GÜCÜNÜ AR-GE’YE BORÇLU

Bundan yaklaşık 47 yıl önce küçük bir atölyede üretime başlayan Korkmaz, bugün 100’e yakın ülkeye ihracatı, yılda 6,5 milyonluk ürün üretimi ile Türkiye’nin dünyaya açılan yüzlerinden biri konumunda. Firma, sektördeki gücünü yenilikçi tasarımlarına ve Ar-Ge’den alıyor.

GÜCÜNÜ AR-GE’YE BORÇLU

Bundan yaklaşık 47 yıl önce küçük bir atölyede üretime başlayan Korkmaz, bugün 100’e yakın ülkeye ihracatı, yılda 6,5 milyonluk ürün üretimi ile Türkiye’nin dünyaya açılan yüzlerinden biri konumunda. Firma, sektördeki gücünü yenilikçi tasarımlarına ve Ar-Ge’den alıyor.

13 Aralık 2018 Perşembe 12:38
GÜCÜNÜ AR-GE’YE BORÇLU

Haber: Ali ŞAHİN

YENİLİKÇİ TASARIMLAR

Yarım asra yaklaşan üretim serüveninde sürekli gelişim göstererek istihdama ve Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlayan Korkmaz, paslanmaz mutfak eşyaları ve elektrikli ev aletleri sektöründe yerini perçinledi. Nitelikli iş gücü, ileri üretim teknolojisi, örnek çevre ve atık yönetimi, ulusal ve uluslararası alanda yaptığı marka yatırımları ile geleceğe emin adımlarla ilerleyen Korkmaz, Ar-Ge yatırımları ile öne çıkıyor. Sanayi gazetesine bilgi veren Korkmaz Ar-Ge Merkezi Direktörü Abdullah Yaman, yeni ürünler ve yeni tasarımların Ar‐Ge çalışmalarının temelini oluşturduğunu belirterek, “Aynı zamanda firmamızın imalat sektörünün gelişmesine bağlı olarak üretim hatlarımızı Endüstri 4.0’a uygun hale getirmek için üretim sistemleri ve makineler sürekli süreç iyileştirmeleri projeleri de Ar‐Ge faaliyetlerimizin başlıcalarıdır” dedi.

ÇAĞININ ÖTESİNDE

Ar-Ge Merkezi Direktörü Abdullah Yaman, firmalarının 1972 yılında Hakkı Korkmaz ve Rahmi Korkmaz önderliğinde İstanbul Mercan’da 50 metrekarelik küçük bir atölyede kurulduğunu kaydetti. Burada paslanmaz tabak, sini, tava gibi ürün üretimi ile temelleri atılan Korkmaz markasının, bugün 100’e yakın ülkeye ihracat yapar konuma geldiğini anlatan Yaman, “Korkmaz, her geçen zaman diliminde üretim kapasitesini çağın yüksek teknolojisiyle geliştirerek, pazarda mevcut olan konumunu daha geniş bir alana yaymayı başardı. 47 yıl içerisinde Korkmaz bünyesinde ciddi anlamda değişim süreci yaşandı. Bu süreçte değişmeyen tek şey kurumsal kimliği belirleyen temel düşünceydi. Gelişerek etkinleşen, yıllar boyu Korkmaz ile özdeşleşen bu düşünce aslında Korkmazın misyonunu ifade etmek için yeterlidir” dedi.

AR-GE ODAKLI FİRMA

Yaman, firmalarının Ar-Ge’ye verdiği önem üzerinde durarak, “Yeni ürünler, yeni tasarımlar Ar‐Ge çalışmalarımızın temelini oluşturuyor. Aynı zamanda firmamızın imalat sektörünün gelişmesine bağlı olarak üretim hatlarımızı Endüstri 4.0’a uygun hale getirmek için üretim sistemleri ve makineler sürekli süreç iyileştirmeleri projeleri de Ar‐Ge faaliyetlerimizin başlıcalarıdır. Bu nedenle firmamızda Ar-Ge merkezi yapılanmamız Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımızca onaylanmış Ar-Ge merkezleri içinde yer alıyor.  Ar-Ge merkezimizde 18 kişi çalışıyor. Şu ana kadar yapılan bu çalışmalar neticesinde 2 adet patentimiz 17 adet faydalı modelimiz 480 adet tasarım tescili yapılmış tasarımlarımız mevcuttur” şeklinde konuştu.

TASARIMLARI BOL ÖDÜLLÜ

Bu zamana kadar yapılan değişik tasarım yarışmalarında 2’si dünya çapında İFA ve REDDOT ödülü ve 14 adet Design Turkey ödülleri olduğunu belirten Yaman, bu yıl yapılan Design Week Turkey Tasarım Haftası sebebiyle yapılan yarışmalarda 3 üstün tasarım ödülü daha aldıklarını söyledi. Yaman, “Tasarım faaliyetlerimizi kendi bünyemizin dışında da her platformda destekleyen firmamız yine aynı kapsamda İDDM ihracatçılar Birliği projesi olan ‘Birlikte Tasarlayalım’ yarışmasında, yine firmamız ve tasarımcı Sinan Altun adlı öğrencimiz yarışma birincisi oldu. Ticaret Bakanlığı ve ETMK ile ortak organizasyonu olan ülkemizin ulusal yarışmamız Design Turkey Yarışmalarında şu ana kadar 18 adet Üstün Tasarım ve En iyi tasarım ödülüne layık görüldük” dedi.

MİLYONLARCA ÜRÜN KAPASİTELİ

Firmalarının yılda 6,5 milyonluk ürün üretimi ve 1.250 çalışanı ile Türkiye’nin büyük bir markası olmasının yanı sıra dünyanın önde gelen Türk markaları arasında da yer aldığını vurgulayan Yaman, “Karşı konulmaz bir hızla gelişen, küreselleşen dünya pazarında, değişen müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilmenin en etkin yolu, her şeyden önce bu ihtiyaçları tanımak ve mevcut birikimleri bu yönde kullanarak insanlar için en iyisini yapabilmektir” şeklinde konuştu. Ar-Ge Direktörü Yaman, yıllık milyonlarca ürün üretimleri, yatırımları, ihracatları, 850 bayi, yurtiçinde 45 shop mağazası yurt dışında 12 adet Korkmaz mağazası ile Türkiye’nin ileriye yönelik hedeflerinin destekçisi olduklarına dikkat çekti. Ayrıca 2019 yılı içerisinde de yine yurt içinde 15 Korkmaz Shop ve 8 adette yine yurtdışında mağaza açma planları olduğunu söyledi.

“İNSANA YAKIŞAN ÜRÜNLER”

“Üretmek, daha iyiyi, daha yeniyi, daha güzeli ve insana yakışanı üretmek” misyonu ile hareket ettiklerini kaydeden Yaman, “Sahip olduğumuz kalite belgeleri ve uluslararası standartların da üzerindeki üretimimiz ile insan sağlığına, doğaya ve çevreye önem veriyor, sürdürülebilir stratejiler geliştiriyor ve bunları uyguluyoruz. Korkmazın vizyonuna yön veren kriterlerin başında insan sağlığı yer alıyor. Ürünlerimiz uluslararası sağlık ve kalite normlarına uygundur. Dış ticaret ilişkilerinde de ciddi adımlarla ilerleyen firmamız, 98 ülkeye ihracat yapıyor” bilgisini verdi.

YERLİ ÜRETİM GÜCÜ

Mutfak sektörünün her ürününde bulunan Korkmaz, küçük elektrikli ev aletleri, paslanmaz çelik ürünler, alüminyum ve kaplamalı ürünler, porselen ve her türlü muftak aksesuarı ürünleri konusunda hizmet veriyor. Türk ve dünya mutfaklarına yerli üretim gücüyle ürünler üreten firma,  bu yıl yepyeni bir kahve makinesi tasarımı olan “Kahvekolik” ile közde pişmiş kahve lezzetini severlere sunuyor. Ar-Ge merkezimizde termo balans teknolojisi ile tasarlanan Kahvekolik, daha düşük güçte ve değişken ısı zamanlarında çalışarak kahve çekirdeği aromasını koruyarak köz tadında lezzetli kahveler pişirilmesini sağlıyor. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.