KONTAĞI ÇEVİREN İNOVASYON

Ortak akıldan ilham alan üretim felsefesi ve güçlü inovasyon kültürüyle sektörünün en prestijli ödüllerinin sahibi olan Toyota Boshoku Türkiye, 2 bini aşkın personel istihdam ettiği Sakarya ve Düzce fabrikalarında otomotiv sektörüne artı değer üretiyor.

KONTAĞI ÇEVİREN İNOVASYON

Ortak akıldan ilham alan üretim felsefesi ve güçlü inovasyon kültürüyle sektörünün en prestijli ödüllerinin sahibi olan Toyota Boshoku Türkiye, 2 bini aşkın personel istihdam ettiği Sakarya ve Düzce fabrikalarında otomotiv sektörüne artı değer üretiyor.

27 Şubat 2017 Pazartesi 10:15
KONTAĞI ÇEVİREN İNOVASYON



Ticari unvan: Toyota Boshoku Türkiye Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Ürünler: Otomobil koltuğu, kapı içi paneli ve diğer iç aksam, hava filtresi
Tesisler (kapalı alan):
                1. Genel Merkez  & Merkez Fabrika  (Arifiye –Sakarya, 10 900 m2)
                2. Ar&Ge merkezi ve 2. Fabrika:  (Arifiye- Sakarya, 14 700 m2 )
                3. TB Sewtech Turkey (Çilimli –Düzce,  7055 m2)
Yetkili: Halim Turhan,  Şirket Başkanı


‘KAİZEN’LE BESLENEN İNOVASYON LİDERİ
Yaklaşık 20 yıldır otomotiv iç döşeme parçaları üreten Toyota Boshoku Türkiye, 27 ülkede  faaliyet gösteren global Toyota Boshoku’nun Avrupa’daki önemli üretim üslerinden biri.  90 çalışanlı tek fabrika ile başlayıp bugün 3 üretim tesisi ile 2 bini aşkın istihdam sağlayan bir marka olma başarısını anlatan Toyota Boshoku Türkiye Şirket Başkanı Halim Turhan ile Kaizen kültüründen yerlileşme ve istihdam politikalarına kadar farklı birçok konudaki stratejilerini konuştuk.

Firmanız ve kurumsal felsefeniz hakkında bilgi alabilir miyiz? 
1998 yılından bu yana  sektörde faaliyet gösteriyoruz. Ana müşterimiz Toyota olmakla birlikte BMW için de üretim yapıyoruz. İkisi Sakarya biri Düzce’de olmak üzere toplam 3 üretim tesisimiz var.  Polonya ve Fransa başta olmak üzere 6 ülkeye yaptığımız ihracatımız, satışlarımızın yaklaşık yüzde 13’üne karşılık geliyor.
Kurum felsefemiz  tüm paydaşlarımızın sürekli güvenini sağlamak amacıyla belirlediğimiz temel esaslardan oluşuyor. Bu anlamda bütüncül bir yaklaşımımız var. Konuya sadece üretim yapıp kâr eden bir firma olarak bakmıyoruz. İdealimiz; çalışanlarının keyifle çalıştığı, iş ortaklarıyla uzun süreli işbirliği olan, müşteri memnuniyeti odaklı ürünler geliştiren ve üreten bir firma olmasının yanı sıra, toplumun bir ferdi olma bilinciyle sürekli katkı sağlayan bir yapıya dönüşmektir. 

BİR ORTAK AKIL BÜTÜNÜ: TB WAY
Toyota Boshoku’nun ilkeleri nelerdir?
Biz ilkeler bütünümüzü TB Way (Toyota Boshoku yaklaşımı) olarak tanımlıyoruz. TB Way, kurumsal felsefemizi gerçekleştirebilme adına, çalışanlarımızın işlerini yaparken onlara ışık tutan kavram, değer ve davranış tarzını gösteren prensiplerdir. Buna “dünya üzerindeki 40 bini aşkın  Toyota Boshoku çalışanının ortak iş yapış tarzı” da diyebiliriz. TB Way in anahtar kelimeleri “mücadele”, “iyileştirme (kaizen)” , gerçek durumu yerinde inceleme anlamına gelen “genchi-genbutsu”, “hızlı aksiyon”, “profesyonellik”, “farklı kültürlere saygı” , “ insana saygı” ve “takım çalışması”dır. Toyota Boshoku olarak yaklaşımımız “Bireylerin kişiliklerine saygı duyup, takımın toplam gücünü ortaya koyarak etkinliğini arttırırız” şeklindedir. “Hepimiz bir takımın üyeleriyiz” anlayışını pratikte uyguluyoruz. Açık ofis ile çalışan ve yöneticilerin iletişim kanallarının açık olduğu verimli bir ortam elde ediyoruz. Bunun Japon yönetim tarzında bulunan alçakgönüllülüğün yansıması olduğunu düşünüyorum. 

“HEP DAHA İYİSİNİ YAPMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”
Sürekli iyileştirme kültürünü iş süreçlerinize nasıl entegre ediyorsunuz? 
Bir çalışanımız, firmamız bünyesine dahil olduğu günden itibaren kendisini çepeçevre saran bir sürekli iyileştirmeler ortamında bulur. Kalite, verimlilik, maliyet gibi her türlü konuda “mevcutla yetinmeme”yi uyguluyoruz. Bu ruh ve şirket ortamıyla tanışan her bir çalışanımız ofis ve saha ayırımı olmaksızın,  daha iyi yöntemler arama, kendi işini daha kaliteli ve daha verimli yapabilmeye odaklanır.  Çok iyi bir sonuç elde edildiğinde bile “Daha iyisini nasıl yapabiliriz?” sorusuna yanıt ararız. İş güvenliği konusundaki uygulamalarımızdan örnek vermek gerekirse tepe yönetimin de katıldığı güvenlik devriyelerimizle, problem olabilecek noktaları tespit ediyor, iş kazasına varmamış ramak kalma vakalarını kayıt altına alarak zaman kaybetmeden karşı önlemler alıyoruz. Tek tek her bir fabrika çalışanının katıldığı ve kendi çalışma alanına ilişkin güvenlik risklerini ortaya koyduğu “kiken yochi” çalışmaları yürütüyoruz. Yeni işe girenler dahil tüm çalışanlarımıza her yıl özel “Güvenlik eğitim alanı” mızda eğitimler veriyoruz. 100’ü aşkın firmaya sahip olan Toyota Boshoku’nun global bilgi ağı sayesinde, güvenlik konulu çeşitli bilgilerden yararlanarak fabrikamızda incelemeler gerçekleştiriyoruz. Ayrıca her yıl Temmuz ayını “Güvenlik ayı” olarak belirledik ve bu kapsamda çalışanlarımızın bilincini pekiştirmeye yönelik özel çalışmalar yapıyoruz. Bu sayede 20 yıla yakın geçmişi olan bir firma olarak şimdiye kadar uzuv kayıplı - ciddi yaralanmalı bir kaza yaşamadık.
İnovasyon da kurum kültürümüzde önemli bir yere sahip. Sürekli geliştirmek ve hep daha iyisine ulaşmak için çalışıyoruz. Bu yaklaşımımız ile Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen Türkiyenin ilk inovasyon geliştirme programı olan; Avrupa’ da 17, dünyada 67 ülkede uygulanan İnovaLİG’de  ‘İnovasyon Organizasyonu ve Kültürü’  ödülünü aldık.

İSTİHDAM ÜSSÜ

İstihdam rakamlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Yeni model Toyota C-HR ve kapasite artışı ile yatırımlarımızı arttırdık.  Bundan sonrası için de yeni projelere bağlı olarak yatırımlarımızı sürdürmeyi planlıyoruz. Sakarya’nın en çok istihdam yaratan kuruluşlarından biri olarak, başlanan yeni projeler ve kapasite artışımız doğrultusunda geçtiğimiz yıl 919 kişilik istihdam sağladık. Bu istihdam artışı ile çalışan sayımızı  2 bin 128 kişiye çıkardık. Toyota Boshoku Türkiye olarak Sakarya’nın istihdamına katkı sağladığımız için mutluyuz.

YÜZDE 80’LİK SIÇRAYIŞ
Yeni piyasaya çıkan Toyota C-HR nin size etkisi nasıl oldu?
Toyota C-HR ile kelimenin tam anlamıyla sıçrama dönemine girdik. Verso ve Corolla’ ya ek olarak yeni modelin devreye girmesiyle üretim kapasitemizi yüzde 80 arttırarak yılda 280 bin/ araç sete kadar yükselttik.  Çalışan sayımız bin 200’lerden 2 bin 100 ün üzerine çıktı ve 3 vardiya çalışma düzenine geçtik. Son olarak ürün portföyümüze  “Hava filtresi” eklendi. Yıllardır yapageldiğimiz personel eğitimleri, iyileştirmeler, hatalardan çıkartılan dersler, edinilen tecrübe ve know-how ların meyvelerini Toyota C-HR ile toplamaya başladık. Geriye dönüp baktığımda, sanki yıllardır hep bugünler için hazırlanıyormuşuz gibi hissediyorum.

ZİNCİRİN GÜÇLÜ HALKALARI
Satın alma politikanızdan bahseder misiniz?
Biz yan sanayilerimizi iş ortaklarımız olarak görüyoruz. Bu anlamda uzun vadeli bir iş birliği öngörüyor ve iş ortaklarımızla birlikte istikrarlı bir büyüme hedefliyoruz. Temelini Toyota’dan alan yaklaşımımız, iş ortaklarıyla karşılıklı kendini geliştirmeye dayanıyor. Biz iş ortaklarımıza rehberlik edip, fabrikamızı açarak elimizden geldiğince destek olmaya çalışıyoruz. Toyota Boshoku olarak temel satın alma politikamızın en önemli unsurlarından biri de “yerlileştirme”. Yerlileştirmeden kastımız mümkün olduğunca Türkiye’de yerleşik tedarikçilerden alım yapmak, teknik kısıtlar nedeniyle bunun mümkün olmadığı durumlarda da Avrupa bölgesinden faydalanmaktır. Yerel toplumun bir parçası olarak “yerlileştirme” çalışmaları yoluyla bölgesel kalkınma ve gelişmeye katkı vermeyi amaçlıyoruz. Türkiye’deki tedarikçilerimizin kalite ve teknoloji açısından gelişimiyle birlikte yaklaşık 15 yılda, koltuk üretimindeki yerli parça ve malzeme kullanımımız yüzde 90 seviyesine ulaştı. Çevreyi korumayı kurumsal sorumluluğun bir parçası olarak gören bir firma olarak da, “Yeşil Satın Alma Politikamız” gereğince çalışacağımız firmalarda ISO14001 sertifikasyonu almış olma şartını arıyoruz.

SOSYAL PROJELERİN ÖNCÜSÜ
Sosyal sorumluluk çalışmalarınız nelerdir?
Genelde yerel resmi kurumlarla ortak yürüttüğümüz sosyal sorumluluk projelerinde, çalışanlarımızın katılımını her yıl biraz daha arttırmayı hedefliyoruz. Bir yandan kan & ilik bağışından kitap, kıyafet, oyuncak bağışına, ağaçlandırmadan, çevre temizlik çalışmalarına geniş kapsamda “çalışan katılımlı” aktiviteler gerçekleştirirken bir yandan da tüzel kişilik olarak çeşitli projeler yürütüyoruz. Kurum olarak eğitime desteğe özel önem veriyoruz.  Bu kapsamda “Arka Koltukta Emniyet Kemeri”  projemizle ilkokullarda düzenlediğimiz eğitimlerde bin 600’ ü aşkın öğrenciye ulaşarak bilinçlenmelerine katkı sağladık. Sakarya içerisindeki eğitim kurumlarının ve öğrencilerin çeşitli ihtiyaçlarını karşılıyoruz. İlkokullardan üniversitelere kadar öğrencilere fabrika turu imkanı sunarak, onlara koltuğun üretim sürecini tanıtıp vizyon ve bilgilerini artırdığımız çalışmalarımızdan çok keyif alıyoruz. Çalışanlarımızın kaynaşması için yaptığımız gezilerde Türkiye’nin dört bir yanını gezen çalışanlarımız aynı zamanda çevresel temizlik aktiviteleri de yapıyor.

“YATIRIMA VE İSTİHDAMA DEVAM EDECEĞİZ”
Endüstri camiasına iletmek istediğiniz mesajlar nelerdir?
Coğrafi konum ve nitelikli işgücü açısından bakıldığında Sakarya çok avantajlı bir yer. Bu nedenle yatırım için Sakarya’yı seçmekle doğru bir karar verdiğimizi düşünüyorum. Öte yandan sanayinin gelişimine bağlı olarak Sakarya bölgesinde kalifiye eleman temininde güçlük yaşadığımız bir gerçek. Fakat İŞKUR başta olmak üzere tüm devlet kurumları her türlü işbirliğine açık bir yaklaşım sergileyerek sonuca ulaşmamızı kolaylaştırıyorlar. Bu destek için tüm kamu kurumlarına teşekkürlerimizi sunarız.
Toyota Boshoku Türkiye olarak, ülkemizin ekonomik ve toplumsal gelişimi için yatırım yapmaya, istihdama ve  toplumun gelişimi için yapacağımız katkılara odaklanarak çalışmaya devam edeceğiz. 




Son Güncelleme: 27.02.2017 14:24
Anahtar Kelimeler:
Toyota Boshoku Halim Turhan
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Atilla Arag 2017-03-01 08:01:45

Çok güzel bir konuşma olmuş. Askerliğini Sakarya'da yapmış biri olarak "Toyota Boshoku" ' nun ismini gelişimini ve Sakarya'ya kattıklarını duymamak imkansız. Daha iyi başarılı günler dilerim.