ile devam ederek bu işte biraz daha uzmanlaştıklarını kaydetti. Türkiye’nin en büyük gıda perakendecilerinden birisinin e-ticaret sistemini tamamen dış kaynak kullanımıyla yönetmelerini sağlayan ilk teknoloji firması olduklarını vurgulayan Özer, bu market zinciriyle imzalanan kontratın resmiyet kazandığı ilk gün Almanya’daki marketçilik sektörünü incelemek için oraya ziyarette bulunduklarını söyledi.

AVRUPA’DA YAYGINLAŞTI

Fırat, “Hedefimiz, bir şekilde Avrupa’da da örnek oluşturup, sektörel ihtiyaca evrensel ölçekte de cevap verebilmekti. Derken İstanbul’dan bir müşterimiz daha oldu ve sonrasında ilerleyen süreçte çalışmalar Belçika’da, Hollanda’da ve sonrasında Almanya’da da sözleşme yapılan marketleri getirdi. Büyük firmaların Türkiye’de yeni yeni gelişen e-ticaret birimleriyle de iletişime geçtik. Eş zamanlı olarak Amerika’da görüşmelerde bulunup, sonrasında Türkiye ofislerine refere edildiğimiz yatırım ağları ile de görüşmelerimizi sürdürüyoruz” bilgisini verdi.

KÜÇÜK FİRMA DA YARARLANIYOR

Görece küçük ölçekli marketlerin de e-ticaret yapabilecekleri ilk hazır içerikli, lojistik destekli ve firmaların doğrudan ödeme almasına sağlayan sanal POS altyapılı projeyi tamamladıklarını ifade eden Fırat, şöyle devam etti:

“Marketyo portalını ve Marketyo SaaS sistemlerini sunduğumuz firmalardan Nestle, Marketyo’yu e-ticaret çözüm ortağı olarak önermeye başladı. Eş zamanlı olarak da dünyanın en büyük yatırımcı ağlarından Amerikan menşeili Keiretsu Forum üzerinden, Alman menşeili bir risk sermayesi şirketi olan Esor Investments’dan yaklaşık 2,5 milyon değerleme ile ilk yatırımımızı alıyoruz. Şimdiki hedefimiz ise aldığımız bu ‘akıllı yatırım’ı Türkiye, Avrupa ve ABD’de yayılmaya, bunların yanı sıra veri madenciliği, yapay zekâ ve IOT teknolojilerini de daha fazla geliştirmeye ayırmaktır.”

Anahtar Kelimeler:
Marketyo
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.