MARKA VEKİLLİĞİNDE MODEL

Türkiye’de özel sektör yatırımlarının ortaya çıkmaya başladığı 1960’lı yıllardan beri Türk sanayisine uluslararası platformda hizmet veren Ankara Patent Bürosu, yerli sanayinin fikri hakların tüm alanlarındaki ihtiyaçlarını karşılamaya devam ediyor.

MARKA VEKİLLİĞİNDE MODEL

Türkiye’de özel sektör yatırımlarının ortaya çıkmaya başladığı 1960’lı yıllardan beri Türk sanayisine uluslararası platformda hizmet veren Ankara Patent Bürosu, yerli sanayinin fikri hakların tüm alanlarındaki ihtiyaçlarını karşılamaya devam ediyor.

27 Nisan 2017 Perşembe 12:14
MARKA VEKİLLİĞİNDE MODEL


Kuruluş Yılı: 1964
İstihdam: 100+
Yetkili: M. Kaan Dericioğlu

 

YARIM YÜZYILLIK DENEYİM
Türk sanayisinin gelişimine kendini adamış Hayri Dericioğlu tarafından kurulan Ankara Patent Bürosu, 53 yılı geride bıraktı. Türkiye’nin ilk sanayicileri ile başlayan yolculuğunda; bilgi, deneyim ve teknolojik alt yapısıyla sektörde her zaman öncü olan Ankara Patent, küresel pazara adım atan Türk sanayicisini etkin şekilde desteklemeyi sürdürüyor. Fikri haklar dünyasında önemli bir küresel aktör haline gelen firma, köklü geçmişi ile oluşan zengin kurumsal hafızasıyla fikri hakların tüm alanlarında, ihtiyaçlara göre şekillendirilen danışmanlık hizmetleri sunuyor. Sanayi Gazetesi’ne bilgi veren Ankara Patent Bürosu Kurucu Ortağı, Yönetim Kurulu Başkanı, Patent ve Marka Vekili ve Avrupa Patent Vekili M. Kaan Dericioğlu,  “Ankara Patent Bürosu, Türkiye’de ilk kez uygulanan geliştirdiği yöntemler ile Türkiye için uzman yetiştiren bir okul niteliğinde çalışmış, bir anlamda patent ve marka vekilliği mesleği için bir rol model oluşturmuştur” dedi.

İLK ADIMI ATTI
Ankara Patent Bürosu’nun; Türkiye’nin ilk marka mevzuatı olan 20 Eylül 1871 tarihli “Alamet-i Farika Nizamnamesi” ile ilk patent mevzuatı olan 23 Mart 1879 tarihli “İhtira Beratı Kanunu”nun halen yürürlükte olduğu 1964 yılında kurulduğunu dile getiren Dericioğlu, Türkiye’de özel sektör yatırımlarının da ilk yıllarındaki bu ilk adımın, aynı zamanda yerli sanayinin ilk marka tescili ihtiyaçlarının da karşılandığı öncü bir hareket olduğunu söyledi. Dericioğlu, “Üretim ve ticarette kullanılacak markalar nasıl seçilecek, nasıl tescil edilecek sorularının yanıtları için, Türkiye’deki ilk marka sınıflandırması, ilk marka fihristlerinin hazırlanması, ilk marka, patent ve tasarım veri tabanlarının oluşturulması, bilgisayar ortamında marka, patent ve tasarım araştırmalarının yapılması, Ankara Patent Bürosu tarafından Türkiye’nin ilkleri olarak tarihe geçmiştir” dedi.

UZMAN KADRO
Ankara Patent Bürosu’nun, Türkiye’de ilk kez uygulanan geliştirdiği yöntemler ile Türkiye için uzman yetiştiren bir okul niteliğinde çalıştığını vurgulayan Kaan Dericioğlu, firmanın bir anlamda patent ve marka vekilliği mesleği için bir rol model oluşturduğunu kaydetti. Dericioğlu, “Günümüzde, Türkiye’nin ilk 500’ünde yer alan pek çok lider sanayi ve hizmet kuruluşları, Ar-Ge merkezleri ve üniversitelere hizmet veren Ankara Patent; fikri haklar alanında uzman mühendisleri, avukatları, Avrupa patent vekilleri, iş ve marka danışmanlarıyla 100’ü aşkın ekibi ile fikri hakların tüm alanlarında hizmet vermektedir” diye konuştu. 

“ÖNEMİ HENÜZ ANLAŞILAMADI”
Dericioğlu, gerek bütün ülkelerde ve gerekse Türkiye’de kendi çalışma alanında başarılı olmuş ve rekabet gücü kazanmış işletmelerin, yeni fikirler geliştiren, bu yeni fikirleri pazarlanabilir katma değer yaratan bir ürüne veya hizmete dönüştüren işletmeler olduğunu söyledi. Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı tarafından 2013 yılında yayımlanan “Teknoloji, Ar-Ge, Ar-Ge Destekleri, Patent, Tasarım ve Markanın Firmaların Rekabet Gücü Üzerindeki Etkisi” konulu analizin sonuçlarını değerlendiren Dericioğlu, “Türkiye’nin ileri teknolojideki varlığı yüzde 4 ün üzerine çıkamamıştır. Bu veriler fikri sermayenin ve sınai hakların öneminin Türkiye’de henüz anlaşılamadığını göstermektedir” İleri teknoloji yatırımları, bu yatırımlardaki Ar-Ge faaliyeti sonucu oluşturulan katma değer yaratacak yenilikler, ihracattaki birim fiyatı artıracak ve ulusal gelir olarak yansıyacaktır” diye konuştu.

İŞLETMENİN PARMAK İZİ
Kaan Dericioğlu, markalaşan kuruluşların avantajlarına dikkat çekti. “Marka bir işletmenin parmak izidir” ifadesini hatırlatan Dericioğlu, “Günümüzde tanınmış marka veya meşhur marka gibi tanımların kapsamına giren markalar tüketicide güven unsuru oluşturmuş markalardır. Marka sahibinin davranışları söz konusu güveni pekiştirecek bir şeklide sürdüğü zaman, bu tür markalar kuruluşlara/işletmelere, diğer markalara göre tercih edilmek şansını kazandırır” dedi.

DENİYİM VURGUSU
Ankara Patent Bürosu Kurucu Ortağı Kaan Dericioğlu, profesyonel olarak çok uzun yıllardır hizmet veren patent ve marka vekillerinin, bu hizmetleri almak isteyen KOBİ’ler dahil tüm şirketlere, mevcut bilgi birikimlerini ve deneyimlerini yansıttığını söyledi. Dericioğlu, “Ürünlerin korunabilecek tüm özelliklerini tanımlamak, en uygun koruma biçimini tespit etmek, ardından global pazarda avantaj sağlayacak şekilde stratejiler belirleyebilmek ancak bu deneyimlerle mümkün olabilir” değerlendirmesini yaptı.

 

Son Güncelleme: 27.04.2017 12:16
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.