Son dönemde strateji çalışması yaptığımız firmalarda, ki hemen hepsi en az üç beş senedir uygulama içinde olduklarını dile getiriyor, kavram, yayılım, plan ve sonuç almada iyileştirilmesi gereken noktaları birlikte tespit ediyoruz. Kendi ifadeleriyle yazılmış bir iyileştirme listesi şöyle:

  1. Çok fazla hedef var ve bazıları net değil!
  2. Hedeflere ulaşılması için oluşturulmuş yol haritası yok!
  3. Hedefleri tutturabilmek için alt kademelere daha da arttırarak aktarmak doğru değil
  4. Hedef yayılımında aşağıdan yukarıya ve tersi yönde (çift yönlü) iletişim metodu gerekli
  5. Kaynak gereklilikleri ve yeterliliği iyi irdelenmeli!
  6. Göstergelerin karşısına hedef olarak yıl sonu değerlerini yazmak yerine aylık olarak arttırmak
  7. Önceliklendirme ve odaklanma olmalı!
  8. Hedeflere ulaşmayı engelleyen sebepleri görünür yapmak için bir teknik gerekli
  9. Problemleri itiraf etmeliyiz; şirket kültürü ve yönetim tutumu buna uygun olmalı
  10. KPI’lar (performans göstergeleri) az SONUÇ odaklı, çok SEBEP odaklı olmalı
  11. Bölümler arası destek daha belirgin ve önceden tanımlanmış olmalı
  12. Üst Yönetim ilgililerle belirlenmiş aralıklarla biraraya gelerek PUKO döngüsünü çevirmeli
  13. Görselleştirme önemli
  14. Israrcı olunmalı
  15. Veri ve araştırmaya dayalı hipotez üretilmeli!

Konuyla ilgili bir diğer makale: https://lean.org.tr/hedef-strateji-plan-yayilimi-uzerine/

Makaleler için: https://lean.org.tr/satis-strateji-yonetim-inovasyon-makaleleri/

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.